مدیرعامل كارخانه قند خوی گفت: با هدف افزایش ظرفیت جذب چغندر و تولید شكر طرح نوسازی و توسعه كارخانه قند این شهرستان به دست متخصصان و صنعتگران ایرانی اجرا می شود.

داوود جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی قطب تولید چغندرقند در كشور محسوب می شود لذا در جهت تولید بهنیه و بیشتر و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان در سال حمایت از تولید ملی، سرمایه و كار ایرانی این طرح در كارخانه قند خوی صورت می گیرد.
وی افزود: در اجرای این طرح 200 نفر متخصص و غیر متخصص ایرانی به كار رگفته شده اند در حالی كه قبلا این نوع طرح ها به دست كارشناسان خارجی انجام می شد. جعفری اظهار كرد: با اجرای طرح توسعه كارخانه قند خوی میزان جذب چغندر و تولید شكر در این واحد تولیدی بیش از دو برابر افزایش می یابد. وی ظرفیت كارخان قند خوی را یك هزار 500 تن در روز اعلام كرد و افزود: با بهره برداری از طرح جدید ظرفیت این كارخانه به سقف سه هزار و 500 در روز خواهد رسید.
 جعفری گفت: پیش بینی می شود: امسال بیش از 40 هزارتن شكر در این كارخانه تولید و به بازارهای داخلی عرضه شود . مدیرعامل كارخانه قند خوی گفت: با بهره برداری از طرح جدید این كارخانه تعداد اشتغال در این واحد با 25 در صد افزایش سالانه از 300 نفر به بیش از 370 نفر خواهد رسید . وی پیشرفت فیزیكی این طرح جدید را بیش از 55 در صد اعلام كرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.