سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه می‌توان از اضطراب روزهای کرونایی در امان ماند؟

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: در روز‌های آلوده به ویروس کرونا، داشتن اضطراب طبیعی است، اما اگر کنترل نشود به یک اختلال تبدیل خواهد شد.

محبت کماچی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در روز‌هایی به سر می‌بریم که نه تنها استان خوزستان، بلکه سراسر کشور و حتی جهان با ویروس کرونا دست به گریبان است و در معرض اخبار گوناگون و لحظه به لحظه از ابتلا بشر به این بیماری تا مرگ و میر آن‌ها قرار داریم.

او افزود: اضطراب و استرس یک واکنش درونی در مقابل حوادث و اتفاقات پیرامون ما است و وجود و بروز آن تا حدودی طبیعی محسوب می‌شود و ترس از ابتلا به ویروس کرونا و افکاری مثل؛ " آیا من به این بیماری مبتلا شده ام؟ " , " آیا احتمال دارد به این ویروس مبتلا شوم؟ " , " آیا من ناقل این ویروس هستم یا احتمال دارد آن را به دیگران انتقال دهم؟ " و... افکاری را در ذهن بسیاری از ما تداعی خواهد کرد.

کماچی با تاکید بر اینکه بروز اینگونه ترس‌ها تا حدودی خوب و طبیعی است و می‌تواند منجر به تلاش شخص برای مواظب از خود برای حفظ سلامتی خود و رعایت کردن دستورات بهداشتی شود، اظهار داشت: اگر این اضطراب از حد فراتر رود، باعث مختل شدن زندگی روزانه شخص و یا اطرافیانش خواهد شد.

کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: در صورتیکه اضطراب به وجود آمدن ناشی از شیوع و همه گیری ویروس کرونا تشدید شود و برای فرد و اطرافیان مشکل ساز شود، می‌توان گفت که این اضطراب تبدیل به اختلال شده و باید درمان شود، یعنی باید با تکنیک‌های مشاوره‌ای روانشناختی این اختلال برطرف گردد.

او در پایان گفت: با حفظ آرامش و رعایت دستورات بهداشتی و همچنین ماندن در خانه به راحتی می‌توان بیماری کرونا ویروس را شکست داد و از اضطراب و استرس آن رها شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.