رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا اقدامات آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد و گفت: ضروری است بار دیگر اقدامات بی رحمانه دولت آمریکا و برخی دیگر از کشورها علیه کوبا را که در کشور ما به دنبال خرابکاری بوده اند، محکوم کنیم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، وی افزود: هدف از این اقدامات آمريكا، بی اعتبار کردن انقلاب کوبا در دهه 1950 بود.

کاسترو تصریح کرد این اقدامات بر انقلاب و مردم کوبا اثر نخواهد گذاشت.

كاسترو همچنين از نظام تک حزبی در کشورش دفاع کرد و در سخنرانی خود برای اعزای حزب کمونیست کوبا، گفت: اگر به احزاب دیگر اجازه فعالیت داده شود، "استقلال کوبا به خطر می‌افتد."

به گفته او، در آمدن کشور از نظام تک حزبی، موجب می شود که به تدریج نظام سوسیالیستی کوبا از بین برود.

کاسترو در سخنانی در پایان کنگره دو روزه حزب کمونیست در پایتخت کوبا به طور مستقیم به "توهماتی" که در بین اصلاح طلبان در خصوص پایان احتمالی نظام تک حزبی در کوبا شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: رهبران کنونی کوبا به هیچ وجه از نظام تک حزبی دست نخواهند کشید.

مخالفان کوبایی و کلیسای کاتولیک و دیگران تاکید کرده بودند روند تصمیم گیری در کوبا همچنان فاقد تکثر گرایی سیاسی است و درخواست کردند اصلاحاتی سیاسی به منظور همراه شدن با تغییرات اقتصادی اخیر صورت گیرد.

کاسترو گفت: زیر پا گذاشتن اصل تک حزبی به سادگی به معنای قانونی کردن فعالیت حزب یا احزاب امپریالیستی در خاک کوبا است.

مقامات کوبایی تاکید دارند مخالفان در این کشور از حمایت مالی خارجی به ویژه آمریکا برخوردارند و به منافع خارجی خدمت می کنند.

کاسترو افزود به نظام چند حزبی در کشورهای دیگر احترام می گذارد ولی اجازه نخواهد داد کوبا به "جمهوری بورژوازی " بازگشت کند.

از سال ۱۹۵۹ میلادی به این سو، کوبا کشوری سوسیالیستی است که به ترتیب توسط برادران کاسترو: فیدل و رائول، رهبری می شود.

رائول کاسترو در عین حال گفت که دموکراسی باید در کشورش بیشتر شود.

او از اعضای حزب کمونیست کوبا خواست تا مناظره هایی برقرار کنند.

دیگر خواسته کاسترو از هم‌حزبی‌هایش این بود که کمک کنند تا فساد در کشور ریشه کن شود و اشتباه های گذشته تکرار نشود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار