سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌ رضوی گفت: با توجه به شکایت میراث فرهنگي استان خراسان‌رضوی، دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز منطقه تاریخی توس صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مجتبی رجایی‌خراسانی اظهار کرد: در پی شکایت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه تاریخی توس از سوی دادگاه صادر شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در پی احداث بنایی سه طبقه در عرصه اثر تاریخی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی این اداره‌کل شکایت‌نامه‌ای را از مالک بنا تنظیم و به دادگاه تسلیم کرد.

وی اظهار داشت: به دنبال اعلام این شکایت، تحقیقاتی از سوی دادگستری صورت گرفت که در نهایت سبب صدور حکم تخریب بنا از سوی دادگاه شد.

رجایی خاطرنشان کرد: به موجب این حکم که در دادگاه بدوی صادر شد مالک علاوه بر رفع آثار تخلف به تحمل سه ماه و یک روز حبس نیز محکوم گردید.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی یادآور شد: نگهبانی از حریم تاریخی از وظایف ذاتی میراث فرهنگی است که با حساسیت تمام و در چارچوب اختیارات قانونی از سوی این اداره‌کل پی‌گیری می‌شود.

رجایی خاطرنشان کرد: در پایان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی وظیفه خود می‌داند تا از قاطعیت و سرعت عمل دستگاه قضا قدردانی کند. /س

برچسب ها: تخریب ، دستور ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.