سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات 70 در صدي محصولات قندي

سرمايه گذاري، مديريت و حمايت از محصولات کشاورزي سه مؤلفه مهم در افزايش توليد و بهره وري است.

فرشيد سيم بر کارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: بايد با آبياري و ايجاد سدهاي متعدد بر روي رودخانه کارون ميزان افزايش زمين هاي کشاورزي را بيشتر و با شناخت و بررسي دقيق در اين امر سرمايه گذاري کرد.

وي تصريح کرد: واردات محصولات قندي کشور بيش از 70 درصد است در حالي که اگر شرايط را به گونه اي فراهم کنيم که پرورش چغندرقند و نيشکر افزايش يابد، درجه وابستگي کمتر مي شود.

سيم بر خاطرنشان کرد: تفاله چغندرقند و نيشکر را مي توان براي خوراک دام و کارخانجات کاغذسازي سرمايه گذاري کرد، در وحله اول اين کار نياز به سرمايه گذاري دارد اما در بلندمدت تاثيرات مثبتي در ساير بخش هاي اقتصادي مشهود خواهد بود.

اين کارشناس اقتصادي افزود: اگر بتوانيم توليدات شکر را افزايش دهيم و از نظر قيمت و کيفيت با ساير کشورها رقابت کنيم مي توانيم براي صادرات اين محصول وارد بازارهاي جهاني شويم.

سيم بر افزود: متأسفانه اين امر امکان پذير نيست مگر با داشتن حمايت هاي جدي، اساسي و سرمايه گذاري هاي لازم براي توليد و افزايش توان و بهره وري است.

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاشت نيشکر در مازندران به دلايل مختلفي همچون مرکبات، کيوي و زمين هاي شاليزاري به مقدار زياد محدود شده است و در خوزستان هم نيازمند آبياري زياد و ساخت سدهاي متعدد هستيم تا بتوانيم زمين هاي بيشتري را زيرکشت ببريم.

وي گفت: سدهايي که در گذشته احداث شده است براي اين کار کفايت نمي کند./س
برچسب ها: تولید ، شکر ، چغندرقند ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.