تعداد ژاپني هايي که به دين اسلام مي گروند رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري پرس تي وي ،  جذابيت هاي اسلام براي ژاپني ها  که تا اين اواخر  ارزشي چنداني براي ادياني با منشاء غيرژاپني قائل نبودند در حال گسترش است. فاطمه از ژاپني هايي است که پس از رفت و آمد با برخي دوستان مسلمان و رفتن به مسجد به دين اسلام گرويده است. او هر شبنه و يکشنبه به يک مرکز اسلامي مي رود تا درباره اسلام و زبان عربي مطالعه کند. اما فاطمه با مشکلاتي که با دين تازه او ارتباط دارد مواجه است.  
فاطمه گفت : از اينکه نمي توانم به همه تعاليم اسلامي عمل کنم احساس بدي دارم. مثلا من نمي توانم سر کار لباس اسلامي داشته باشم و در محله من فروشگاههايي که غذاي حلال بفروشند بسيار کم است. 
در مناطق مختلف توکيو به غير از محله اي که فاطمه در آن سکونت دارد فروشگاهها و رستوران هاي زيادي هستند که مواد غذايي حلال عرضه مي کنند.  اين نشان مي دهد که جمعيت فزاينده مسلمانان در ژاپن به تدريج به عنوان يک جماعت جديد در حال پذيرفته شدن است. البته مسئله غذاي حلال تنها مشکل ژاپني هايي که به دين اسلام مي گروند نيست.  
فاطمه مي گويد : پدر و مادر من به سبب اعتقاداتشان درباره مرگ و زندگي پس از مرگ مخالف اين بودند که من به دين اسلام بگروم. من در نهايت توانستم به آنها درباره اعتقادات اسلامي توضيح بدهم و آنها را به يک مسجد ببرم. آنها دين جديد مرا پذيرفتند و ما حالا هفته اي يک بار دور هم غذا مي خوريم.
شايد خانواده هاي ژاپني به راحتي نتوانند اعتقادات تازه اعضاي خانواده را بپذيرند.  مذهب غالب ژاپني ها که بر بودائيسم و شينتو مبتني است بر خانواده و اجداد تاکيد زيادي دارد. مراسم و شعائر مرتبط با مرگ و افراد متوفي در خانواده به جزء لاينفک هويت و خودآگاهي ژاپني ها تبديل شده است. براي همين وقتي يک ژاپني دين جديدي را مي پذيرد ممکن است بحران ايجاد کند. افزون بر آن ، اقتضائات مسلمان خوب بودن در ژاپن با سبک زندگي معمول در اين کشور چندان سازگاري ندارد.  
با همه اينها دين اسلام براي برخي ژاپني ها جذابيت هاي خود را دارد، بويژه در مسجد توکيو.  
مراد سويک گفت :ما بيش از  چهارصد نفر ژاپني داريم که به دين اسلام گرويده اند. ما بويژه در سال گذشته بيش از 60 نفر داشتيم که به دين اسلام گرويدند.
در مسجد توکيو مسلمانان ژاپني و غيرژاپني براي مراسم مختلف ديني گردهم مي آيند.
اين يکي از زيباترين مساجد ژاپن است. اين مسجد در سال 1938 ساخته شد اما در سال 2000 بطور کامل بازسازي شد. ما در اين مسجد شاهد ايراد خطبه به چهار زبان مختلف براي مردمي از سرتاسر جهان بوديم.  
 

برچسب ها: ژاپن ، اسلام ، گرایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار