نادر افشاري درباره نمايشگاه اخيرش گفت: با نقاشي هايم دنيايي تازه ساخته ام.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نادر افشاري درباره نمايشگاه اخيرش توضيح داد: مي‌خواستم با پشتوانه‌ي 35 ساله نقاشي و مجسمه‌سازي به فضايي دست پيدا کنم که از ويژگي خاص برخوردار باشد و دنيايي را در کارهايم بسازم که تا به حال اتفاق نيفتاده باشد.

نادر افشاري که اين روزها نمايشگاهي از نقاشي هايش در خانه هنرمندان ايران برپا شده است، در توضيحي راجع به اين آثار گفت: در نقاشي هاي من، نقاشي خط کاربرد متداول را ندارد، چرا که من سعي کرده‌ام ماهيت آن را تغيير دهم و فرمي را بسازم که بتوان خط در آن احساس کرد. شايد بتوان گفت که همين فرم جديد به من امکان داد تا به فيگورهايي دست پيدا کنم که فقط در اين شکل مي‌ توان به آن رسيد، فرمي که اين ظرفيت را دارد تا دوراني با آن به تجربه بپردازم، زيرا مرا به جهاني نو رهنمون مي کند.


افشاري که حدود 14 ماه از برگزاري آخرين نمايشگاهش مي گذرد، درباره فاصله ميان برگزاري اين دو نمايشگاه اظهار کرد: از برگزاري نمايشگاه قبلي‌ام 14 ماه مي‌گذرد، نمايشگاهي که حاصل پنج سال تلاش بي‌وقفه و شايد بتوان گفت کار مداوم و پيوسته اي بود که موجب به وجود آمدن گونه اي زيستِ نقاشانه براي من بود.

وي افزود: من در اين سال ها تمام کارهاي حدود دو سالم را براي دست يافتن به فرمي جديد نابود کردم، تا بتوانم شروعي دوباره داشته باشم. به طور کلي مي توانم بگويم که مي خواستم با پشتوانه 35 ساله نقاشي و مجسمه‌سازي به فضايي دست پيدا کنم که از ويژگي خاص برخوردار باشد و در واقع دنيايي را در کارهايم بسازم که تا به حال اتفاق نيفتاده باشد.

افشاري در پايان اضافه کرد: بعد از برگزاري نمايشگاه قبلي ام، در فاصله اي چند ماهه، فضايي که سال‌ها در تلاش رسيدن به آن کار کرده بودم، به طور اتفاقي شکل گرفت و موجب به وجود آمدن ترکيبي از نقاشي خط با فيگور شد. شايد به همين دليل بود که اين نمايشگاه را «هواي تازه» ناميدم.

نمايشگاه آثار نقاشي نادر افشاري با موضوع زنان و مفهوم زن و نقش هستي بخش آن با عنوان «هواي تازه» در نگارخانه ميرميران «خانه هنرمندان ايران» برگزار شده است. اين نمايشگاه تا 15 دي ماه ميزبان علاقمندان خواهد بود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار