مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که واشنگتن این تشکیلات را به قطع کمک‌های مالی و تعطیلی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن تهدید کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالجزيره ، صائب عریقات گفت: دستیابی فلسطین به کشور غیرعضو در سازمان ملل باعث می‌شود فلسطین از لحاظ حقوقی یک کشور تحت اشغال اسرائیل باشد و در آن صورت اقدامات اسرائیل در شهرک‌ها باطل و غیرقانونی است.

وی افزود: مراجعه به سازمان ملل پس از شکست در شورای امنیت برای دستیابی به عضویت فلسطین در این سازمان می‌تواند موضع فلسطین در سطح بین‌الملل را تقویت کند.

عریقات اشاره کرد که تل‌آویو چیزی از مذاکرات باقی نگذاشته و گزینه دو کشور را نابود کرده است.

وی فاش کرد که دولت آمریکا تهدید کرده در صورت مراجعه طرف فلسطینی به سازمان ملل برای تائید کشور غیر عضو فلسطین در این سازمان، کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان را قطع و دفتر ساف در واشنگتن را تعطیل می‌کند اما با این حال تشکیلات خودگردان برای انجام این کار اصرار دارد.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای دیدار با مقامات فرانسه به پاریس سفر کرده بود، درباره مذاکرات با رژیم صهیونیستی گفت: اصل گزینه ما گزینه مذاکرات است و ما آماده بازگشت به مذاکرات به محض توقف شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 هستیم اما اگر اسرائیل به این دو تعهد عمل نکند در آن صورت به منظور درخواست دستیابی به جایگاه کشور غیر عضو در سازمان ملل به مجمع عمومی مراجعه خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار