مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم نقش خانواده‌ها را در نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان موثر و بی‌بدیل توصیف کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، محمد مخلصی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم با بیش از 300 عنوان کتاب و سرگرمی‌های سازنده در نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان شرکت کرده است.

وی ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر کار به صورت تخصصی در حوزه خود انجام شود، در مخاطب بیشترین اثر را گذاشته و نگاه اجتماع نیز در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم تصریح کرد: انحصار ویژه کودک در قم که استان فرهنگی و در حوزه چاپ و نشر رتبه بالایی دارد، می‌تواند تاثیرات ملی و فراملی داشته باشد.

وی عنوان کرد: اهمیت دادن به نشر کتاب ویژه کودک و نوجوان در استان قم در خور توجه است و امید می‌رود ناشرین با ارائه آثار مناسب بتوانند خوراک خوبی برای مخاطبین فراهم کنند.

مخلصی ابراز داشت: رسالت اولیا و مربیان کودکان و نوجوانان ایجاب می‌کند که تنها به صرف خرید کتاب به نمایشگاه نیایند بلکه باید زمینه‌های ترغیب به مطالعه و کتاب خواندن را در کودک نهادینه کنند تا در بزرگسالی با کتاب مانوس باشند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان سبب انتقال تجارب ناشرین شده و می‌تواند ناشرین بومی استان را به سوی ایجاد خلاقیت در محتوای منابع ارائه شده در شکل ظاهری کتاب سوق دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم ایجاد نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان را در رقابت سالم بین ناشرین سراسر کشور بی‌تاثیر ندانست و گفت: این رقابت سالم بین ناشرین تاثیرات خوبی در استان در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از زبان کودک و نوجوان باید مسائل مبتلا به آنها را شناسایی کرده و با ابزار هنر به ارائه مطالب جذاب در این حوزه پرداخت.

مخلصی خواستار مشارکت اولیا و مربیان کودک و نوجوان در امر نهادینه سازی مفاهیم اسلامی شد و گفت: با کمک خانواده‌ها باید مفاهیم مدنظر اسلامی و مذهبی را به صورت غیر مستقیم به این قشر منتقل کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.