سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

دولت های اسلامی نباید در برابر بی کفایتی مسئولان عربستان ساکت بمانند

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: دولت های اسلامی نباید در برابر بی کفایتی و بی مدیریتی مسئولان عربستان ساکت بمانند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم سلیمانی امروز دوشنبه در دیدار با خانواده حاج علی حسین ولی پور دستنایی جان باخته حادثه منا در شهر دستنا از توابع شهرستان کیار گفت: عربستان باید به عنوان خادم الحرمین، با ارائه بهترین خدمات به مسلمانان، بهترین شرایط و امکانات را برای حضور زائران و حجاج بیت الله الحرام فراهم کند.

وی افزود: این در حالی است که حکومت عربستان، مشغول دخالت در امور کشورهای دیگر مانند سوریه و یمن است.

سلیمانی تأکید کرد: دولت های اسلامی نباید در برابر بی کفایتی و بی مدیریتی مسئولان عربستان ساکت بمانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار که تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند، پیام تسلیت رئیس جمهوری، هیات دولت و وزیر کشور را به خانواده داغدار حاج علی حسین ولی پور دستنایی ابلاغ کرد.

وی، شب گذشته نیز با حضور در روستای کران شهرستان فارسان از خانواده حاج هرمز داودی، نخستین زائر جان باخته چهارمحال و بختیاری در حادثه منا دلجویی کرد.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا، حدود 2 هزار نفر از حجاج کشته و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون 169 زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و 298 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: حجاج ، حادثه منا ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.