کميسر سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطين ضمن انتقاد شديد از جامعه بين‌المللي آنها را به همکاري با سياست‌هاي شهرک‌سازي رژيم صهيونيستي متهم کرد و روند صلح را يک " حقه " خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ريچارد فالک همچنين توني بلر نماينده کميته چهارجانبه خاورميانه را مورد انتقاد قرار داد.

فالک پس از سخنراني در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: در قانون اسرائيل براي فلسطينيان در کرانه باختري  هيچ حفاظتي در نظر گرفته نشده است و رفتار آنها همانند دوران آپارتايد است.
وي با تشبيه نظام حقوقي تبعيض آميز  در کرانه باختري به نظام سابق آفريقاي جنوبي گفت: فکر مي‌کنم بايد يکي پيدا شود و واقعيت‌ها را عنوان کند.

فالک در گزارش خود به شوراي حقوق بشر سازمان ملل، نسبت به بازداشت‌هاي خودسرانه رژيم صهيونيستي، شهرکسازي‌ها و اعمال خشونت از سوي شهرک نشينان ابراز نگراني کرد.
پس از آنکه شوراي 47 عضوي حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که درباره شهرکسازي ها در سرزمين‌هاي اشغالي تحقيق مي‌کند، روابط رژيم صهيونيستي با اين شورا تيره شده است. شهرک‌سازي‌ها بر اساس قوانين بين الملل غيرقانوني هستند.
 
فالک افزود: روند صلح بيشتر به يک حقه شبيه است تا راهکاري براي مشکلات.
وي همچنين از عملکرد توني بلر نماينده کميته خاورميانه انتقاد کرد و گفت: توني بلر از 86 سفري که به خاورميانه داشته چيزي براي ارائه ندارد. من روند صلح را يک شکست مي‌دانم زيرا زمان در حال گذر است اما شهرک‌سازي همچنان ادامه دارد.
وي افزود: جامعه بين‌المللي شايد ناخواسته در حال همکاري با فرايندي است که هيچ عدالتي براي مردم درگير اين مناقشه ندارد.

فالک گزارش داد: در سال 2011 دست‌کم 3500 ساختمان در کرانه باختري در حال احداث بوده است.
وي افزود: خشونت شهرک نشينان عليه فلسطينيان وجهه جديدي از تلاش براي اشغال اراضي فلسطينيان به ويژه در حوالي الخليل و نابلس است.   
فالک گفت: بسياري از مردم مي‌گويند دولت اسرائيل به معني گسترش شهرک سازي است و من فکر مي‌کنم اين توصيف دقيقي است.

وي افزود: فلسطينيان از تلاش‌هاي صلح بين‌المللي سرخورده شده و به اقداماتي نظير اعتصاب غذا روي آورده‌اند تا آگاهي مردم را نسبت به بدرفتاري‌هاي اسرائيل نظير بازداشت‌هاي غيرقانوني افزايش دهند.  
براساس اين گزارش ، وي افزود : چنين فعاليت‌هايي از سوي رسانه‌هاي غربي ناديده گرفته مي‌شود و پيام تاسف باري را مي‌فرستد مبني بر اينکه تنها اعتراضات خشونت بار در سطح بين‌المللي مورد توجه قرار مي‌گيرد.
برچسب ها: غزه ، فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار