نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی،کانون را مجموعه‌ای خوش‌نام و رسالت مربیان آن را در امر تعلیم و تربیت بسیار سنگین عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛دکتر مهدی سنایی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان نهاوند با حضور در مرکز شماره یک کانون همدان از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.
سنایی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ذکر خوش‌نام بودن کانون در بین مسوولان و آحاد جامعه خاطر نشان کرد: مربیان کانون در امر تعلیم و تربیت رسالت بزرگی بر دوش دارند.
نماینده مجلس نهم هم‌چنین گفت: در باب تعلیم و تربیت، احادیث و آیات فراوانی ذکر شده که نشانگر اهمیت بالای امرتربیت در جامعه اسلامی است و خوشبختانه این مهم در مجموعه کانون موضوع اصلی کار مراکز قرار گرفته است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: در آیین‌های ایرانیان به فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت بسیار پرداخته شده وبه همین دلیل کشور ایران دارای فرهنگ شناخته شده‌ای در میان کشورهای جهان است.
این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: حفظ تعلیم و تربیت اسلامی برای برجستگی ملی یک ضرورت است که خوشبختانه دین اسلام، دینی اجتماعی است و توجه خاصی به این امر دارد.
سنایی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های کانون، آمادگی خود را برای حمایت از مجموعه کانون اعلام کرد و ابراز داشت: ما در مجلس مسایل و مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.
 در پایان پرویز ابراهیمی مدیر کانون استان همدان انتخاب دکتر مهدی سنایی برای دومین بار در مجلس شورای اسلامی را نشان از تلاش و همت نام‌برده در حوزه انتخابی دانست و افزود: کانون با قدمتی پنجاه ساله پرچم‌دار مسایل تربیتی جامعه  به ویژه کودکان و نوجوانان است.
مدیر کانون استان غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین هدف‌های کانون دانست و خاطر نشان کرد: استعداد‌یابی توسط مربیان کانون در مراکز صورت می‌پذیرد و کودکان و نوجوانان با توجه به علاقه‌مندی خود در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت دارند.
ابراهیمی تولیدات در عرصه کتاب و سرگرمی بر اساس ارزش‌ها و باورهای دینی را از دیگر ویژگی‌های کانون نام برد و جایگاه ویژه‌ی کانون در مجامع بین‌المللی از جمله در سازمان‌های سیفیژ، اسیتیج و ایفلا را با اهمیت ارزیابی کرد
مدیرکانون استان همدان بار دیگر با تاکید بر این‌که کار کانون بی‌بدیل است و استفاده از ابزار هنر به‌عنوان واسطه تربیتی در اولویت کاری مربیان قرار دارد خواستار حمایت نماینده مجلس در زمینه‌های وضعیت حقوقی کارکنان، معافیت عوارض شهرداری، تخفیف درپرداخت بهای انرژی، ساخت اردوگاه و مجتمع و اختصاص ساختمان برای کانون زبان کانون شد.
شایان ذکر است در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 37 مرکز فرهنگی ثابت 6 کتابخانه سیار روستایی و 3 واحد پستی در سطح استان همدان است./ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار