گروه شيعي حوثي ها در شمال يمن روز يکشنبه مخالفت خود را با دخالت آمريکا در امور داخلي اين کشور اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ حوثي ها همچنين خواستار مشارکت در صحنه سياسي يمن و ايفاي نقش در امور حکومت جديد شدند.

ده ها نفر از مردان قبايلي طرفدار حوثي ها روز يکشنبه در نشستي در استان صعده در شمال يمن خواستار ايفاي نقش سياسي در اين کشور شدند.

شرکت کنندگان در اين نشست شعارهاي « الله اکبر » ، « مرگ بر آمريکا » ، « مرگ بر اسرائيل » ، « لعنت خدا بر يهوديان » و « اسلام پيروز است » سر دادند.

حزام البخيتي يکي از رهبران قبايلي حوثي ها در يمن گفت: « ما دخالت هاي آمريکا را در امور داخلي يمن رد مي کنيم ، ما با سياست منزوي کردن و به حاشيه راندن حوثي ها از سياست در يمن مخالفيم و  دخالت اسرائيل را در امور داخلي کشورمان بر نمي تابيم.»

براساس اين گزارش ، حوثي هاي شيعه بر استان صعده سلطه دارند و ظرف يک سال گذشته و با بهره گيري از موج گسترده اعتراض هاي مردمي توانستند سلطه خود را بر برخي مناطق ديگر در استان هاي عمران ، حجه و الجوف گسترش دهند.

احمد عقبات که از رهبران گروه حوثي ها در يمن است گفت: « مردم بر استقلال واقعي يمن اصرار دارند و مخالف دخالت خارجي ها در امور داخلي کشورشان هستند ، ما شاهد دخالت هاي خارجي در امور داخلي يمن هستيم.»

حوثي ها ايجاد دولت وفاق ملي در يمن را خواستارند و همکاري با آمريکا را خيانت مي دانند.
در گوشه و کنار محل نشست طرفداران حوثي ها در استان صعده پلاکاردهايي نصب و روي آن ها عبارت هايي از جمله « کسي که در قبال دخالت آمريکا در يمن سکوت کند شريک جنايات واشنگتن است .» و « ايجاد اختلافات و تشديد تنش ها توطئه آمريکا براي تجزيه يمن است.» نوشته شده بود.

از سوي ديگر صالح هبره يکي ديگر از رهبران حوثي ها در يمن گفت: « آمريکا امروز به اجراي نوع جديدي از توطئه عليه مردم يمن که همان دخالت نظامي مستقيم است اقدام و به همين علت کشتي هاي جنگي و ناوهاي خود را به سوي منطقه اعزام و درياي سرخ و خليج عدن را اشغال کرده است.»
برچسب ها: یمن ، حوثی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار