در نهمین نشست باشگاه موسیقی تهران و در آستانه تولد هفتاد و هفت سالگی منصور نریمان آیین تجلیل از "پدر عود ایران" 11 اسفند ساعت 30/18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 3، استاد نریمان موسیقی دان، نغمه پرداز، مدرس و احیا کننده ساز عود در سال 1314 در مشهد متولد شد و از چهارده سالگی فعالیت خود را با اجرا در رادیو مشهد آغاز کرد وی پس از آن در رادیو شیراز فعالیت خود را ادامه داد همکاری او در رادیو شیراز نقطه عطفی برای ورود به رادیو تهران و فعالیت به عنوان تکنواز رسمی رادیو در کنار اساتیدی چون جلیل شهناز، فرهنگ شریف، پرویز یاحقی و دیگر تکنوازان آن دوره بود.

علاقه وافر این استاد برجسته موسیقی به ساز عود یا بربت باعث سفر این استاد به سایر کشورهای جهان و تلاش برای احیای این ساز ایرانی شد و شاگردانی چون محمد فیروزی، حسین بهروزی نیا، علی پژوهشگر، نگار بوبان و شهرام غلامی را تربیت کرد.

از تالیفات این استاد برجسته موسیقی می توان به "شیوه بربت نوازی"، "42 قطعه برای عود" و "ردیف موسیقی دستگاه ایرانی برای عود" اشاره کرد.

نریمان که توسط بسیاری از صاحبنظران موسیقی به عنوان پدر ساز عود شناخته می شود با نوشتن کتاب "ردیف موسیقی دستگاه ایرانی برای عود" به زعم خودش پایان دغدغه هایش درباره این ساز را اعلام کرد.

تاکنون هشت نشست تخصصی از جمله بزرگداشت اساتید برجسته موسیقی ایران و یادمان های گوناگون مانند هشتادمین روز تولد استاد فقید فرامرز پایور و ... برگزار شده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای ارسباران به نشانی، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار