با تخصيص منابع مورد نياز و مديريت صحيح با قرارگاه خاتم الانبياء انبار نفتي نظاميه در يك زمان بندي منسجم به بهره برداري رسيد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حيدر شمسي مدير مهندسي و طرح ها در مراسم افتتاحيه انبار نفتي نظاميه اهواز با بيان اين مطلب گفت: انبار نفت نظاميه اهواز با هدف ظرفيت ذخيره سازي نفتي در اهواز به صورت عمده و در شهر بندرعباس احداث شده است كه براي آن بيش از 140 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده كه اين مجموعه با همكاري قرارگاه خاتم الانبياء و موسسه شهيد رجايي ساخته شده است.
وي تصريح كرد: اين انبار نفتي داراي 6 مخزن فرآورده هاي نفتي است كه كل مراحل ساخت آن توسط مهندسان ايراني اجرا شده و عمده تجهيزات آن از داخل و بخشي از منابع خارجي تامين شده است.
شمسي ادامه داد: 56 ميليون ليتر از مخزن ثابت به ازاي 55 ميليون ليتر گاز و نيز مخزن سوخت شناور 16 ميليون ليتر براي ذخيره سازي بنزين توسط مهندسان طراحي و مديريت شده است.
وي ادامه داد: با مديريت منسجم قرارگاه خاتم الانبياء اين طرح در يك زمان بندي بدون تغيير در اهواز احداث و مورد بهره برداري قرار گرفت.
 مدير مهندسي و طراحي اظهار داشت: با بهره برداري از اين پروژه ظرفيت ذخيره سازي و انباشت فرآورده هاي نفتي از 460 ميليون ليتر به 586 ميليون ليتر افزايش مي يابد و در مجموع با راه اندازي اين طرح توسعه انبار نفت حدود 126 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع كشور افزوده مي شود.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر تعداد 21 مخزن در انبار نفتي نظاميه اهواز فعال است و با بهره برداري از طرح توسعه اين انبار نفت تعداد 3 دستگاه مخزن گازوئيل به ظرفيت 56 ميليون ليتر و نصب 3 دستگاه مخزن نفت سفيد به ظرفيت 54 ميليون ليتر، 3 دستگاه مخزن بنزين به ظرفيت 15.5 ميليون ليتر به تاسيسات نفت نظاميه اهواز اضافه مي شود.
شايان ذكر است، حجم سرمايه گذاري انجام شده براي طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي اين پروژه انبار نفت 140 ميليون ريال است و پيش بيني شده با راه اندازي طرح توسعه انبار نفت نظاميه اهواز تعداد مخازن ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي از 21 دستگاه به 30 دستگاه افزايش خواهد يافت كه طرح توسعه انبار نفت نظاميه اهواز در منطقه اي به وسعت 90 هزار مترمربع انجام شده كه تمام مراحل طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي اين پروژه نفتي توسط مشاوران، پيمانكاران و سازندگان ايراني انجام شده است.
برچسب ها: نفت ، انبار ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار