مديرعامل شركت كشت و صنعت فارابي گفت: به دنبال اجراي سه طرح صنايع جانبي در واحد فارابي هستيم كه در حال حاضر مطالعات اين ايجاد اين صنايع در حال انجام است.


محمود قدرتي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، اظهاركرد: يكي از طرح‌هاي جانبي واحد فارابي مربوط به استفاده از باگاس نيشكر براي توليد سوخت است.

 
وي افزود: در حال حاضر با توجه به گراني انرژي بويژه گاز و مازوت و تاثير شديد اين افزايش قيمت در قيمت تمام شده شكر اجراي طرح توليد سوخت از باگاس ضرورت پيدا مي‌كند. البته ايجاد كارخانه بسته‌بندي شكر و ايجاد تنوع در توليد شكر 2 طرح ديگر هستند كه در صدد اجراي آن‌ها هستيم.

 

مديرعامل شركت كشت و صنعت فارابي عنوان‌كرد: هم‌اكنون به دنبال تامين اعتبار براي اجراي صنايع جانبي هستيم و تامين اعتبار اجراي اين طرح‌ها به درآمدهاي واحد خودمان بستگي دارد.

 

قدرتي با بيان اين‌كه ايجاد صنايع جانبي در اشتغالزايي بخش نيشكر و شكر تاثير زيادي دارد، گفت: در حال حاضر به صورت ميانگين در طول سال 1600 نفر در مجموعه كشت و صنعت فارابي مشغول به كار هستند. البته از صنايع جانبي مرتبط ديگر با نيشكر مي‌توان به كارخانه MDF اشاره كرد اما ايجاد اين صنعت هزينه بر است و فعلا توان اجراي چنين صنايعي را نداريم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.