استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: درمان رفتاري بيماران اوتيسم در کشور علمي نيست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر هاشم فرهنگ دوست در جمع خبرنگاران گفت:درمان بيماران اوتيسم به سه بخش پزشکي و رژيم هاي غذايي،خدمات توانبخشي و درمان رفتاري تقسيم مي شود اما بخش درمان رفتاري هنوز در کشور علمي نشده است.
 
وي افزود : درمان صحيح بايد بر اساس درمان هاي دارويي پزشک، رژيم هاي غذايي متخصص تغذيه، توانبخشي مبتني بر جامعه باشد.
 
فرهنگ دوست اضافه کرد: متاسفانه برخي از پزشکان عمومي در تشخيص علائم اوتيسم توانايي ندارند و بيماران را به مراکز تشخيصي معرفي نمي کنند.
 
وي افزود: درمان بيماران اوتيسم بايد کودک محور و براساس ارتباط کودک با جامعه و تقويت توان بازي کودکان باشد و تنبيه کودک به سبب برخي از رفتارهاي ناشي از بيماري علمي و صحيح نيست.
 
دکتر فرهنگ دوست گفت: تفاوت اوتيسم با عقب ماندگي ذهني ، هوش کودکان مبتلا به اوتيسم است اما اختلال در سيستم عصبي موجب برخي از مشکلات به ويژه تفکر در ميان اين افراد مي شود.
 
وي خواستار افزايش آگاهي جامعه و خانواده ها با همکاري رسانه ها به ويژه رسانه هاي تصويري و توليد فيلم هايي براساس واقعيت ها به دور از ترحم براي عادي سازي پذيرش  بيماران اوتيسم در جامعه شد و گفت:مشکلات بيماران اوتيسم در خانواده هايشان و در نهايت در جامعه اطراف تاثير گذار است و بهترين روش تشخيص زودهنگام و مداخله به هنگام و کنترل و کاهش علائم بيماري است. /عط

برچسب ها: اوتیسم ، تغذیه ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار