سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد به شدت امارات را هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، سازمان بين المللي ديده‌بان حقوق بشر امروز دوشنبه اعلام كرد مقام‌های امارات عربی متحد باید هرچه سریع‌تر اقدام‌ها برای اخراج یک وبلاگ‌نویس اماراتی را به تایلند متوقف کنند و هرچه زودتر او را آزاد کنند.
 
ساره لیا ویتسن مدير اجرايي بخش خاورميانه سازمان ديده بان حقوق بشر، در اين باره گفت: مقام‌های امارات تلاش مي كنند موضوع را به گونه اي نشان دهند كه گويي احمد عبدالخالق، فعال اینترنتی این کشور، به میل خود کشورش را ترک کرده است، اما واقعیت این است که او به طور غیرقانونی مجبور شده کشورش را ترک کند. از این رو، مقام‌های امارات در زمينه يافتن روش‌هاي ننگين جديد براي خفه كردن صداي مخالفان ابتكار فراواني به كار مي برند.
 
وي افزود اخراج احمد عبدالخالق فقط محدود به اين نيست كه وي هيچ گونه اميدي براي ثبات در آن كشور ندارد، بلكه حتي خانواده وي نيز آينده مبهم و تاريكي در پيش رو دارند.
 
يك فعال اماراتي نیز كه احمد عبدالخالق از زندان دو بار با او تماس گرفته بود، به ديده بان حقوق بشر گفت مقام‌های اماراتی به وی ابلاغ کرده‌اند که فوراً به جزایر کومور تبعید خواهد شد.
 
در ماه ژوئيه دولت امارات فهرستي از كشورها را به احمد عبدالخالق پیشنهاد کرد و او باید یکی از این کشورها را انتخاب کند.
 
فعالان اماراتي به ديده بان حقوق بشر اعلام كردند مقامات وزارت كشور امارات در ماه‌هاي اخير بر حجم فشارهابر افراد فاقد تابعيت مقيم اين كشور افزوده‌اند تا آنها را وادار به خارج شدن از کشور کنند.
برچسب ها: امارات ، انتقاد ، دیده بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار