رييس كميته سياسي زنان در حزب اسلامي فضيلت عراق، ايران اسلامي را الگوي زنده و پوياي حكومت اسلامي دانست و تصريح کرد همه كشورهاي اسلامي مي بايد از اين کشور الگو بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني العالم،‌ خانم انوار عبدالحافظ از شركت كنندگان در كنفرانس جهاني زن و بيداري اسلامي در تهران در مصاحبه با العالم گفت: ايران اسلامي ثابت كرد كشور آزادي، دموكراسي و پيشرفت است كشوري كه توانست استقلال و امنيت خود را در سايه مجاهدت‌ها حفظ كند به همين سبب اميدواريم ما نيز بتوانيم به اين الگو دست يابيم.

عبدالحافظ با ابراز خوشحالي از شركت در اين كنفرانس، برگزاري آن را نمايانگر آزادي و دموكراسي اسلامي دانست كه بر شايعه غرب درباره اين كه اسلام، آزادي‌ها و حقوق بشر را رعايت نمي كند  خط بطلان كشيد.

وي درباره نقش زن در انقلاب هاي پس از بيداري اسلامي  گفت: تحول در هر جامعه از هسته اوليه آن كه همان زن است آغاز مي شود چون زن مربي و نيمي از جامعه است پس اگر زن اصلاح شود جامعه نيز اصلاح مي شود.

اين شخصيت زن عراقي نقش زنان را در انقلاب ها بسيار با اهميت توصيف كرد و افزود: آتش هر انقلاب پس از دهها سال ظلم و ستم حاكمان و به همت زنان و مردان مجاهد، شعله ور مي شود و انسان بايد روزي خود را از قيد و بند ظالمان رها كند.
وي تصريح كرد: جامعه با قدرت زنان، قدرتمند مي شود. انسان بايد كلمه حق را بگويد و آن را در برابر ظالمان فرياد بزند به همين سبب نقش زنان براي هدايت جامعه در برابر ظالمان بسيار بزرگ  است.
به گفته عبدالحافظ، حتي اگر نقش زن محدود باشد از نظر معنوي قادر است مرد را به سمت صراط مستقيم و ميادين نبرد حق عليه باطل سوق دهد، زن است كه اساس هر انقلاب بوده و به عنوان مادر، شهيد تقديم مي كند.

وي با اشاره به برگزاري كنفرانس جهاني زن و بيداري اسلامي در تهران افزود: بيداري به معناي برخاستن از خواب غفلت و اهتمام به پرهيز از مسايل منفي در زندگي است كنفرانس بيداري اسلامي و نقش زن نيز براي بررسي راهكارهاي اصلاح امور برگزار شد.

رييس كميته سياسي زنان در حزب اسلامي فضيلت در عراق، گفت غرب و استعمارگران مي خواهند فرهنگ اسلامي را تحت الشعاع قرار داده و زن را از دين و بندگي پروردگار متعال دور كنند تا به شكل برده درآيد.

وي چالش هاي فراروي زنان عراقي را گسترده توصيف كرد و گفت: هدف ما در عراق احياي فرهنگ اسلامي و انديشه اي است كه ظالمان كوشيدند آن را از ما بگيرند، لذا بايد هويت واقعي اسلامي خود را احيا كنيم كه آن نيز فقط با تلاش و كوشش خستگي ناپذير ميسر مي شود.

كنفرانس جهاني زنان و بيداري اسلامي با حضور هزار و 180 فعال زن مسلمان در تهران در حال برگزاري است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار