برای نخستین بار در کشور، کلد باکس واحد تفکیک هوا در پتروشیمی فجر ساخته شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا واحد تفکیک هوای طرح توسعه شرکت پتروشیمی فجر  در محل پروژه های توسعه ای این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام  در حال احداث است.

 بر اساس این گزارش واحد تفکیک هوای این واحد تولیدی که با تلاش متخصصین ایرانی در حال ساخت است انحصار ساخت کلدباکس را  که در اختیار کشورهای خارجی است می شکند.

در واحدهای تفکیک هوا، کلدباکس ،برج بلند بسیار سردی است که برای تولید اکسیژن و نیتروژن مایع ساخته می شود  .

 این سازه با 36 متر ارتفاع ساخته می شود حدود 11000سرجوش درون آن جوشکاری شده و 20 کیلومتر لوله گذاری داخل تجهیز انجام گرفته و متخصصین ایرانی توانستند در مدت 4 سال  به این تکنولوژی حساس دست یابند.

این گزارش می افزاید که ساخت مخازن ذخیره دارای تکنیک های فنی پیچیده ای است که برای اولین بار در واحد هوای طرح توسعه پتروشیمی فجر،این مخازن ذخیره نیتروژن و اکسیژن از  مهندسی تا ساخت و نصب صد درصد ایرانی شده است.

براساس این گزارش، پتروشیمی فجر تنها تامین‌کننده یوتیلیتی (آب ،برق،بخار) موردنیاز کارخانه های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام است که از سال 81 در مدار تولید قرار دارد و طرح‌های توسعه نیروگاهی آن در بهمن 89 افتتاح شده و هم‌اکنون نیز پروژه‌های دیگری از جمله ساخت واحدهای تصفیه آب، طرح توسعه پساب و نیز واحد تفکیک هوا در فاز 2 این طرح در دست اجراست.
پتروشیمی فجر 2 در فهرست پروژه های مهر ماندگار دولت قرار گرفته و روند توسعه این واحد پتروشیمی به سرعت در حال پیشرفت است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار