توافق ایران و 1+5 برای ادامه مذاکرات مسکو اساسی‌ترین محور بازتاب پایان مذاکرات بغداد در خبرگزاری‌های غربی بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،رسانه‌های غربی که از دیروز به شکلی گسترده دست به پوشش خبری مذاکرات بغداد زده بودند، موافقت ایران و 1+5 برای ادامه مذاکرات در بغداد را محور اصلی پوشش آخرین مرحله از مذاکرات بغداد قرار دادند.

خبرگزاری آلمان در گزارش‌های خود از این رویداد تصریح کرد که ایران و قدرت‌های جهانی 18 و 19 ژوئن در مسکو به گفتگوهای خود ادامه می‌دهند تا چالش طولانی‌مدت بر سر برنامه هسته‌ای ایران را حل کنند.

اسوشیتدپرس نوشت: مذاکرات سخت بین ایران و قدرت‌های جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران پنج‌شنبه با یک برنامه برای دیداری دیگر در مسکو در ماه آینده، به پایان رسید. این خبرگزاری، خبر ادامه مذاکرات در مسکو را به نقل از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقل کرده است.

رویترز ضمن انعکاس این خبر به سخنان دکتر جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اشاره کرده که غنی‌سازی برای مصارف صلح‌آمیز را حق ایران دانسته بود.

خبرگزاری شینهوا نیز در گزارش خود آورد مذاکرات بغداد ساعتی پیش پس از سه دور گفتگو به پایان رسید و پس از پایان مذاکرات، سعید جلیلی، سرپرست گروه ایرانی بار دیگر بر رویکرد گفتگو – همکاری به جای رویکرد گفتگو – فشار تاکید کرد. آقای جلیلی تصریح کرد که پیشنهادات ایران در دو حوزه مسایل هسته‌ای و غیرهسته‌ای مطرح شده است و بر حق ایران برای غنی‌سازی جهت مصارف صلح‌آمیز تاکید کرد.کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بر ادامه تماس‌ها با طرف ایرانی تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز که دست‌آورد زیادی برای مذاکرات بغداد قائل نیست، مهم‌ترین دست‌آورد این مذاکرات را ادامه آنها در مسکو تلقی کرده است. به نوشته این خبرگزاری، دو طرف با وجود اختلاف در خصوص مسیر پیش رو، برای ادامه مذاکرات در مسکو توافق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار