طرح شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی، تلاش بنیامین نتانیاهو برای جلب رضایت شهرک نشین هاست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فقط چند ساعت پس از حکم دادگاه عالی اسرائیل در مورد تخریب پنج مجتمع مسکونی غیرقانونی شهرک نشینان در کرانه باختری و رد شدن طرح قانونی کردن شهرک های بدون مجوز در کنست، بنیامین نتانیاهو از طرح احداث 300 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داد. نتانیاهو که پیش از این با پیش نویس قانون مطرح شده در کنست مخالفت کرده بود، با اعلام این تصمیم تلاش کرد حمایت شهرک نشینان از خود را حفظ کند. مخالفت کنست با این پیش نویس، پیروزی برای نتانیاهو بود. او در آستانه جلسه کنست تهدید کرده بود وزرا و نمایندگان حزب لیکود را که از این پیش نویس حمایت کنند، برکنار خواهد کرد. این تهدید نتانیاهو باعث شد، رئیس دو حزب شاس و اسرائیل خانه ما از این قانون حمایت نکنند و وزرای حزب لیکود هم در جلسه کنست شرکت کردند.
در ادامه این گزارش آمده است، شهرک نشینان با تظاهرات در اطراف مقر کنست، با نیروهای پلیس درگیر شدند. اما نتانیاهو اعلام کرد به جای 30 واحد مسکونی غیرقانونی که تخریب خواهد شد، سیصد واحد مسکونی در شهرک بیت ایل ساخته می شود. نتانیاهو که از حمایت شهرک نشینان برخوردار است، با این طرح تلاش کرد رضایت آنها را جلب کند.
نتانیاهو در این باره گفت:هر کسی که تصور می کند از دستگاه قضایی اسرائیل می تواند برای مانع تراشی در راه شهرک سازی استفاده کند، در اشتباه است. زیرا هیچ کسی به اندازه دولت من از شهرک سازی حمایت نمی کند.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد، نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به سرعت طرح جدید نتانیاهو برای احداث واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد و هشدار داد این طرح به تلاشها برای پیشبرد روند صلح ضربه می زند. این در حالی است که روند صلح در عمل متوقف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار