افزايش نرخ ماليات بر ارزش افزوده ، کاهش درآمد کارکنان دولت ،‌ شکاف طبقاتي و اعمال تدابير رياضتي جديد که از اين پس در سراسر اسپانيا اجرا مي شود خشم مردم اين کشور را بر انگيخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛  مردم اسپانيا  از سال دو هزار و ده تا کنون با طرح هاي رياضتي و بحران پايان ناپذير اقتصادي دست و پنجه نرم مي کنند.

هر روز در اسپانيا اخبار شگفت انگيزي در مورد تدابير اقتصادي جديد به گوش مي رسد :براساس طرح رياضتي بي سابقه اي که روز جمعه به تصويب دولت رسيد ، پنجاه و شش ميليارد و چهارصد و چهل ميليون يورو به شصت و پنج ميليارد يورويي که قرار است تا آخر سال دو هزار و چهارده صرفه جويي شود اضافه خواهد شد.

ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا روز چهارشنبه اعلام کرد مبلغ شصت و پنج ميليارد يورو قرار است تا پايان سال دو هزار و چهارده در هزينه هاي کشور صرفه جويي شود.

اتخاذ تدابير ديگري نيز براي جبران هشت ميليارد و پانصد ميليون يورو کسري ادامه خواهد يافت که از برخي از آنها مي توان به افزايش شديد هزينه برق مصرفي اشاره کرد.

در پي اعلام خبر افزايش شديد ماليات بر ارزش افزوده خانوارهايي که به سختي مي توانند بودجه خود را تعديل کنند بيش از بقيه آسيب مي بينند آنهم در کشوري که از هر چهار نفر افراد فعال يک تن بيکار است.

شماري از بخشهاي اقتصادي مانند گردشگري و خودروسازي اسپانيا نيز با معضل بيکاري مواجه است.از زماني که طرح رياضتي جديد در کشور اسپانيا اعلام شده است شمار تجمعهاي کارکنان دولت روز به روز در حال افزايش است.

اتحاديه ها در اسپانيا بر اين باورند که تدابير رياضتي جديد که طبقات متوسط و آسيب پذير جامعه اسپانيا را تضعيف مي کند نوعي نقشه راه براي نجات کشور نيست و برعکس اسپانيا را در رکود اقتصادي فرو مي برد.

برچسب ها: اسپانیا ، اقتصادی ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار