کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت گفت: زمانیکه فرد به امور مثبت زندگی توجه دارد و به اتفاقات منفی و آزاردهنده اهمیت نمی‌دهد، فردی مثبت اندیش محسوب می‌شود.

مریم مسکین کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مثبت اندیشی را رویکرد و جهت گیری کلی در مورد زندگی دانست و گفت: زمانی که ما به امور زندگی روزمره و طول عمر خود توجه داریم و نسبت به امور و اتفاقات منفی تا حدودی بی تفاوت باشیم و به آن‌ها فکر نکنیم در حال مثبت اندیشی هستیم.

او، برخورداری از تعامل درونی مناسب، حفظ آرامش و خونسردی در زمان با مواجه با تنش‌ها و مسائل زندگی را از دیگر نشانه‌های مثبت اندیشی عنوان کرد و افزود: در واقع تفکر مثبت یکی از شیوه‌های فکر کردن است و فردی که از این شیوه تفکر برخوردار باشد، توانایی نگاه مثبت نسبت به نگرش ها، احساسات، علایق و استعداد‌های خود و دیگران را نیز دارد.

مسکین اظهار داشت: اینگونه افراد توانایی دارند با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایند، ضمن اینکه افراد مثبت اندیش روابط موفق تری دارند و به جنبه مثبت اتفاقات توجه می‌کند و آن‌ها را در نظر می‌گیرد.

مثبت اندیشی چه تاثیری در زندگی دارد؟

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت درخصوص تاثیرات مثبت اندیشی در زندگی فرد گفت: اینگونه نگرش، زندگی روزمره را معطوف به آینده کرده و فرد را از گذشته نگری منفی و داشتن کنش‌های آنی و لحظه‌ای رها می‌کند.

او بیان کرد: در واقع افکار منفی عامل رفتار‌هایی مانند؛ پرخاشگری، اضطراب، خشم و در نهایت منجر به افسردگی می‌شود، در حالیکه افکار مثبت منجر به امیدواری، آرامش، محبت و اطمینان به اطرافیان خواهد شد.

مسکین در پایان تاکید کرد: با مثبت اندیشی و نگرش‌های خوب است که می‌توان توانمندی ها، اعتماد به نفس و خودباوری را افزایش داده و خود را از احساس حقارت و خود کم بینی ناشی از اندیشه‌های منفی نظیر؛ احساس شکست، بدبختی، بیماری و... مصون کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.