به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالعلي صاحب محمدي در نشستي كه امروز برگزار شد اظهار داشت: 700 دستگاه ترن ست نيز تا پايان سال جاري وارد ناوگان ريلي كشور مي شود و همچنين 25 ست ريل باس در كارخانه ابهر زنجان در حال احداث است كه امسال و سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي ادامه داد: 32 دستگاه ريل باس و ترن ست ظرفيت ناوگان ريلي كشور را به ميزان 1.5 ميليون صندلي افزايش مي دهند، اين ترن ست ها خود كشش هستند و ريل باس ها نيز 120 كيلومتر در ساعت سرعت دارند.
مديرعامل راه آهن در خصوص روند نامناسب ارايه تسهيلات صندوق توسعه ملي اظهار كرد: از روند ارايه تسهيلات صندوق توسعه ملي راضي نيستم و از محل وجوه اداره شده خود تسهيلاتي براي نوسازي و خريد ناوگان ارايه مي دهيم.
وي افزود: قيمت يك قطار كامل حدود 20 ميليارد تومان است كه بخش خصوصي بدون دريافت تسهيلات قادر به خريد ناوگان نيست و دولت هم مجاز به خريد ناوگان نيست.
صاحب محمدي در خصوص نرخ بليت هاي قطار در سال جاري افزود: در سال گذشته در دو مرحله افزايش نرخ بليت هاي قطار اعمال شد و هر سال و در ابتداي سال درصدي به نرخ بليت هاي شركت هاي ريلي خصوصي افزوده مي شود.
وي اضافه كرد: امسال نيز اين رقم افزوده شد اما چون قيمت بليت هاي رجاء در بهمن سال گذشته افزايش داشت امسال نرخ بليت هاي اين قطار افزايش نخواهد داشت اما ممكن است تجديد نظر و بررسي هايي در قيمت بليت اين شركت صورت گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: 5 هزار كيلومتر سيستم علايمي در سطح كشور اجرا مي شود كه اين سيستم هاي علائمي در محورهاي هرمزگان، خوزستان- تهران و تهران- مشهد اجرا مي شود.
صاحب محمدي افزود: در علائمي كردن 2000 كيلومتر از مسير تهران- مشهد امسال به بهره برداري مي رسد و علاوه بر تراك بندي، ATC نيز اجرا مي شود كه موجب افزايش ايمني سير است.
معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: تراك بندي، ايستگاه هاي مجازي در مسير ايجاد مي كند و فاصله پلاك ها را كه هم اكنون 20 كيلومتر است به 5 كيلومتر كاهش مي دهد كه مي توان 4 قطار را اعزام كرد./س