اعضای مجلس سنای پاكستان ،اظھارات تهدید آمیز اخیر لئون پانه تا وزیر دفاع آمریكا در دھلی نو و كابل را بشدت محكوم و آن را علیه كشورشان عنوان كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، مشاھد حسین سید سناتور حزب مسلم لیگ پاكستان شاخه قائد و رییس كمیته دائمی امور دفاعی در مجلس سنای این كشور تاكید كرد: پارلمان ملی پاكستان نیز باید در همراهی با نمایندگان سنا ، اظھارات وزیر دفاع آمریكا را بشدت محكوم كند زیرا این سخنان نگرانی ھای جدی را در بین مردم این كشور ایجاد كردہ است.

وی ھمچنین از دولت پاكستان خواست تا این موضوع را در سطوح بالا با دولت آمریكا مطرح كند.

ظفر علی شاہ عضو مجلس سنا از حزب اصلی مخالف دولت پاكستان حزب مسلم لیگ شاخه نواز بر این باور است كه پانه تا با دید منفی و از اظھارات تندی علیه پاكستان استفادہ كردہ است و نمایندگان مجلس سنا بشدت این اظھارات را محكوم می كند.

این سناتور پاكستانی از دولت و وزارت امور خارجه كشورش خواست تا با احضار سفیر واشنگتن در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید پاكستان را نسبت به اظھارات لئون پانه تا عنوان كند.

وی معتقد است: پاكستان به عنوان شریك آمریكا در مسیر جنگ علیه تروریسم تاكنون 40 ھزار نفر از مردم و نیروھای امنیتی خود را از دست دادہ و بویژہ خسارت بیش از 70 میلیارد دلاری را نیز متحمل شدہ است، با این وجود واشنگتن علاوہ بر تعلیق كمك ھای مالی به پاكستان به عنوان متحد در جنگ علیه شبه نظامیان، تھدیدھای جدی را علیه این كشور بیان می كند.

ظفر علی شاہ افزود: تھدیدھای پانه تا با شدید ترین لحن از سوی حزب مسلم لیگ پاكستان شاخه نواز حزب مخالف دولت پاكستان محكوم می شود.

جھانگیر بدر سناتور حزب مردم پاكستان پاكستان حزب حاكم این كشور در مجلس سنا و رییس فراكسیون حزب مردم , نسبت به نگرانی نمایندگان سنای پاكستان، تاكید كرد: این اعتراض ھا به وزارت امور خارجه پاكستان منتقل خواھد شد.

سناتورھای پاكستان علاوہ بر این از سخنان 'ناوی پیلای' كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، مبنی بر اینكه حملات پھپادھای آمریكا و كشتار بی رویه غیرنظامیان و صدمات ناشی از این حملات در مناطق قبایلی پاكستان نقض آشكار حقوق بشر است ،ابراز خرسندی و از آن استقبال كردند.

كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به دولت پاكستان توصیه كرد این كشور برای انجام تحقیقات و بررسی در زمینه این حملات و حوادث دیگر كه منجر به قتل مردم می شود ،از گزارشگر ویژہ سازمان ملل متحد دعوت به عمل آورند.

به نوشته رسانه های خبری پاكستان، حملات پهپادهای آمریكایی در چند روز اخیر هشت حمله در دو هفته گذشته به مناطق قبایلی پاكستان افزایش یافته است و این حملات نادیده گرفتن اعتراض های مردم، احزاب، گروههای سیاسی و دولت پاكستان توسط مقامهای آمریكایی تلقی می شود.

از ابتدای سال 2012 حدود 151 نفر در 20 حمله موشكی پهپادهای آمریكایی در مناطق قبایلی پاكستان قربانی شده اند.

از هنگام برگزاری نشست ناتو درباره افغانستان كه ماه گذشته میلادی مه در شیكاگو برگزار شد، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به خاك پاكستان شدت گرفته است.

وزارت امور خارجه پاكستان بتازگی با احضار كاردار سفارت آمریكا ، مراتب اعتراض شدید اسلام اباد به افزایش حملات موشكی پهپادهای آمریكایی به مناطق قبایلی پاكستان را به وی ابلاغ كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار