وزارت امور خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای، نشست ایران و اعضای گروه 1+5 در بغداد را مثبت و سازنده خواند و اعلام كرد: این نشست راه را برای ادامه مذاكرات هموار كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اعضای گروه 1+5 در نشست بغداد آمادگی خود را برای بررسی جامع راه های حل و فصل سیاسی برنامه هسته ای ایران با رویكرد فراهم آوردن زمینه اثبات صلح آمیز بودن این برنامه به جامعه جهانی و اعتماد آفرینی در این خصوص اعلام كرد.

بیانیه حاكی است: گروه 1+5 در نشست بغداد اعلام كرد برای بازگرداندن اعتماد جامعه جهانی به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی بر پایه مفاد پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای( ان پی تی) و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده است.

بنا بر آنچه از نشست استانبول درك شد، گروه 1+5 به طرف ایرانی پیشنهادهای مشخصی برای برداشتن گام های آتی پیرامون حل پرونده هسته ای این كشور ارایه كرد و مقرر شد بحث در خصوص غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران ادامه یابد. گروه 1+5 در نشست های اخیر خود مشوق های مشخصی هم به ایران پیشنهاد كرد كه در صورت برداشته شدن گام های متقابل از سوی ایران، عملی خواهند شد. 

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اعلام آمادگی كشورمان برای بررسی موضوع غنی سازی 20 درصدی اورانیوم آمده است: تهران همچنن حاضر شد مسایل دیگر مربوط به برنامه هسته ای خود از جمله برخورداری از حق غنی سازی اورانیوم را در آینده بررسی كند. هر چند در نشست بغداد اختلاف نظرهایی میان اعضای گروه 1+5 و ایران وجود داشت، ولی در مجموع مذاكرات در محیط سازنده و كاری برگزار شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه از اعلام آمادگی طرف های مذاكره در بغداد برای یافتن راهكارهای قابل قبول و توافق برای برگزاری دور بعدی نشست در مسكو در روزهای 29 و 30 خرداد ماه جاری به عنوان مصادیق مثبت بودن نشست بغداد یاد شده است و همچنین از میزبانی خوب دولت عراق برای برپایی نشست ایران و گروه 1+5 تقدیر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار