صندوق توسعه ملي به منظور حمايت از همه بخش هاي توليدي كشور آمادگي دارد كه منابع ارزي خود را براساس نياز بخش هاي توليدي در اختيار آنها قرار دهد.

محمدرضا فرزين رئيس صندوق توسعه ملي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اين صندوق تا پايان سال جاري هيچ تسهيلات ارزي ديگري به بخش صنعت نفت پرداخت نخواهد كرد.
وي ادامه داد: پرداخت اين تسهيلات 14 ميليارد دلاري كه قرارداد آن با وزارت نفت منعقد شد به معني حمايت دولت و مجلس از توسعه صنايع بالادستي و پايين دستي صنعت نفت است كه اين موضوع نقش مهمي در توسعه اقتصادي كشور دارد.
وي ادامه داد: در اساسنامه صندوق هم قيد شده كه اين صندوق مكلف است منابع ارزي مازاد حاصل از فروش نفت را براساس مقررات درج شده در اساسنامه صندوق و قانون برنامه پنجم توسعه براساس عقد قرارداد با بانك هاي عامل و نهادها و موسسات مربوطه در اختيار رونق و توسعه زيرساخت هاي اقتصادي كشور قرار دهد.
فرزين با بيان اينكه تا پايان سال جاري هيچگونه تسهيلات ارزي ديگري به بخش نفت پرداخت نمي شود ادامه داد:‌ براي ساير بخش ها هم صندوق آمادگي لازم دارد در قالب اخذ قرارداد منابع ارزي مورد نياز آنها را تامين كند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار