معاون كشاورزی شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی خوزستان پیش بینی كرد: در سال زراعی ' 92-91'، بیش از پنج میلیون تن نیشكر و 500 هزارتن شكر در استان تولید شد.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، 'حسین آمیلی' اظهار داشت: در سال گذشته سه میلیون و 700 هزار تن نیشكر و 360 هزار تن شكر در خوزستان تولید شد در حالی كه برنامه ریزی برای تولید شكر 480 تا 500 هزار تن بود.

وی یادآورشد:برنامه ریزی شده است كه در شش ماهه دوم سال 91، از 60 هزار هكتار از اراضی برداشت صورت گیرد.

آمیلی با اشاره به اینكه حدود 95 درصد رشد گیاه نیشكر در شش ماهه نخست هر سال است تصریح كرد: پارسال در هنگام آبیاری گیاه نیشكر با كیفیت نامناسب آب در واحدهای جنوبی و شوری زیاد آب مواجه شدیم.

معاون كشاورزی شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: آستانه افت محصول نیشكر در حدی است كه اگر كیفیت آب از آن میزان كمتر شود كیفیت محصول نیز كاهش می یابد.

وی با اشاره به وجود 12 هزار هكتار اراضی درخوزستان گفت: در هرسال دو هزار هكتار كشت جدید صورت می گیرد و دو هزار هكتار از اراضی آیش می شود.

آمیلی اضافه كرد: سال گذشته با یك اقدام ضربتی در بهمن ماه، كارخانه تولید شكر خام راه اندازی شد و امید است تا نیمه دوم تیرماه بخش تصفیه شكر كشت و صنعت دهخدا راه اندازی شود.

معاون كشاورزی شركت توسعه نیشكر و صنایع جانبی خوزستان با اشاره به اینكه هفت واحد كشت و صنعت هر كدام یك واحد كارخانه استحصال شكر دارند اظهارداشت: چهار واحد تصفیه شكر دهخدا، دعبل خزاعی، امیر كبیر و فارابی هر كدام 175 هزار تن ظرفیت تصفیه شكر برای یك فصل بهره برداری را دارند.

وی ادامه داد: از باگاس (تفاله هایی كه پس از استحصال شكر، از نیشكر حاصل می شود) نئوپان، MDF، خوراك دام و خمیر كاغذ تولید می شود.

آمیلی گفت: از ملاس (باقیمانده شربت حاصل از تصفیه شكر گرفته شده از چغندر قند و نیشكر) خوراك دام، الكل، خمیر مایع تولید می شود و الكل و خمیرمایع نیز درواحد كشت و صنعت دعبل خزاعی تولید می شود.

وی تصریح كرد: در كنار این مجموعه ها می توانیم كارخانه جدید MDF از باگاس را داشته باشیم.

آمیلی با اشاره به اینكه در حال حاضر از 7 واحد كشت و صنعت نیشكر خوزستان دو واحد كشت و صنعت در شمال و پنج واحد در جنوب خوزستان فعال است اظهارداشت: واحدهای امام خمینی و دهخدا در شمال خوزستان و امیركبیر، میرزاكوچك خان، دعبل خزاعی، سلمان فارسی و حكیم فارابی در جنوب خوزستان فعال هستند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.