برخي از نمايندگان پارلمان مصر در تهديدي جديد اعلام کردند:« اگر شفيق پيروز نهايي انتخابات باشد اجازه نمي دهيم براي تحليف در پارلمان حاضر شود».

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه المصريون مصر ؛ اين نمايندگان در تهديد خود افزودند: در صورتيکه نام شفيق پيروز انتخابات باشد در روز تحليف محل نشست پارلمان را ترک مي کنيم تا دو سوم نمايندگان پارلمان در مراسم تحليف حاضر نباشند.

مجدي قرقر يکي از نمايندگان عضو فراکسيون حزب کار در پارلمان مصر در اين باره گفت: « اگر پيروز انتخابات احمد شفيق باشد  در روز تحليف رئيس جمهوري، شاهد بروز بحران واقعي در پارلمان خواهيم بود».

وي با بيان اينکه ممکن است شوراي عالي نظامي در چنين شرايطي عرف حاکم در همه کشورهاي جهان را نقض کند و از رئيس جمهور بخواهد در برابر اعضاي شوراي عالي نظامي سوگند ياد کند، هشدار داد: «اگر شاهد چنين اتفاق غير قانوني در مصر باشيم پارلمان و ديگر گروه ها و نيروهاي انقلابي با شفيق همکاري نخواهند کرد و شفيق در روند اداره کشور به مشکلات و چالش هاي بسيار جدي برخورد خواهد کرد».

سعد عبود ديگر نماينده پارلمان مصر نيز در اين باره گفت: « حتي اگر نمايندگان پارلمان در اين زمينه اقدامي انجام ندهند انقلابيون مصر اجازه نخواهند داد تا مراسم تحليف احمد شفيق در پارلمان برگزار شود زيرا پيروزي شفيق را نتيجه تقلب در انتخابات مي دانند».

عبود ادامه داد:‌« تمامي شواهد حکايت از آن داردکه مسئولان کنوني اداره کشور تلاش دارند دور دوم انتخابات را با تقلب برگزار کنند تا بار ديگر رژيم مبارک را بر کشور مسلط کنند در نتيجه بروز چنين اتفاقي سبب مي شود دو سوم نمايندگان پارلمان در روز برگزاري مراسم سوگند احمد شفيق صحن پارلمان را ترک کنند».

براساس اين گزارش ، ضياء رشوان مدير مرکز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي و سياسي الاهرام نيز هشدار داد با برگزاري دور دوم انتخابات و پيروزي احتمالي احمد شفيق ممکن است بتوان گفت که در کشور انتخابات برگزار شده است اما رئيس جمهوري براي کشور وجود نخواهد داشت زيرا چنين انتخابي بار ديگر مردم را به ميدان تحرير باز مي گرداند و مردم با تجمع در اين ميدان که در 200 متري پارلمان قرار دارد مانع از حضور شفيق در مراسم تحليف خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار