عمرو موسي، نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر و دبيركل سابق اتحاديه عرب، سفر محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر مبني بر حضور در ايران و شركت در كنفرانس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را براي آينده مصر مفيد دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري براثا؛ عمرو موسي افزود: سفر محمد مرسي به ايران باعث گشوده شدن راه گفتگو با ايران است و منافع مصر ايجاب مي كند كه براي آينده خود با مقامات ايراني در زمينه هاي مختلف گفتگو كرده و از تجارب ايران در برخي زمينه ها همچون اقتصادي استفاده كند.

عمرو موسي در ادامه گفت: سفر مرسي به ايران و شركت در كنفرانس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد باعث ديدار با روساي جمهور كشورهاي مختلف مي شود و نمايندگان مصر با استفاده از اين كنفرانس مهم در سطح جهاني، مي توانند مواضع خود را به همتايان خود برسانند و با آنها بر سر مسائل مهم منطقه اي و جهاني كه در آينده مصر تاثير دارد، به توافق برسند.

موسي همچنين در پايان سخنانش، ايران را كشوري موثر در معادلات منطقه دانست كه مصر مي تواند از نظر سياسي و اقتصادي، روابط خود را با اين كشور تحكيم ببخشد و گفت؛ همكاري با ايران برخي از مشكلات پيش روي جامعه مصري در آينده را حل مي كند.

برچسب ها: عروموسی ، مرسی ، ایران ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار