رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: تجربه توسعه خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان یك دستاورد ملی است و می تواند قابل تعمیم به سایر استان ها باشد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'علی كرانی' عصر دوشنبه در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری ایران در اهواز افزود: برای اثبات این واقعیت باید اذعان كرد كه تا چند سال پیش، سازندگان ما در این خوشه صنعتی به طور عمده قطعه ساز بودند و امروز شاهد فعالیت مجموعه سازی در این بخش هستیم.

وی اظهار داشت: شكل­گیری خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در همین راستا بوده و امروزه به عنوان یكی از افتخارات استان و به عنوان شاخصی برای درك میزان همگرایی سازندگان خوزستان به شمار می رود.

كرانی گفت: محصولات سازندگان این خوشه صنعتی با رعایت استانداردهای شركت ملی نفت ایران در چارچوب الزامات فنی و كیفی مشتریان تولید می شود و بیانگر سطح بالای دانش فنی حاصل از سه دهه تلاش صنعتگران این خوشه صنعتی و توانمندی غیرقابل انكار آنان در ساخت تجهیزات صنعت نفت است.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: توسعه صنعت حفاری جدای از رشد و توسعه صنعت كشور نبوده و این مهم در سایه تعامل و همكاری بین سازندگان داخلی و قرار گرفتن آنان در یك صف واحد تحقق یافته است.

وی اضافه كرد: مبادله نیروی انسانی، دانش و‌ فناوری برپایه سه اصلِ محوری، رقابت، همكاری و تمركز زمینه را برای توسعه كسب­ و كار سازندگان تجهیزات صنعت نفت و حفاری كشور با هدف توسعه تولیدات ملی و توجه به بخش صادرات فراهم می كند.

كرانی گفت: نیاز شركت ملی حفاری ایران به تجهیزات صنعت حفاری برای سرمایه گذاری در ساخت كالاهای این صنعت ملی جاذبه ایجاد كرده و بر این باوریم با ایجاد مجموعه های توانمند از سازندگان داخلی، نتیجه مطلوب برای ساخت دكل حفاری با برند ایرانی حاصل شده كه رونق اقتصادی كشور را در پی خواهد داشت.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: در سه دهه گذشته فرصت های زیادی برای رشد و شكوفایی استعدادهای نیروهای توانمند ایرانی در بخش های مختلف از جمله صنعت نفت و حفاری فراهم شد كه برای نمونه می توان به دستیابی به اقلام پیچیده درون چاهی، سامانه های پیچیده SCR یونیت، دراوركس و ساخت دستگاه های حفاری خشكی اشاره كرد كه پیش تر در انحصار آمریكا و چند كشور غربی بود.

وی در بیان پیشنهادها و انتظارات صنعتگران و سازندگان داخلی از مدیران صنعت نفت و مسوولان استان اظهار داشت: انجمن سازندگان با مشاركت دانشگاه ها آمادگی كامل خود را برای همكاری در تدوین دانش فنی ساخت و ارتقاء كیفی تجهیزات صنعت حفاری و اجرای پروژه های پژوهشی اعلام می دارد.

كرانی گفت: انتظار این است كه به منظور حفظ منابع و صرفه جویی در هزینه ها از برگزاری استعلام برای خرید تجهیزاتی كه سابقه تدوین دانش فنی و ساخت آنها توسط سازندگان وجود دارد خودداری شود.

وی ادامه داد: انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با مشاركت و همكاری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و انجمن سازندگان استان مركزی آمادگی خود را برای ارایه خدمات تعمیرات دكل های حفاری خشكی و دریایی به صورت متمركز و در قالب یك كنسرسیوم تعمیراتی اعلام می كند.

كرانی در پایان از جانب تمامی تولیدكنندگان و سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و دیگر سازندگان شركت كننده در نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری از ' حیدر بهمنی' مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران قدردانی كرد.

نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری همزمان با اول دی ماه سالروز تاسیس شركت ملی حفاری ایران در اهواز پایتخت نفتی ایران برگزار و به مدت پنج روز دایر بود.

این نمایشگاه عصر دوشنبه به كار خود پایان داد.  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.