نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴۷۱
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید.پسرعمه من یه سفته به مبلغ ۳۰میلیون تومان از پدر بزرگم داره که اونم معلوم نیست چه چه طوری با مهر و اثر انگشت پدر بزرگم داره چون میگه من اصلا هیچ برگه ای را نه مهر زدم نه اثر انگشت .آیا پسر عمم میتونه سفته ها را به اجرا بذاره ؟ درضمن پدر بزرگم ۷۰سالشه .ممنون از پاسختون.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید.پسرعمه من یه سفته به مبلغ ۳۰میلیون تومان از پدر بزرگم داره که اونم معلوم نیست چه چه طوری با مهر و اثر انگشت پدر بزرگم داره چون میگه من اصلا هیچ برگه ای را نه مهر زدم نه اثر انگشت .آیا پسر عمم میتونه سفته ها را به اجرا بذاره ؟ درضمن پدر بزرگم ۷۰سالشه .ممنون از پاسختون.
Iran (Islamic Republic of)
هیوا
۱۶:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
آیا می توان خانه ای که در رهن بانک است را برای وصول طلب چک خود برای مزایده به دادگاه معرفی کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
اینجانب طبق قراردادی که با یک شرکت تعاونی مسکن، حهت ساخت یک دستگاه آپارتمان داشتم و در آن اشاره شده است که بر اساس امتیاز بندی اعضا به 40 نفر آخر لیست پارکینگ تعلق نمیگیرد.
این شرکت از چندین سال پیش با پول های واریزی بنده و سایر اعضا اقدام به ساخت تعدادی از بلوک های پروژه نموده و در سال گذشته با توجه به امتیاز اعضا اقدام به تحویل بلوک های ساخته شده نموده و امسال تازه شروع به ساخت بلوک های جدید نموده است. و اظهار میکند که واحد بنده در آخرین بلوک قرار دارد و شامل پارکینگ نیز نمیشود و پارکینگ های زیر این بلوک را به آپارتمان های بلوک های دیگر اختصاص میدهد.
سوال بنده این است که اولا با توجه به پول هایی که تمام اعضا به یک اندازه پرداخت کرده اند آیا شرکت اجازه دارد که پارکینگ های زیر بلوک ما را به سایر بلوک ها واگذار کند؟
دوم اینکه از آنجایی که شرکت در سنوات گذشته با پول بنده اقدام به ساخت سایر بلوک ها نموده است آیا اجازه داشته پیش از تکمیل کل پروژه اقدام به تحویل بلوک های ساخته شده به اعضا نماید و حال بعد از دو سال تازه شروع به ساخت بلوک های اختصاصی به اعضای انتهای لیست نماید و از سرمایه ما در سال های گذشته به نفع سایر اعضا اقدام نماید؟
و در آخر آیا شرکت اجازه دارد هزینه پارکینگ را از اعضایی که پارکینگ به آنها تعلق نمیگیرد دریافت نماید؟
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۱۲:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید می خواهم بدانم ولایت قهری یعنی چه وچه اختیاراتی دارد ؟واصولاآیا ولی قهری می تواند اموال صغیر خود را به نمایندگی از صغیر خرید وفروش نماید؟
-
م.ح.م
۱۲:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
1- اینجانب از یکی از بانکهای کشور که حقوق خود را نیز از آن بانک دریافت می شد در طول خدمت چنین بار وام های مختلف از شعبه های مختلف دریافت نمودم و هر بار هم چکهای بدون تاریخ به اندازه وام و سود آن داده ام، الان که بسیاری از وام ها مستهلک شده واینجانب بعد اتمام وام به شعبه وام گیرنده جهت اخذ چک خود مراجعه ننمودم وبرای بعضی از وام ها دیر مراجعه نمودم آنها گفتند که چک مورد درخواستی منهدم شده> آیا به همین گفته اطمینان کردن کار کافی است.
2 در مورد چک برگشتی آیا دارنده چک برگشتی ذینفع است و اگر مثلا چک برگشتی مربوط به موضوعی بوده که چند برادر به صورت مشترک برای جلوگیری از فروش منزل ورثه ای ( که برای ضمانت صادر کننده چک برای کارخانه او انجام داده بودند و ایشان چک مذکور را در صورت به مزایده رفتن در داد گاه داده بود) در دادگاه که مبلغی را جور کرده و به یکی از برادران پول را داده اند که به بانک مورد نظر واریز نماید و یکی دیگر از برادران سهم زیادی از مبلغ مذکور را عهده دار بوده ( قریب 90%) و مبلغ را به صورت نقدی به ایشان داده(همان برادری که پول را واریز کرده ) و الان چک در دست همان فرد 90 درصدی است و خود ایشان هم برگشت زده
و تنها مدرکش هم همین چک است.آیا اگر احیانا" برادری که کل پول را به حساب بانک واریز کرده مدعی شود که کل مبلغ مال ایشان است یا با بررادران دیگر تبانی نمایند. چگونه خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۱:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید
جلیل هستم .یه سوال دارم:
چند سال قبل از طرف محل کارمان برای پرسنل زمینی گرفته و قرار شد با همکاری آنها و همراهی پرسنل آپارتمانهایی ساخته شود.مراحل کار ساخت توسط تعاونی طولانی شد هرچند بالاخره به نتیجه نهایی رسید.
در میانه کار ساخت واحدهای مسکونی تعاونی ، شرایطی پیش آمد تا اقدام به خرید یک باب منزل مسکونی نماییم.فروشنده منزل جدید بجای باقیمانده پول منزلش بما پیشنهاد داد تا واحد آپارتمانی خود را به او بدهیم و به صورت وکالتی این کار انجام شد و بالاخره با وام مسکن و ثامن و غیره و پس انداز صاحب منزل شدیم.
بعد از مدتی خریدار اول آپارتمان ما آنرا به شخص دوم فروخت.در همان حال متوجه شدیم که برای اتمام مراحل ساخت واحدها، بانک تجارت وامی چهاردرصد به اجبار می دهد و همه باید آنرا بگیرند تا کار ساختمانها تمام شود.
در همین زمان خریدار دوم آپارتمان آنرا به نفر سوم فروخت و همه این جابجایی ها در محضراسناد رسمی اتفاق افتاده است.بنده در حین جابجایی واحد مسکونی از نفر دوم به سوم به بانک فراخوانده شدم و اسنادی را امضا کردم که بعدا متوجه شدم اسناد این وام بیست میلیونی بوده که شانزده سال طول می کشد.بنابراین به خریدار سوم آپارتمان گفتم ضامن با خودت تا من آنرا برای شما جابجا نمایم.ایشان دو ضامن یعنی خواهر و شوهر خواهرش را به عنوان ضامن به بانک آورده بود.جالب اینکه من هم نمی دانستم که پرونده وام به اسم من است و در این خیال بودم که وام به اسم خریدار جدید است.بانک به دلیل اینکه آن واحد آپارتمانی به نام من بوده پرونده وام را هم به نام زده بودند.
تا اینکه چند مدت پیش یکی از ضامنها(خواهر خریدار سوم) تماس گرفت که حساب من مسدود است.گفتم من شما رو نمی شناسم.گفتند که ضامن آقای خریدار سوم هستیم.اقساطش رو پرداخت نکرده و بانک حساب ما را مسدود کرده است.خریدار سوم که بانک او را مطلع کرده بود بلافاصله نسبت به پرداخت اقساط بانک اقدام می کند و بانک را ترک می کند.
اما ظاهرا مبلغ چهارقسط را به خواهرش باز نگردانده بود چون اختلاف خانوادگی داشتند.ضامن دوم که شوهر خواهر آقای خریدار سوم هم هست به بانک می گوید من نمیخواهم ضامن برادر همسرم باشم و پرونده وام را نگاه می کند و متوجه میشود که ضامن برادر خانمش نیستند بلکه ضامن من شده اند که پرونده وام به نام من بوده است!!!
هر دو ضامن مدعی هستند که اطلاع نداشته اند ضامن من بوده اند و درست هم می گویند .نه من و نه آنها از این ماجرا اطلاع نداشته ایم.کارمند متولی پرونده وام به اونها نگفته بود که ضامن من میشوند......کارمند بانک زنگ زد گفت پرونده وام به نام شماست...این دو نفر ضامن شما شده اند.
اختلاف خانوادگی ضامنها و خریدار سوم بالا گرفت و حالا از من و خریدار سوم شکایت کرده اند.
این موضوع آیا عواقب کیفری برای من دارد؟ یا راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد تا همه به آرامش برسند؟ هر دو ضامن میخواهند ضمانت خود را از خریدار سوم پس بگیرند. آیا امکان دارد؟
متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با سیستم بانکی ، از خریدار سوم نه چک و نه سفته تضمین پرداخت قسط هم نگرفته ام و تا این لحظه سند این واحد در تعاونی به نام من است و تا پرداخت کامل اقساط و بدهی ها امکان تغییر سند به نام خریدار سوم و هر شخص دیگری وجود ندارد..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
من در سال 91 یک اپارتمان 2 واحدی خریدم که در هنگام خرید پس از بازدید راه پله متوجه شدم که در پاگرد اول دری وجود دارد که باز می باشد ولی امکان بستنش هست. بعد از خرید و تحویل آپارتمان دیدم که همسایه بالا راه پله را که در سند اشتراکی است بسته است و حتی اجازه استفاده ما را از پشت بام برای تنظیم انتن را هم نمی دهد. بعد از کلی مذاکره و تهدید به شکایت راضی شد تا ما اجازه تردد را به صورت موقت داشته باشیم. ما هم برای حفظ حرمت همسایگی از شکایت صرف نظر کردیم. ولی در سال 95 در خصوص بهای گاز اختلاف پیدا کردیم و نامبرده با چاقو به من و خانواده ام حمله کرد که من اقدام به شکایت کیفری چاقو کشی ضرب و شتم و تصرف عدوانی نمودم.
چون دو نفر از همسایه های محله که شاهد بودند شهادت ندادند چاقوکشی اثبات نشد و دادسرا به ناسزاگویی هم توجه نکرد و فقط به ضرب و جرح رای داد در خصوص تصرف عدوانی راه پله ذکر کرد که چون درب از قبل بوده تصرف عدوانی نیست. در مرحله دادگاه کیفری هم دو نفر دیگر که آماده شهادت بودند معرفی کردم و به دادنامه اعتراض نوشتم که قاضی مربوطه توجه نکرد و نه تنها درب راه پله باز نشد بلکه محکوم به پرداخت دیه هم شدم.
مجددا گفتند که با عنوان ممانعت از حق شکایت کن ولی باز هم شعبه دیگری از دادیاری با یکی دانستن تصرف عدوانی و ممانعت از حق پرونده را مخدومه کرد و اعتراض کردم دادگاه کیفری دیگری بدون تشکیل جلسه مجددا پرونده را مختومه کردو پس از صحبت با قاضی گفتند این مسئله حقوقی است.
حال سوال این است من تحت چه عنوانی شکایت کنم تا به نتیجه برسم البته ناگفته نماند که نامبرده آشنایان زیادی دارد و بسیار پررو و تهاجمی است و حتی با وجود نداشتن سند مالکیت واحد آپارتمانی تحت تصرف تا کنون محکوم نشده است. البته ما همواره با وکلا مشورت کرده ام ولی چندان نظرات مشابه نبوده و هر کس چیزی می گوید. خواهشمندم مرا راهنمایی کنید.
با سپاس
Germany
عبدالرحمان
۰۰:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام..ایا بیمه خسارت رانندگانی که کمتر از یکسال از اخذگواهینامه انها میگذرد را پرداخت میکند؟ایا رانندگی در شرایطی که کمترازیکسال از اخذگواهینامه گذشته از نظر بیمه در حکم نداشتن کواهینامه است؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۹:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام ،پدرم مدت بیست روز در بیمارستان بستری بود ودراین مدت سه بار جراحی شد بعد مرخص شدودر منزل تحت درمان بود دراین مدت برادر کوچک خانواده از او برای فروش یک قطعه زمین وکالت می گیرد ومادر یک قطعه زمین دو هکتاری را به نام خود قواله می کند ،هنگام فروش زمین آنقدر حال پدرم بد بود که به گفته یکی از شاهدان معامله دست اورا یکی از دوستان خریدار یه استمپ می زند واز او اثر انگشت می گیرد،از نظر قانونی موارد فوق قابل دفاع می باشد؟باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خداقوت
سوال بنده این است مالکیت شماره پلاک خودروی به سرقت رفته که بیمه نیز خسارت خودروی به سرقت رفته را پرداخت نموده است مربوط به چه کسی می باشد؟ آیا در صورت خرید خودروی جدید می توان از همان شماره پلاک استفاده نمود؟
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
در صورتی که فرزندی ، سند خانه ی مادر را به منظور گرفتن وام از دریافت کند و یک وکالت نامه تام از مادر بی سواد بگیرد . سپس ملک را به نام خود منتقل کند . برای پس گرفتن ملک چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
در صورتی که فرزندی ، سند خانه ی مادر را به منظور گرفتن وام از دریافت کند و یک وکالت نامه تام از مادر بی سواد بگیرد . سپس ملک را به نام خود منتقل کند . برای پس گرفتن ملک چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
mersad
۱۴:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
پدرم حدود پنج سال پیش زمینی به مساحت سیصد متر بهم داد تا در اون خانه درست کنم
بدون هیچ سند ومدرک و دست نوشته یا خطی
من هم در ان زمین خانه ای بنا کردم که تقریبن رو به پایان هست
در ضمن اینو هم بگم که چون برای ساخت اون خانه وام نگرفتم و شخصی درست کردم پیمان کارش تقریبن خودم بودم در نتیجه پایان کار یا چیزی هم از این خانه ندارم جز فاکتور ساخت و اوستاکارهای که سر این خانه کار کردن
حالا بعد پنج سال بعد یه دعوایه خانوادگی پدرم نمیزاره برم سر خونم و هر بار هم تهدید میکند که خانه من را میفروشه و چند بار هم مشتری اورده سر خانه من چون مشتری متوجه دعدا شده از خرید خانه منسرف شده
لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
اگه حق با پدرم حست پس هزینه ای که ما برایه خانه انجام دادیم چی میشه
خواهشا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
mersad
۱۴:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
پدرم حدود پنج سال پیش زمینی به مساحت سیصد متر بهم داد تا در اون خانه درست کنم
بدون هیچ سند ومدرک و دست نوشته یا خطی
من هم در ان زمین خانه ای بنا کردم که تقریبن رو به پایان هست
در ضمن اینو هم بگم که چون برای ساخت اون خانه وام نگرفتم و شخصی درست کردم پیمان کارش تقریبن خودم بودم در نتیجه پایان کار یا چیزی هم از این خانه ندارم جز فاکتور ساخت و اوستاکارهای که سر این خانه کار کردن
حالا بعد پنج سال بعد یه دعوایه خانوادگی پدرم نمیزاره برم سر خونم و هر بار هم تهدید میکند که خانه من را میفروشه و چند بار هم مشتری اورده سر خانه من چون مشتری متوجه دعدا شده از خرید خانه منسرف شده
لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
اگه حق با پدرم حست پس هزینه ای که ما برایه خانه انجام دادیم چی میشه
خواهشا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۳:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
سلام،خسته نباشید.ببخشید من برای قسمت عملی یکی از واحدهام باید یه پرونده تشکیل بدم با موضوع ( اعلام بطلان بیع و استرداد مبیع )
ولی متاسفانه هیچ نمیدونم که یه همچین پرونده ای شامل چه چیز هایی میشه
یعنی چه مراحلی دقیق باید تو این پرونده طی بشه؟
اگر میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۲:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام.ایا امکان این وجود دارد که از یک سایت فروش انلاین کتاب دارای نماد الکترونیکی که با وعده خرید اینترنتی و دریافت کد شانس و برنده شدن در قرعه کشی جوایز میلیونی اقدام به فروش کتاب میکند به جرم کلاهبرداری شکایت کرد.لازم به ذکر است بنده تا الان با خرید حدود 18 میلیون تومان کتاب از این سایت برنده هیچگونه جایزه ای نشده ام.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Hamidrezakhochak
۰۴:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام پدر بنده ۴۰سال پیش زمینی در روستایی با قولنامه دستی خریداری کردن وخانه ساختن که اهالی روستا به مالکیت ما میدهند بعداز ۴۰سال شخصی امده و میگوید بخشی از ملک مال من است و مدرکش گواهی مالکیتی است که نوشته سابقه
تحدید و حدود ان بعمل نیامده ودر زمان پدرم اعتراضی نکردن حالا که خریدار.فروشنده.شاهدین مردن امد و علیه من شکایت کرده لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
با سلام خدمت شما
از شرکتی طلبکار هستم که مدیر عامل، کارگاه خود را فروخته و شرکت را منحل نموده و خود را برابر آگهی روزنامه رسمی به عنوان مدیر تصفیه معرفی نموده( شرکت ورشکسته نیست) ولی محل تصفیه را نیز تخلیه نموده و مجهول المکان است
حکم توقیف اموال شرکت را دارم ولی هیچگونه مالی از شرکت کشف نگردیده و حساب های شرکت خالی میباشد روش قانونی برای دریافت حکم جلب مدیر تصفیه چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
امين ملكي
۱۳:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام بنده ملكي فروخته ام و در قولنامه شماره انباري و پاركينگ ذكر كردم ولي بعد از صورت مجلس تفكيكي ان انباري و پاركينگ به ان واحد تعلق نگرفت حالا شخص خريدار براي انتقال سند اذيت ميكند و ميگويد فقط در صورت تعلق انباري و پاركينگي كه در قولنامه امده در دفترخانه حاضر ميشوم چه بايد بكنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
باسلام یک سال ونیم پیش مبلغی رابصورت کارت به کارت به حساب دوستی واریز کردم وهیچگونه رسیدی از ایشان ندارم از ان زمان تا بحال پرداخت مبلغ فوق رابه دلایل مختلف به تعویق می اندازدالبته درمقابل دونفر از دوستان مشترک که از انها هم غرض گرفته است اقرار به بدهکاری خود کرده میخواهم بدانم میتوان قانونی اقدام کرد درضمن من رسید کارت به کارت رادارم ایا میتوان از ان بعنوان سند استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۶:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام من پسری24 هستم که دچار معلولیت جسمی مادرزادی هستم اکنون پدرم که وضع مالی خوبی هم دارد از دادن خرج و مخارج روزانه یا هزینه های پزشکی من کوتاهی میکند و من مجبورم با مشکلات فراوان جسمی بروم کارگری و هزینه درمان خود را جور کنم بنده انتظار ریخت و پاش های الکی را ندارم ولی حداقل این حق را دارم که برایم مکانی برای زندگی کردن مهیا کند یا خرج و مخارج پزشکی من را بدهد ...به تازگی هم قصد دارد مرا از خانه بیرون کند به بهانه ی اینکه توان ندارد حتی هزینه خوراک من را هم بدهد (منظورم سه وعده صبحانه و ناهار وشام است)
آیا پدری که پول ندارد ماشین صد میلیونی سوار میشود ؟؟آیا پدری که پول ندارد ریخت و پاش الکی میکند؟؟
بنده قصد دارم با توجه به وضعیت جسمانی که دارم از پدرم شکایت کنم آیا حقی برای من در دادگاه وجود دارد
خواهشا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهران22
۱۴:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
بنده نزد کارفرمای قبلی خود یک فقره چک ضمانت دارم که بعد از 6 ماه هنوز به بنده تحویل نداده اند و بنده در جایی دیگر مشغول بکار شده ام
و هر زمان اینجانب چک خود را از کارفرمای قبلی مطالبه می کنم از سوی ایشان مورد تهدید قرار میگیرم
ضمنا ایشان به حقیر تهمت هایی واهی زده که هیچکدام قابل اثبات نیست(دلیل قطع همکاری)
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چگونه چک ضمانت خود را که در ان قید شده بابت حسن انجام کار دریافت نمایم(که واقعا کوچکترین خیانتی د راموال ایشان نداشته ام)
Iran (Islamic Republic of)
رضاگلی
۱۳:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام وخسته نباشید مادریکی ازروستاهای آذربایجان زمین اراضی مشاع بین دو نفر داریم وبا شوراهای محل درسال 85 تقسم نامه داشتیم ولی به دلیل عدم تقسیم ناعادلانه تقسیم نامه بعد از 4.5 سال باطل نموده ایم ما حکم خلع ید 41 قطعه زمین دردست ایشان را حدود 2 ماه داریم وطرف مقابل هم جدیدا حکم خلع ید 27 فطعه زمین در دست ما را شکایت کرده است سوال اینجاست که قطعه زمینهایی که فعلا دردست ماست عینا زمینهایی هستند که در تقسیم نامه قبلی ثبت شده بود ( ولی قطعه زمینهای طرف مقابل خارج از تقسیم نامه داشت ) آیا حکم خلع ید به صورت تسلیط ید طرف مقابل تایید می شود یا رد می شود لطفا راهنمایی نمایید .با تشکر
United States of America
مریم
۱۲:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
اگر کسی رضایت ثبتی و قطعی به شخص متهم بدهد آیا بعد از یکسال می تواند دوباره از متهم شکایت کند؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام پدر اینجانب از 85/04/01 الی 95/05/30 به مدت 11 سال در اداره کمیته امداد با قرارداد پاره وقت (150 ساعت در ماه) مشغول به کار بوده است لازم به ذکر است هنگام استخدام پدر اینجانب 57 سال سن داشته و در وقت بازنشستگی 68 سال اما متاسفانه برای پدرم بجای 11 سال 6 سال بیمه رد شده است که باعث شده دریافتی ایشان از بیمه بجای 15 سال سنوات 10 سال محاسبه گردد (4 سال قبل از استخدام سنوات بیمه داشتند) سوال من اینست ما میتوانیم از اداره مذکور شکایت کنیم آیا شکایت ما راه به جایی می برد ؟ با توجه به اینکه بازنشستگی مربوط به سال 95 است آیا طرح شکایت دیر نیست ؟ لازم بذکر است کپی همه قراردادها موجود میباشد بند 8 قراردادها به این شرح می باشد "بیمه نمودن طرف قرارداد بر اساس ضوابط مورد عمل و مفاد راهنمای بهره گیری از نیروهای قراردادی ساعتی صورت گرفته و منوط به درخواست کتبی از سوی طرف قرارداد است " . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام-جهت پيگيري پرونده كيفري(درگيري) با وكيلي آشنا شدم .
بعد از اينكه ايشان قرار شد وكالت بنده را قبول كند بدون مقدمه به بنده گفت كه 1 ميليون به حسابم واريز كن كه بعد از اينكه از ايشان سوال كردم كه بابت چه چيزي ايشان گفتند بابت هزينه هاي دادگاه است .مشابه همين موضوع در ادامه اين پرونده در خصوص دادگاه تجديد نظر نيز به وجود آمد و من مبلغ 1ميليون ديگر به حساب ايشان واريز كردم.
اين در حالي است كه زمانيكه ايشان وكالت من را بر عهده گرفتن كه حكم منع تعقيب بنده از دادسرا صادر شده بود و تقريبا ايشان كار خاصي براي من انجام ندادند.نهايتا يكبار در دادگاه حاضر شدند و دو يا سه بار جهت پيگيري به دادگاه يا دادسرا رفتند.
سوال بنده اين است كه هزينه هايي كه ايشان از بنده گرفتند قانوني بوده يا خير و مبلغ دستمزد ايشان با همان 2 ميليوني كه داده بودم مستهلك ميشود .راهنمايي فرمائيد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
جانباز25%
۰۸:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
مدتی است که به تهران آمدم آیا میتوانم تاکسی ویا امتیاز آن را از راهی به تهران منتقل کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۲:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
بنده و شریکم مغازه ای را جهت کار شراکتی به نام هر دویمان اجاره کردیم ولی از آنجایی که کل پول پیش را بنده داده ام و در حاشیه ی اجاره نامچه قید شده است که کل این پول برای بنده است. آیا در زمان تحویل مغازه موجر میتواند از دادن این این پول پیش به بنده امتناع کند و بگوید که پول پیش برای هردوی شماست ، همچنین در قرارداد شراکتمان نیز قید شده است که پول پیش مغازه متعلق به بنده است. با تشکر
Germany
بی نام
۲۳:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام
اگر از موسسات و یا سایر بانک ها وام هایی به غیر نام وام ازدواج گرفته باشیم که تا الان اقساط معوقه زیادی داشته باشد تا آنجا که کار به مصادره انوال که نداریم برسد و آیا می شود بدون دردسر البته ضامن هم نداریم وام ازدواج را دریافت کرد چه راهکاری دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مططفی
۲۳:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام علیکم
در تاریخ 1372 صورتجلسه ای در مورد نحوه واگذاری اراضی ثبتی مالکین برای احداث سد با نمایندگان حقوقی شرکت دولتی به امضاء رسید الارغم پیگیری های مکرر شرکت به تعهدات خود عمل نکردن.خارج از شکوایه به الزام به ایفای تعهد، چه راهکاری هست که ما به اصل زمین و چشمه هایی که زیر مخزن سد مانده برسیم چگونه و به چه نحوی شکوایه تنظیم کنیم .
ممنون از رهنمایی و کمکی که می کنید.
Germany
حکیم
۲۳:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار.
بنده از یه خانومی چک دارم به مبلغ 1.400.000 تومان از سال 94 که الان میخوام بزارم اجرا قانون. ولی یارو خیالش راحته و میگه قسط بندی میکنم! آیا بدون اجازه بنده تقسیط انجام میشود؟ حتی اگر سه نفر شاهد صوری هم حتی بیاورد؟ میتواند بدون اجازه بنده تقسیط بشه؟

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد خردنیا
۱۶:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
آیا شاهد گرفتن عمو و پسر عمو اشکال دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
باسلام من مردی 47 ساله هستم یک سوال داشتم من یک خانه ویلایی در شهر خودمان ساختم و در حال ساخت بود که شهرداری به زور آن را از من گرفت من هیچ خبری نداشتم سند خانه هم دست خودشان است و الان که میگویم یک زمین و خسارت زمین قبلی را به من بدهید میگویند حتی باید برای برداشت زمین هم پول بدهم آیا من میتوانم با شاهد گرفتن کارگران آن جا ادعا کنم که این خانه مال من است {کارگران پسر عموی و عموی بنده هستن}؟
Germany
بنده
۱۵:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام برادر بنده در خیابان به صورت کاملا سهوی با یک عابر که از داخل پیاده رو وارد خیابان شده بوده تصادف کرده و تصادف ان به این شکل بوده که اینه ماشینش با این فرد برخورد میکنه و ترقوه سمت راستش شکسته شده و الان چون خودش از پرسنل بیمارستان هستن به بهترین دکتر داده عمل کرده و یک روزه مرخص شده و الان خودش میتونه کارهاش انجام بده نزدیک یک ماه هم میشه از این تصادف .... ماشین برادرم همون روز به پارکینگ برده شده و برادر من هیچ گونه بدهی یا جریمه ای ندارن و همه تسویه شده هستن ... و بیمه بدنه و ماشین هم دارن ..... زمان تصادف به علت شلوغی و داد و بیداد راننده های دیگه چون تا حالا تصادف نکرده بوده ماشین به صورت سهوی میزنه کنار ... زنگ میزنه افسر راهنمایی رانندگی میاد کروکی براش نمی کشه میگن صحنه به هم زدی و بنده خدا کروکی براش کشده نشده .. الان تمام کارهای پزشکی قانونی و کلانتری و غیره انجام دادن معرفی شدن دادسرا ... الان برادرم میترسه الان ماشینش نزدیک 1 ماه هست در پارکینگ هست میگه دادسرا چیکار باید بکنیم چرا دادسرا ؟؟؟ حالا دو سوال داریم اول کارهای دادسرا و یا دادگاه چقدر طول می کشه و کی اقای قاضی اجازه کشیدن کروکی میده 2- برادر من چطور و چه زمانی میتونه ماشینش از پارکینگ خارج کنه ؟؟ الان نزدیک یک ماه میشه بدون ماشین ......... ممنون میشم راهنمایی کامل و مبسوطی بفرمایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
باسلام و خسته نباشید
چند ماه پیش 2 نفر از آشنایان به بهانه ارائه مدرک دکتری برای من 30 میلیون از من پول گرفتند.
حالا فقط یک چک دارم که مبلغش خیلی کمتر از 30 میلیون هست که اونم برگشت خورده، البته 6 ماهش هنوز رد نشده و میتونم کیفری بنک چک را.
سوالم این هست اگر طرح دعوی حقوقی بکنم با توجه به اینکه کار غیر قانونی بوده، پای خودم هم گیر هشت یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام .من پدرم فوت شده و مادرش زنده است برای فروش ماشین از مادربزرگ ومادرم وکالت گرفتم.مادربزرگم دارای محجوریت است به دلیل کهولت سن.رفتم دادگستری واونجا گفتن یک نامه بنویس واز اولادش رضایت بگیر .لطفا بگید متن نامه باید چطور باشه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب اگرخواهری نصب زمین کشاورزی ارثیه پدریش که هنوز بین وراث تقسیم نگردیده است به برادرش ببخش وسپس پشیمان شود آیا میتواندآن را پس بگیرد ضمنا آن زمین کشاورزی هنوز بین وراث تقسیم نشده است وهمان برادرش بزور همه ی آن را تصرف ومقداری از آن بین فرزندان خودش تقسیم نموده است . با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب اگرخواهری نصب زمین کشاورزی ارثیه پدریش که هنوز بین وراث تقسیم نگردیده است به برادرش ببخش وسپس پشیمان شود آیا میتواندآن را پس بگیرد ضمنا آن زمین کشاورزی هنوز بین وراث تقسیم نشده است وهمان برادرش بزور همه ی آن را تصرف ومقداری از آن بین فرزندان خودش تقسیم نموده است . با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۲:۴۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام-در درگيري كه با همسايه ام داشتم دادگاه حكم ديه به نفع من صادر شد.پس از پذيرش اعسار پرداخت ديه از سوي دادگاه ، متهم پيش پرداخت را پرداخت كرده و مابقي ديه به صورت مبلغ 1 ميليون تومان در هر ماه تا پايان مبلغ ديه ميباشد.
حال سوال بنده اين است كه به طور مثال اگر متهم ديه اقساط را 3 ماه به تعويق بياندازد آيا در ماه سوم بايد اقساط عقب افتاده خود را به صورت يكجا پرداخت كند(يعني 3 ميليون تومان) ؟ يا اينكه در پايان ماه سوم فقط 1 ميليون تومان پرداخت بكند مجدد پرونده به حالت عادي بر ميگردد؟
در چه صورت ميتوان حكم جلب متهم را گرفت؟
اگر بنده تا پايان اعسار كه 17 ماه تا استهلاك كامل ديه است پيگيري دريافت ديه را نكنم ميتوانم در پايان ماه 17 بصورت يكجا مبلغ ديه را دريافت كنم؟
آيا در صورت تعويق افتادن پرداخت ديه حكم اعسار باطل ميشود؟
Iran (Islamic Republic of)
شانتیا
۱۲:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
قانونی برای تخریب آپارتمانهای بالای 30 سال در صورتی که از 3 مالک فقط 1 مالک ناراضی به ساخت و دومالک دیگر راضی به ساخت هستند / آیا قانونی برای تخریب ساختمان هست یا خیر ؟
اگر هست راهش چیه؟ مرسی ♥
Iran (Islamic Republic of)
چدرام
۰۷:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
در صورتیکه زوج قبل از مطالبه مهریه از سوی زوجه، اموال غیر منقول مانند ملک خود را بنام اشخاص درجه یک(خواهر یا مادر) انتقال دهد و تنها بصورت وکالتی بنام زوج باشد آیا زوجه می تواند مهریه خود را از این اموال درخواست نماید؟
Iran (Islamic Republic of)
برنا
۲۱:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
ضمن عرض سلام احتراما دو سوال از خدمتتون داشتم ممنون میشوم از راهنماییتان . یکی از وراث طبقه اول وصییتنامه ای محضری از متوفی دارد مبنی برتمامی مقدار۱/۵دانگ مشاع از تمامی املاک و مستغلات غیر منقول بعد از مدتی متوفی خانه اش را ساخت با ۱۰ جلد سند سه دانگ حالا سوال اول طبق وصییت نامه آیا دیون متوفی دقیقا یک ثلث از کل دارایی محاسبه میشود؟ سوال دوم متوفی در زمان تنظیم وصییتنامه سپرده بانکی نداشته که قید شود حدود چهار سال بعد فوت میکند و دو سال قبل از فوتش سپرده بانکی افتتاح میکند حالا مفهوم مستغلات مشمول سپرده بانکی هم میشود که طبق وصییتنامه دیون محسوب شود؟ با تشکر و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید،من دوسال هست بصورت نگهبان گشت موتوری 12 ساعت و در ماه یک شب در میان جایی کارمی کنم و حقوق هرشب 55000 تومان است و کارفرما هیچ
موقع مزایایی از جمله بن،حق شیفت شب،عیدی را پرداخت نکرده ولی برای
گرفتن حقوق ماهانه باید حتمابرگه ای راامضا کنیم که نوشته کلیه حقوق و
مزایا پرداخت شده است.آیا میتوان از شکایت به جایی رسید؟باتشکر
سوال دیگم این است مرخصی ما که حقوق ندارد و برای مرخصی رفتن حتما باید خودمان جایگزین معرفی و انتخاب کنیم درغیر اینصورت مرخصی کنسل است.این کار هم قانونی است؟باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۷:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مصطفی ترک همدانی وکیل مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه:

آیا بیمه شده اید یا خیر؟ در صورت بیمه نشدن ابتدا باید از طریق اداره تامین اجتماعی محل درخواست بازرسی کارگاه کند. همین موجب تشکیل پرونده بابت مطالبات بعدیست. چه بسا ثابت شود در برگه تسویه حساب الحاق نیز صورت گرفته باشد و برای کارفرما پرونده کیفری تشکیل شود.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۳:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید.بنده پدرم فوت شده ومادرش زندست ودچار محجوریت است بنا به گفته دادگستری باید نامه ای دستنویس تهیه کنم واز عمو وعمه ام رضایت بگیرم.سوالم اینه که متن نامه باید چطور باشه.باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مصطفی ترک همدانی وکیل مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه:

سوال مبهم است.
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر
۱۱:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
با سلام.در سال ۹۲ بابت وام ۱۵ میلیونی بانک ملت برای شخص دیگری سفته امضاء نمودم.اکنون پس از گذشت ۴ سال بانک بدون اخطار به من حساب بانکی ام را مسدود نمود؛به بانک مراجعه کرده و فعلا رفع مسدودی صورت گرفته. با توجه به اینکه فرد وام گیرنده وام خود را تسویه ننموده است.بنده چه اقداماتی باید انجام دهم؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مصطفی ترک همدانی وکیل مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه:

شما مسئولیت تضامنی در پرداخت بدهی دارید همچنین ضمن ضمانت در بانک، وکالتی به بانک داده اید که بانک بتواند از سایر حسابهای شما برداشت کند.
بنابراین یا وام گیرنده را مجاب به پرداخت بدهی کنید یا دادخواست مطالبه وجه دین  به طرفیت او بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام.کسی ک طلاق توافقی کرده و از طرف دادگاه ب هر کدام بطور جداگانه حق رجوع صورت گیرد .اگر هر کس بعد از مدت مقرر ثبت نکند و مدتی بگذرد بخواهد ثبت کند.چکار باید کند
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مصطفی ترک همدانی وکیل مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه:

ناچار از مراجعه دوباره، طرفین باید برای گرفتن گواهی عدم امکان سازش اقدام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام ما از یک شخصی طلبی داشتیم و ایشان در زمان خرید ملکی مبلغ بدهکاری خود را به فروشنده ملک پرداخت کرده با توجه به اینکه الان سند به نام ما است ایشان ادعای شکایت و طلب ملک را نموده اند چه کاری از دست ما بر می آید ؟ برای رفع این مشکل
Iran (Islamic Republic of)
نوشین رضایی
۱۹:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
خواستم بپرسم منزلی در منطقه ی کوهپایه ای که سند ندارد و تنها با دهیاری و دست نوشت مبادلات انجام میشود این منزل قبل از فوت صاحب ان 3 دنگ به اسم همسر و 3 دنگ بین 5 فرزند تقسیم شده یعنی وکیل محضردار اوردیم خونه و در حضور همه این تقسیم نوشته و مهر و امضا شده
الان بعد از فوت و انحصار ورثه ایا یکی از فرزندان میتواند بگوید چون این خانه سند رسمی ندارد اون نوشته و امصا و تقسیم را قبول ندارد و سهم مادر سه دونگ نیست و باید یک هشتم باشد؟
ایا اگهر سهمش را بخواهد و بقیه موافق نباشند میتواند برای فروش اقدام کند؟
Iran (Islamic Republic of)
شیخی
۱۹:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید

اینجانب مدیر موسسه آموزشی هستم ، در حال حاضر برای برگزاری دوره های آوزشی خاصی با یکی از دانشگاه ها قرارداد امضاء کرده ام. با توجه به اینکه از لحاظ مالی در شرایط مناسبی نیستم با موسسه دیگری به توافق رسیدم که اجرای قرارداد را در ازای اخذ مبلغی به آنها واگزار کنم و البته برای ضمانت حسن انجام کار چکی از ان موسسه بگیرم. سوالی که برای من مطرح هست این هست که با توجه به اینکه این دانشگاه حدود 6000 نفر دانشجو دارد و بازار نسبتا" بزرگی به حساب می آید چه مبلغی را بعنوان حق امتیاز واگزاری این قرارداد از موسسه مذکور مطالبه کنم وآیا از محل درآمدحاصله نیز باید درصدی را بعنوان بالاسری مطالبه کنم یا خیر ... عنوان این قرارداد چه باید باشد و با توجه به اینکه موسسه مذکور تنها مشروط بر اینکه در سالهای بعد نیز قرارداد تمدید شود حاضر به همکاری ست آیا باید برای هر سال حق امتیاز جداگانه ای ابتدای قرارداد دریافت گردد یا خیر
در صورت امکان چنانچه نمونه پیشنویس قراردادی با این موضوع در اختیارم قرار بدهید بینهایت سپاسگزارم .

با تشکر
موفق و موید باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید
اینجانب منزلی از طریق بنگاه مبایعه نامه تنظیم نموده و کل مبلغ ملک 165 ملیون بوده است و فروشنده طبق مبایعه نامه 100 ملیون تومن از اینجانب دریافت نموده است و ما بقی را باید در محضر در تاریخ20/11/95 دریافت کرد و باید سند میزد ولی با توجه به تک بر گی نبودن سند از تاریخ مبایعه نامه تا کنون سند به نام ما نکرده است لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرسا
۱۷:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
من یه خرید اینترنتی انجام دادم پولا انتقال دادم قرار یود یکماهه کالا برسه اما شش ماه شده جواب نمیدن و شماره منا بلاک کردن به شماره های دیگه هم جواب نمیدن اما باشماره دیگه رفتم اینستا هنوز فعالن چه جوری باید پیگیری کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
رضا قمی
۱۷:۳۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
این جانب مغازه ای را در سال 90اجاره کردم سال بعد برای تمدید قرارداد شاگرد خود را فرستادم .حالا شاگرد به من میگوید امضای من در قرارداد است و مانع ورود من به مغازه میشود. چند نفر از این قضیه مطلع هستند . آیا میشود کاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
X
۱۶:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشیدیک بنگاه املاک هست که چها نفر شریک هستیم که هرشریک یک دانگ و نیم به نامش هست و وهر کس سند جدا گانه داریم،سال قبل اجاره دادیم، من که یک دانگ و نیم سند به نامم هست امسال قصد اجاره دادن ندارم ،ایا اون سه نفر بدون موافقت من میتونن این کار را انجام دهند و بنگاه را به اجاره بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
sia
۱۵:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید ، ...
اینجانب کارمند آموزش و پرورش( دبیر) از دانشجویان ورودی 88 میباشم که طبق مصوبه سال 94 مجلس شورای اسلامی امسال جذب آموزش و پرورش شدم و از آبان ماه کار خود را در هنرستان به عنوان دبیر شروع نمودم، با توجه به طولانی شدن روند گزینش و دعوت به مصاحبه و همچنین صدور جواب از هسته گزینش( که در نهایت پس از تماسهای زیاد و هر روزه بصورت حضوری به هسته گزینش شهرستانهای استان تهران مراجعه و بصورت دستی نامه جواب گزینش را گرفته و به کارگزینی تحویل دادم) به تازگی کد پرسنلی برایم صادر شده
اما مشکل اصلی حقوق عقب افتاده چند ماه اول و عیدی اینجانب میباشد که طبق گفته مسئول حسابداری، مسئول گزینش، کارگزینی و مسئول استخدام وزارت آموزش و پرورش با توجه به بسته شدن و ارسال لیست سال 1395،حقوق و عیدی بنده به دیون رفته و تکلیف پرداخت آن مشخص نیست، آیا راهی برای گرفتن حقوق پنج ماه سال 95 وجود دارد؟

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی قربان
۱۳:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام خودروی پیکان وانت بار من را شورای حل اختلاف به لحاظ این که برای وام یک نفر ضمانت کردم توقیف کردن ومن هم با این خودرو با قراردادن وسایل جوشکاری جوشکاری سیاره انجام می‌دهم برای رفع توقیف باید چکار بکنم با شکر ازشما
Germany
امیر
۰۳:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام و احترام...
اینجانب ازسال 82 به عنوان راننده استیجاری در اختیار شهرداری قم هستم همه ی رانندگان به عنوان پیمانکار تک به تک قراردادبسته اند و هیچگونه مرخصی - حق بیمه و امکانات دیگر نداریم هر یک از رانندگان بیمه خودرا از طریق سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکند اینجانب الان بیمه اختیاری تامین اجتماعی هستم و ماهیانه مبلغی حدود دویست و پنجاه هزار تومان پرداخت میکنم خواهشمندم اگر امکانی وجوددارد راهنمایی بفرمایید تا از طریق سامانه دولتی بیمه خودرا پرداخت کنم.
با کمال تشکر ازشما.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی عسگری
۲۳:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام اینجانب مغازهای خریداری کرده ام که ۵ دست چرخیده و اخرین نفر من هستم برای خیلی از مسایل مالیات وغیره را پرداخت کرده ام در اخر تسویه مالیات و بیمه را گرفته ام و به دفتر خانه تحویل داده ام ولی مالک اولی مدعی است از خریدار دوم مبلغی طلب کار است و امتناع از امدن به دفتر خانه شده ایا مبلغ بدهی به من ربطی دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد خداشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و آرزوي قبولي طاعات و تشكر از زحمات شما. اگر خانمي فوت كند و فرزند نداشته باشد و والدين وي نيز فوت شده باشند ، آيا اموال وي به برادر و خواهر وي به ارث ميرسد يا فقط به شوهرش ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد جعفری
۱۸:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
آیا زنم که شاغل در شهر محل سکونت بنده است میتواند بدون اجازه من به شهر دیگر انتقالی بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
من چند سال پیش یک سیم کارت همراه اول را به شخصی واگذار کرده و تاکنون علارغم چندین نوبت پیگیری ، متاسفانه نسبت به انتقال آن به نام خود اقدام نکرده است . به نظر شما من باید به چه شکل اقدام کنم؟ آیا می توانم اعلام مفقودی کرده و سیم کارت را غیر فعال نمایم ؟ اگر این کار را انجام بدهم تبعات حقوقی آن چه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام پسر من دارای همسر ویک فرزند 6ساله میباشد ومدتی است که یک دختر او را اغفال کرده بطوریکه او شبها یا خانه نماید یا خیلی دیر می اید وخرج همسر و فرزندش راهم نمیدهد و خودم خرج مهد و پیش دبستانی بچه را داده ام هرچه مینشینم باهاش صحبت میکنم فایده نداره واکثرا با اون دختر و خانواده اش بیرون میروند دختره به عروسم که خواهر زاده من است زنگ میزند و حرف های ناسزا میکند که تو باید طلاق بگیری .چند هفته قبل رازیش کردم وبه مشاور مراجعه کردیم در 2نوبت ولی فایده نداشت هفته گذشته به دختره تماس گرفتم و گفتم دست از زندگی او بکش تلفنو قطع کرد به پیام دادم که خانه اتو رو خونه خرابه مردم نساز که خراب میشه بعد به پسرم گفته بود که او آمد با من بحث کردن
حالا میخوام بدونم چطور میتونم ای زندگی رو نجات بدم آیا میتونم از اون خانواده شکایت کنم؟ اگه بله کجا و چطور؟ضمنا هیچ آدرسی از او ندارم فقط شماره تلفن که مزاحم عروسم میشده. لطفا سریعتر جواب بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام مدت 10 ساله ازدواج کردم پسر 8 ساله دارم من و خانمم توافق کردیم جداشویم در این توافق قرار به ثبت سند منزل به نام خانم بدیم من هم قبل از دادگاه برایه انجام سریعتر کارها اقدام کردم ئو از فردای آنروز خانه ررا ترک کردم هم اکنون پشیمان شدم ولی ایشان اجازه ورود به منزل را نمیدهند و مجددا مهریه را اجرا گذاشتند چه مراحلی را طی کنم البته توافق نامه در دادگاه بایگانی میباشد در زمان حکم پشیمانی خود را اعلام کردم و پرونده بسته شده الان چه کاری انجام دهم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
عرض سلام و ادب.بنده کابینت ساز هستم وبا معرفی یکی از دوستان نزدیک یک سرویس کابینت و کمد برای شخص بد قول و بد حساب کار کردیم متاسفانه رو حساب معرفی دوستم قراردادی تنظیم نشد و علاوه بر این تمام تجهیزات و لوازم واحد ایشان را هم بنده از جیب خودم خریدم شامل هود سینک دستگیره و...،که البته این یک مورد فاکتور دارد.مجموع کارکرد بنده با محاسبه خرید لوازم 13.000.000تومن شده که تنها مبلغ 6 میلیون طی یک فقره چک 7 ماهه پرداخت کرده و از پرداخت الباقی کوتاهی میکند.نزثیک دو ماه هست من کارم تموم شده ولی هنوز به حق خودم نرسیدم.شاهد هم دارم.لطفا راهنمایی کنید چطور از این بدحساب حقمو بگیرم.سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
آیا پس از تشکیل مجمع عمومی نوبت دوم
منتخبین مجمع عمومی که بالاترین قدرت تصمیم گیری هستند
میتوانند فراتر از موضوع مشخص شده در آگهی اقدامی کنند
مثلا تصمیم در مورد کاری بوده و اثبات شود هئیت رئیسه در انجام آن کوتاهی کرده
و با توجه به این مسئله
رئیس مجمع آنها را عزل و انتحاب هیئت رئیسه جدیدی انجام دهد ؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رستگار
۰۰:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
اسلام و عرض خسته نباشید چندین سال قبل خانه ای خریدم فروشنده سند ملک را بنام دیگری انتقال داد ،دادخواست الزام به تنظیم سند و ابطال سند انتقالی به دادگاه تقدیم کرد م بعدا ز چند سال رسیدگی بالاخره سال گذشته حکم بنفع من صادر شذ و دادگاه جهت ابطال سند به اشاره ثبت نامه نوشت ،در جریان ابطال سند بودم که مطلع شدم نقل و انتقال دیگری نیز صورت گرفته که بهمین لحاظ مجددا دادخواستی تقدیم کرده ام ،واما سوال من این است باتوجه به ابطال سند اولیه نقل و انتقالات بعدی باطل خواهد شد اخیر و ماده قانونی این قبیل ابطال گهواره قانون مدنی و چه قانون ایین دادرسی مدنی. و یا رای وحدت رویه دیوان عالی کشور مرحمت نمایید ،باشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
میلاد حبیبیان
۰۰:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
بنده آپارتمانم را اجاره داده بودم که حدود چهار ماه است که مدت اجاره پایان یافته است ولی مستاجر مبلغ اجاره را به حسابم به غیر از یک ماه واریز کرده ولی نسبت به تخلیه و تحویل آپارتمان هیچ اقدامی نکرده و بنا به درخواست شفاهی بنده از ایشان نسبت به تخلیه اعلام داشته تا خانه ای پیدا نکنم تخلیه نخواهم کرد و از من نیز نصف پول رهن را با تحویل رسیدی دریافت کرده است سئوال بنده این است که بنده علاوه بر اخذ حکم تخلیه از مقام قضایی چه اقداماتی می توانم انجام بدهم مثلا میتوانم درخواست خسارت تاخیر در تخلیه و شکایت تصرف مسکن بنده و... را انجام دهم و خسارت اخیر در تخلیه به چه میزان است خواهش میکنم بصورت کامل راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساناز.
۱۲:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام خدمت شما خواهش میکنم به سوال من زود تر پاسخ دهید پدر من خانه ملکی را مورد معامله قرار داده به مبلغ 388میلیون که 130میلیون چک ان وصول شده ومابقی درتاریخ2خرداد تحویل داده میشه ولی خریدار این مبلغ را ندارد وگفته من دران تاریخ 188میلیون میدهم سند بنام خریدار میشود ولی 70میلیون بقیه خانه در رهن فروشنده﴿پدرم﴾ است تا چک 70میلیونی وصول شود ایا وقتی سند زده میشود در رهن فروشنده خانه میتواند قرار بگیرد یا پدرم هیچگونه حقی ندارد برای این مبلغ ایا قانونیست یا در قولنامه همه اینها باطل وغیرقانونی است؟خواهش میکنم بطور واضح برام توضیح بدید خیلی مهم است وایا فروشنده حق فسخ دارد یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز.
۱۲:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام خدمت شما خواهش میکنم به سوال من زود تر پاسخ دهید پدر من خانه ملکی را مورد معامله قرار داده به مبلغ 388میلیون که 130میلیون چک ان وصول شده ومابقی درتاریخ2خرداد تحویل داده میشه ولی خریدار این مبلغ را ندارد وگفته من دران تاریخ 188میلیون میدهم سند بنام خریدار میشود ولی 70میلیون بقیه خانه در رهن فروشنده﴿پدرم﴾ است تا چک 70میلیونی وصول شود ایا وقتی سند زده میشود در رهن فروشنده خانه میتواند قرار بگیرد یا پدرم هیچگونه حقی ندارد برای این مبلغ ایا قانونیست یا در قولنامه همه اینها باطل وغیرقانونی است؟خواهش میکنم بطور واضح برام توضیح بدید خیلی مهم است
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۱۰:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام
زمینی که در مالکیت پدر ما میباشد توسط فرد دیگری که ادعا میکند به اشتباه با زمین دیگری مورد زراعت واقع شده
در حال حاضر فرد متصرف مدعی دومیلیون هزینه برای حاصل آوری نموده و خواهان هزینه میباشد تا زمین را تحویل دهد
در این مسئله بهترین راه حل چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
با سلام اینجانب در اظهار نامه مالیاتی ارایه شده به اداره مالیات بر ارث قیمت خانه مادر مرحومم را که سه دانگ است اشتباهاقیمت شش دانگ قید کردم دیروز تلفنن موضوع را با ذیحساب مربوطه در میان گذاشتم و راه چاره خواستم ایشان گفتند اشکالی نداره هر جقدر نوشته باشید ما بر اساس قیمت دولتی محاسبه می کنیم ایا مشکلی دردر صد مالیات بر ارث پیش نخواهد امد یا من بایداقدامی قانونی و اصولی انجام بدهم با تشکر از راهنمایتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام یکسال ونیم است که مادرم فوت شده وصیت نامه ای از مادرم دارم مبنی بر 1/5 دانگ از کلیه دارایی غیر منقول و 1/5 دانگ از کلیه وسایل منزلش ولی تاکنون برادر بی وجدانم متصرف شده وواحدهای دیگر را اجاره داده ضمن اینکه پرونده انحصاروراثت در مرحله تعیین مالیات بر ارث است و گواهی حصر وراثت تاکید بر پرداخت دیونیکه بر من تعلق میگیرد{طبق وصیت نامه محضری} ایا باید برای اجرت المثل ایام تصرف اقدام قانونی نمایم ضمن اینکه تاکنون مستاجرم ممنون از راهنمایی تان
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۳:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

اول:
اظهارنامه‌ای به متصرفان ملک‌ها ارسال کنید تا عدم رضایت شما به طور قانونی ثبت شود.
دوم:
بعد از اخذ گواهی انحصار وراثت می‌توانید اقدام قضایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۰۱:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم آیا کسی میتونه با ارائه شهود یا شاهد به دادگاه زمین های موات را به تصرف خو در بیاورد یا نه ؟
تشکر ...
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

دوست عزيز سوال شما خيلی كلی و مبهم است.اما جواب سوال شما خیر است.

Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام در سال 91 با 27 سال خدمت در اموزش وپرورش بازنشسته پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی شدم در سن 45 سالگی الان پشیمانم ونامه ای دارم از دکتر متخصص مبنی بر ناراحتی روحی صعب العلاج که مرا به کمسیون پزشکی معرفی کرده ولی ان موقع از ان نامه استفاده نکردم ایا می توانم به دیوانعدالت اداری شکایت کنم مبنی بر این که طبق گواهی ان موقع در حالت طبیعی نبودم که واقعا هم این طور بوده وبازنشستگی خود را لغو نمایم وایا مدتی که تحت در مان بوده ام را می توانم جزئ سنوات بیاورم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام در سال 91 با 27 سال خدمت در اموزش وپرورش بازنشسته پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی شدم در سن 45 سالگی الان پشیمانم ونامه ای دارم از دکتر متخصص مبنی بر ناراحتی روحی صعب العلاج که مرا به کمسیون پزشکی معرفی کرده ولی ان موقع از ان نامه استفاده نکردم ایا می توانم به دیوانعدالت اداری شکایت کنم مبنی بر این که طبق گواهی ان موقع در حالت طبیعی نبودم که واقعا هم این طور بوده وبازنشستگی خود را لغو نمایم وایا مدتی که تحت در مان بوده ام را می توانم جزئ سنوات بیاورم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۸:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام. در دعوای درون خانه پدرزنم، با دست به بینی مادرزنم ضربه ای زدم که بدلیل شلوغی ،ضرب بالایی نداشت که منجر به شکستگی شود و فقط پوست ان پاره شد و خون از بینی نیامد و موجب گیجی وی نشد. با توجه به اینکه نیرو انتظامی نیامد و چند روز بعد از رفتن من، از من شکایت شد میتوانم ادعای خودزنی نمایم و چقدر ادعای من می‌تواند مورد قبول واقع میشود؟ تشکر.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

در این خصوص پزشکی قانونی دقت لازم را انجام می‌دهد و نیاز به اقدام شما نیست واگر اقدام به خودزنی شده باشد پزشکی قانونی در نظریه خود اعلام می‌کند هرچند امکان خطای پزشکی قانونی هم تا حدی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۸:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام. در دعوای درون خانه پدرزنم، با دست به بینی مادرزنم ضربه ای زدم که بدلیل شلوغی ،ضرب بالایی نداشت که منجر به شکستگی شود و فقط پوست ان پاره شد و خون از بینی نیامد و موجب گیجی وی نشد. با توجه به اینکه نیرو انتظامی نیامد و چند روز بعد از رفتن من، از من شکایت شد میتوانم ادعای خودزنی نمایم و چقدر ادعای من می‌تواند مورد قبول واقع میشود؟ تشکر.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

در این خصوص پزشکی قانونی دقت لازم را انجام می‌دهد و نیاز به اقدام شما نیست و اگر اقدام به خودزنی شده باشد پزشکی قانونی در نظریه خود اعلام می‌کند هرچند امکان خطای پزشکی قانونی هم تا حدی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
با سلام ، بنده چند وقت پیش خودروی لیزینگی خریداری کرده بودم و بعد از مدتی به صورت قولنامه ای خودرو را فروختم ولی هنوز تعدادی از اقساطش مانده، و سند هم در رهن نمایندگی است. و فقط از طرف مقابل چک دریافت کرده ام .و سند و برگه سبز دست خودم است.میخواستم بدونم اگر طرف مقابل چکهایش وصول نشود. میتوانم چون سند دست من است خودرو را توقیف کنم؟ ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

خیر. مطلع باشید به صرف مبایعه نامه شخص خریدار مالک می‌شود البته شرکت لیزینگ می‌تواند خودرو را توقیف و معاملات بعدی را باطل کند، اما شما نمی‌توانید.
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
با سلام. من 22 سال دارم و ترم آخر دانشگاه هستم.با توجه به این که تا 31 شهریور سال 97 معافیت تحصیلی دارم، آیا با توجه به این که 18 سال را تمام کرده ام، پدرم می تواند از نظر حقوقی مرا از خانه بیرون کند یا خیر؟
پدرم مدتی است که مصرانه مرا می خواهد از خانه بیرون بیاندازد.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

شما به سن رشد رسیدید و پدر شما می‌تواند به شما نفقه (پول و کمک مالی) پرداخت نکند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام خواهر من با همسرش درگیری شدیدی داشتن الان از پزشکی قانونی نامه گرفتیم شکایت کردیم خواهرم میخواد مهریشو بزاره اجرا ولی الان که همسرش به خودش اومده پشیمون شده و میگه هر کاری بخوای میکنم البته لازم بگم که اینا از قبل هم درگیری زیاد داشتن که ما اطلاعی نداشتیم با توجه به اطلاعاتی که ما کسب کردیم شوهر از لحاظ روحی وروانی وضعیت نا بسامانی داره چن بار هم تحدید به مرگ کرده با توجه به اینکه خانواده ما از این موضوعات هیچ اطلاعی نداشته الان پدرم میگه یه شانس دیگه بهش بدیم ولی خواهرم به با این موضوع کاملا مخالفه الان دادگاه به نفع ما حکم میده حتی میترسه براش پاپوش درست کنن سوالاتی که من از بزرگوار دارم اینه که با این وضعیت ۱ ما میتونیم به این شخص اعتماد کنیم اگر اعتماد کردیم فقط مراجعه به روانپزشک کافیه؟ ۲ما میتونیم پروندرو به صورت باز نگه داریم یعنی زوجین به زندگی برگردن که پرونده سندی باشه برای قباله دختر منظورم پرونده پزشکی قانونیه ۳ یا به روش ساده تر ما حق طلاق رو به دختر بدیم لطفا راهنماییم کنین پای یه زندگی در میونه خسته نباشین
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

بهتره با احتیاط بیشتر عمل کنید.
اول به دفتر اسناد رسمی نزدیک دادگاه خانواده مراجعه کنید (به علت اطلاع بیشتر) و یک وکالت در طلاق با کلیه حقوق و اختیارات اعم از تعیین مسکن و خروج از کشور و بگیرید.
دوم: ادامه زندگی رو منوط به جلسات روانشناسی برای زوج و زوجه کنید و بعد با مشورت و عقل جمعی زوجین تصمیم نهایی رو بگیرید.
در ضمن پرونده کیفری قابلیت باز گذاشتن بلند مدت را ندارد یا منجر به محکومیت می‌شود یا منجر به منع تعقیب (مختومه شدن پرونده)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام خواهر من با همسرش درگیری شدیدی داشتن الان از پزشکی قانونی نامه گرفتیم شکایت کردیم خواهرم میخواد مهریشو بزاره اجرا ولی الان که همسرش به خودش اومده پشیمون شده و میگه هر کاری بخوای میکنم البته لازم بگم که اینا از قبل هم درگیری زیاد داشتن که ما اطلاعی نداشتیم با توجه به اطلاعاتی که ما کسب کردیم شوهر از لحاظ روحی وروانی وضعیت نا بسامانی داره چن بار هم تحدید به مرگ کرده با توجه به اینکه خانواده ما از این موضوعات هیچ اطلاعی نداشته الان پدرم میگه یه شانس دیگه بهش بدیم ولی خواهرم به با این موضوع کاملا مخالفه الان دادگاه به نفع ما حکم میده حتی میترسه براش پاپوش درست کنن سوالاتی که من از بزرگوار دارم اینه که با این وضعیت ۱ ما میتونیم به این شخص اعتماد کنیم اگر اعتماد کردیم فقط مراجعه به روانپزشک کافیه؟ ۲ما میتونیم پروندرو به صورت باز نگه داریم یعنی زوجین به زندگی برگردن که پرونده سندی باشه برای قباله دختر منظورم پرونده پزشکی قانونیه ۳ یا به روش ساده تر ما حق طلاق رو به دختر بدیم لطفا راهنماییم کنین پای یه زندگی در میونه خسته نباشین
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

بهتره با احتیاط بیشتر عمل کنید.
اول به دفتر اسناد رسمی نزدیک دادگاه خانواده مراجعه کنید (به علت اطلاع بیشتر) و یک وکالت در طلاق با کلیه حقوق و اختیارات اعم از تعیین مسکن و خروج از کشور و بگیرید.
دوم: ادامه زندگی رو منوط به جلسات روانشناسی برای زوج و زوجه کنید و بعد با مشورت و عقل جمعی زوجین تصمیم نهایی رو بگیرید.
در ضمن پرونده کیفری قابلیت باز گذاشتن بلند مدت را ندارد یا منجر به محکومیت می‌شود یا منجر به منع تعقیب (مختومه شدن پرونده)
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۴:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام. در دعوای درون خانه پدرزنم، با دست به بینی مادرزنم ضربه ای زدم که بدلیل شلوغی ،ضرب بالایی نداشت که منجر به شکستگی شود و فقط پوست ان پاره شد و خون از بینی نیامد و موجب گیجی وی نشد. با توجه به اینکه نیرو انتظامی نیامد و چند روز بعد از رفتن من، از من شکایت شد میتوانم ادعای خودزنی نمایم و چقدر ادعای من می‌تواند مورد قبول واقع میشود؟ تشکر.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

در این خصوص پزشکی قانونی دقت لازم را انجام می‌دهد و نیاز به اقدام شما نیست واگر اقدام به خودزنی شده باشد پزشکی قانونی در نظریه خود اعلام می‌کند هرچند امکان خطای پزشکی قانونی هم تا حدی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینیان ۵۶
۱۳:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
در خانه پدرزنم دعوایمان شد.فرزندش با گفتن جمله«من قاتل تو هستم و روزی در غذایت سم میریزم» مرا تهدید کرد.چگونه انرا اثبات کنم؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

مطابق قانون مجازات اسلامی کشور، تهدید مخصوصا تهدید به قتل جرم است، اما اثبات این امر به عهده شماست.
از طریق شهود یا فیلم دوربین مداربسته به گونه‌ای که بتوانید از این طریق اتهام را برای قاضی اثبات کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رضاگلی
۱۳:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید.با توجه به اینکه اکثر زمینهای زراعی مشاعی یک روستا مابین دونفر یعنی دو سهم از چهار سهم عادلانه تقسیم نشده است و بیشتر زمینها دراختیار طرف مقابل می باشد به هر طریقی حاضر به تهیه تقسیم نامه نیست وحتی اخیرا هم درخصوص خلع ید برای ما شکایت کرده است لطفا راهنمایی بفرمایید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
مجتبی فرجاد آرا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز:

برای راهنمایی کامل و جامع نیاز به بررسی اسناد و مدارک می‌باشد پس بهتر است مراجعه حضوری به وکیل مجرب فعال در منطقه داشته باشید.
اما اجمالا عرض کنم:
مطابق قانون در املاک مشاعی در صورتی که ملک قابلیت افراز نداشته باشد و سایر شرکا به ادامه تصرف شما رضایت نداشته باشند آن شریک حق خلع ید شما را از ملک دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
قرار منع تعقیب یعنی چه؟
دادگاهم بدون اینکه مدارک ببینه و نظر شاهدا بشنوه این حکم داده ایا راهی وجود داره پرونده رو به دادگاه مرکز استان انتقال داد؟
خواهشان کمک کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

قرار منع تعقیب یعنی جرمی واقع نشده و عمل صورت گرفته جرم نیست.
شما میتوانید ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ قرار صادره به آن اعتراض کنید که حسب مورد به دادگاه صالحه کیفری ٢ و یا کیفری ١ مستقر در مرکز استان ارجاع میشود.
Australia
محمد
۱۲:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
با سلام من در شرکتی کار می کردم و عضو هیات مدیره بودم بعد متوجه شدم که شرکت قبل از عضویت من در هیات مدیره یک وام گرفته به نام شرکت و امضا مدیرعامل
حالا بانک از مدیرعامل شرکت و خود شرکت و کسی که ضمانت وام شرکت رو کرده شکایت کرده و شرکت اموالی هم ندارد و منحل شده
آیا بنده به عنوان سهام دار و عضو هیات مدیره بودن مسئولیتی مالی به عهده دارم یا دادگاه می تواند به اموال شخصی اینجانب دست اندازی کند؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام 
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

اگر شرکت سهامی و یا مسئولیت محدود باشد طلبکاران و دادگاه فقط میتوانند به مبلغ سهم الشرکه و یا سهام به میزان آنچه شما سهام و یا سهم الشرکه دارید رجوع نمایند و حق رجوع به اموال شخصیتان را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود مدرسی
۱۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
با سلام.بنده در تاریخ 1394/05/18 یک واحد آپارتمان را رهن نموده ام و با اعلام مالک مبلغ وجه الرهانه (15 میلیون تومان) را به بنگاه دار پرداختم که پس از دریافت امضا قولنامه مبلغ رابه صاحب خانه بدهد.هر زمان که به بنگاه مراجعه مینمودم برای دریافت قولنامه،بنگاه دار اعلام مینمود که صاحبخانه هنوزامضا نکرده است تا اینکه بعد از گذشت 10 ماه از تاریخ قولنامه صاحبخانه اعلام نموده که مبلغی که بنده داده ام را دریافت ننموده است.پس از پیگیری متوجه شدم که یک قولنامه دیگر بعد از قولنامه بنده بین صاحبخانه و بنگاه دار تنظیم شده است.البته در قولنامه ای که برای بنده تنظیم شده بود در قسمت موجر نام صاحبخانه نوشته شده بود اما بعدا که مشاهده نموده ام قولنامه ام را دیدم که روی اسم صاحبخانه را خط زده اند و اسم بنگاه دار نوشته شده است(فقط اسم و فامیل تغییر کرده و الباقی اطلاعات صاحبخانه است).تاریخ تنظیم قولنامه بنده 4 روز قبل تر از تاریخ تنظیم قولنامه بنده است و شماره قولنامه بنده هم قبل از قولنامه دیگر است.بنده از بنگاه دار شکایت کیفری خیانت در امانت کرده ام و رای از دادگاه صادر شده و بنگاه دار به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.حال سوال بنده این است که رد مال چه میشود؟ و با توجه به دستکاری در قولنامه میشود برای جعل سند از بنگاه دار شکایت کرد؟سپاسگزارم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

برای مطالبه رد مال باید دادخواست حقوقی بدهید.
در مورد شکایت جعل میتوانید اقدام کنید به شرطی که اصل سند در دسترس باشد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا گلی
۰۷:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید. درمورد اختلاف اراضی کشاورزی (که قبلا هم سوال کردم وشما زحمت کشیده راهکار اعلان نمودی)خوانده در لیست خواهان که ما هستیم نام مادرم که دو سال پیش مرحوم شده در لیست خوانده گان آورده آیا می شود این پرونده را بااین مورد موضوع تقاضای مختومه اعلان کرد یا قاضی پرونده به روند پرونده ادامه می دهد لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

خیر تنها نسبت به مادرتان مختومه اعلام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۲۳:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
ببخشید در حد یک سوال کلی میخواستم بدانم اخرین تصمیمات درباره ی فرزندخوانده ها چیست ؟
بنده دهه ی 60 به فرزندخواندگی از شیرخوارگاه خانواده ای درامدم که آن زمان موارد مالی پشتیبانی و ... زیاد بررسی نشده بود امروز که من به 30 سال رسیده ام میخواهم بدانم ایا من از نظر مالی پیزی به ارث خواهم برد ؟ یا هیچ ندارم ؟مهمترین دغدغه و کابوس چندین ساله ی من این موضوعست .

خیلی متشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

به علت فرزند خوانده بودن مسئله ارث بری منتفی است.
ولی طبق قوانین بعداز سال ٦٠ کسی که شخصی را به فرزند خواندگی قبول می نماید می بایست از وصیت فقدان ارث بری را جبران کند.
در حال حاضر شما برای اشراف بیشتر به قوانین بهزیستی و فرزند خواندگی رجوع کنید در صورت امکان به دلیل اینکه قانون حقی برای شما قایل شده گرچه بعداز سال ٦٠ باشد میتوانید از طریق دادگاه سرپرستی تقاضای احقاق آنرا بنماید.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید.بنده دانشجوی رشته دندانپزشکی بورسیه منطقه محروم کرمان هستم.به علت اینکه اگاهی کافی نداشتم بعدازورودبه دانشگاه ازدواج کردم وهمسرم افسرنیروی دریایی هستن ومحل کارشون بندرعباس هست.میخواستم ببینیم تحت هیچ عنوان نمیشه محل تعهدم روبه بندرعباس تغییر بدم؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۷:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

برای این مطلب به قوانین و علی الخصوص آئین نامه‌های مربوط به بورسیه رجوع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام...عده ای کشاورز هستیم که از نماینده چاه کشاورزی شکایت خود را با حضور پلیس 110 در محل تنضیم کردیم.بعد از چند روز با ارجاع پرونده به دادگاه وبازدید دادستان از پرونده بدون حضور ما پرونده را به شورای حل اختلاف فرستادن.و مبلغ سی هزارتومان بابت چاپ تمر دریافت کردن ..ایا با توجه به فرستادن پرونده نزد شورای حل اختلاف .مبلغ دریافتی توسط دادگاه قانونی است...
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

بله. برای رسیدگی به دعاوی چه در دادگاه و چه دادسرا خواهان که شما هستید میبایست هزینه دادرسی را به خزانه دولت واریز کنید.
این از اصول اولیه دادرسی است.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام.اگر از قطعات کولر واقع در پشت بام سرقت انجام گردد.هزینه جبران خسارت با مالک است یا مستأجر؟ با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

با مالک است، چون حسب عرف شهر تهران وجود و تعبیه کولر از ملزومات ملک است.
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۱۱:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
مرد ي و همسرش هر دو كارمند هستند و دو فرزند پسر 21 و دختر هفت ساله دارند در صورت بازنشستگي مرد و چند سال بعد خداي ناكرده فوت او و ازدواج دختر آيا به همسر او كه كارمند بود حقوق بازنشستگي مرد ميرسد ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

بله. با توجه به ازدواج دختر حقوق بازنشستگی به همسرش میرسد. 
رویه حاکم چنین است مگر مورد باشد که همسر مستحق دریافت حقوق بازنشستگی نباشد برای آگاهی از این استثنائات به قانون تأمین اجتماعی و قانون کار مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
عزت
۰۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با یک نفر در مغازه شریک شدم اون استاکار بوده منم سرمایه آوردم قرار داد رسمی وثبت شده بین خودمون داریم الان شریک من جور در نمیاد با من از من دزدی میکنه اگه برم شکایت کنم کارگاه تا زمان حل مشکل تعطیل میشه ؟؟؟وآیا به من حق میدن که سرمایه اولیه خودمو از اون بگیرم چون همه چی دست خودش بوده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

شما به عنوان شریک می توانید تقاضای پایان دادن به شراکت را مطرح کنید.
باتوجه به وجود قرارداد رسمی ابتدا آورده اولیه شما مشخص می گردد و سپس کل اموال ارزیابی می شود و به نسبت بین هر دو شما تقسیم می شود.
در صورت طرح موضوع شما می توانید از کلیه اموال در قالب تأمین دلیل صورت برداری کنید.
اقامه دعوا امکان دارد منجر به تعطیلی مغازه گردد.
البته با وجود سند رسمی رسیدگی به موضوع شما به سرعت انجام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
عزت
۰۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با یک نفر در مغازه شریک شدم اون استاکار بوده منم سرمایه آوردم قرار داد رسمی وثبت شده بین خودمون داریم الان شریک من جور در نمیاد با من از من دزدی میکنه اگه برم شکایت کنم کارگاه تا زمان حل مشکل تعطیل میشه ؟؟؟وآیا به من حق میدن که سرمایه اولیه خودمو از اون بگیرم چون همه چی دست خودش بوده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

شما به عنوان شریک می توانید تقاضای پایان دادن به شراکت را مطرح کنید.
باتوجه به وجود قرارداد رسمی ابتدا آورده اولیه شما مشخص می گردد و سپس کل اموال ارزیابی می شود و به نسبت بین هر دو شما تقسیم می شود.
در صورت طرح موضوع شما می توانید از کلیه اموال در قالب تأمین دلیل صورت برداری کنید.
اقامه دعوا امکان دارد منجر به تعطیلی مغازه گردد.
البته با وجود سند رسمی رسیدگی به موضوع شما به سرعت انجام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۰۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
پدر ما دو سال پیش از دنیا رفته قبل از فوتش به صورت شفاهی وصیتش را برای همه ی ما گفته و همه هم وصیت را قبول داریم مساله ما این است که برادرم در حال طلاق دادن همسرش است از آن جایی که پدرم سالها پیش مبلغی رو به برادرم داده بود از سهم الارثش کم کرد و فقط یک مغازه به برادرم به ارث گذاشت و برای سه دختر و همسر متوفی یک خانه گذاشت حال نگران این هستیم که در صورتی که عروسمان مهریه اش را مطالبه کند آیا دولت میتواند در صورت توقیف خانه ی پدری مان توسط عروس که البته برادرم سهمی از آن ندارد ولی چون شفاهی گفته شده و جایی نوشته نشده دولت میتواند خودش اموال را بر خلاف وصیت نامه شفاهی پدرمان تقسیم کند و قسمت توقیفی را به عروسمان بدهد؟ و راه چاره اش چیست؟؟؟؟؟ تکلیف مغازه ای که تنها دارایی برادرم است که از پدر به او رسیده چه خواهد شد؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۴:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

بله عروس می‌تواند اقدام به توقیف ملک بنماید.
از آنجا که مهریه دین است برای وصول آن عروس میتواند به کلیه اموال رجوع کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسن زاده
۰۴:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام اینجانب یک باب مغازه اجاره نمودم که در اجارهدنامه تنظیم شده در مشاور املاک به صراحت عنوان تجاری ذکر گردید موقع اجاره نمودن مغازه عنوان نمودم که قصد احداث تولیدی پوشاک دارم اقدام به تجهیز کارگاه نمودم و سپس اقدام برای اخذ پروانه کسب نمودم اکنون با مراجعه به امور مالیاتی جهت استعلام برای اتخادیه متوجه شدم مکان مورد نظر تجاری نبوده و انباری چند واحد آپارتمان می باشد وقتی به موجر مراجعه نمودم اعلام کرده که این مکان طبق سند تفکیکی شهرداری انباری چند واحد آپارتمان می باشد با توجه به اینکه حدودا ۶ماه اجاره مکان را پرداخت نمودم و با عنایت به اینکه فقط تجهیز کارگاه نمودم و مکان مورد نظر را تا کنون مورد استفاده قرار ندادم تا پروانه کسب را اخذ نموده و بعد شروع به فعالیت نمایم از موجر بخاطر عدم کاربری تجاری مکان و عدم امکان فعالیت جهت اخذ پروانه کسب تقاضای خسارت نمودم ایشان عنوان داشتند که اصلا کاره ای نیستند و مالکین انباری چند نفر دیگر هستند و باید برون از آنها خسارت بگیرم شایان ذکر است که در موقع تنظیم اجاره نامه ایشان عنوان کردند که این مکان را با چند نفر شریک هستند و از بقیه اجازه برای اجاره دارند و در اجاره نامه فقط نام ایشان بعنوان موجر ذکر شده و شماره حساب شخصی ایشان نیز قید شده که اجاره بها را به همین حساب واریز میکردم اکنون تمام زحمات اینجانب برای راه اندازی تولیدی از بین رفته چند ماه اجاره پرداخت نمودم و هزینه حمل و کارگر جهت تجهیز کارگاه دادم و ایشان اصلا خودشان را طرف حساب هم نمیدانند تکلیف اینجانب چیست؟ایشان با علم کامل به دلیل اینجانب برای راه اندازی تولیدی و فریب در اجاره انبار بعنوان واخد تجاری مستوجب خسارت من گشتند ممنونم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۴:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

شما میتوانید شکایت کلاهبرداری طرح کنید و دادخواست مطالبه ضرر و زیان را نیز طرح کنید.تماما  عليه كسی كه در اجاره نامه نام او درج شده.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
ی سوال داشتم در مورد مدیر گروه ها در دانشگاه
یکی از دانشگاه های دولتی در کشور تعدادی مدیر گروه برای درسا انتخاب کرده وه الان حدود دو ساله حکم بازنشستگی این افراد هم اومده...با اینکه در طی دو سال مدیر گروه جددید اعلامم شده این خانم/اقا هنوز دارن تعداد واحدهای خودشون رو بر میدارن و حقوق ثابت میگیرن... ن حقوق بازنشستگی...با اینکه مدرکشون هک لیسانسه اما افراد جویای کار مانند بنده که مدرک دکتری داریم و بیکاریم هیچ واحد درسی بهمون تعلق نمیگیره...ممنون میشم که راهنمایی کنید و بگید اصن میشه کاری کرد که این خانم/اقا برن نوه بزرگ کنن و ما جوانان با این مدارک بریم سر کار یا ن؟سپاس از وقتی که میگزارید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

طبق قانون جدید استخدامی و مالیاتی کشور استخدام نیروی بازنشسته تحت هر عنوانی تخلف محسوب می شود و تحت پیگیری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام واحترام اگر خواهری مقداری از ارثیه ی پدریش به برادرش ببخش و سپس پشیمان شود آ یا میتواند آن را پس بگیرد.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

اساسا هبه قابل رجوع نیست ولی استثنائاتی داردکه بستگی به نوع مالی است که به ارث رسیده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
با سلام . سوالی داشتم در آپارتمانی که ما زندگی میکم هیئت مدیره تصمیم فتند تا نعمیرات کلی را انجام دهند . از ساکنان نظر خواهی د حدود 70 درصد موافت خو را اعلام کردند . حال آن تعاد که موافقت خود را اعلام نکردند مبلغ تعمیرات را پرداخت نمیکنند و کار 1 سال است نیمه کاره مانده . راهکار چیست ؟در صورت امکان پاسخ به ایمیل رسال شود تا بنده از پاسخ مطلع گردم . ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:

شما میتوانید طبق قوانین آپارتمان‌ها رفتار کرده و هیئت مدیره به نمایندگی طرح دعوا مطالبه سهم الشرکه و هزینه‌های آن را به مراجع قضایی مطرح نمایید.