رييس‌جمهور با اشاره به اينکه امروز دشمنان و بدخواهان ملت ايران تصميم گرفتند فشارهاي خود را در ممانعت از حركت رو به پيشرفت ايران متمركز كنند، اظهار داشت: مطمئناً ملت ايران از اين مقطع با سربلندي عبور کرده و دشمنان و بدخواهان بايد بدانند که برخورد از موضع زور در مقابل اين ملت راه به جايي نمي‌برد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت ، محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح چندين پروژه عمراني، صنعتي، كشاورزي و زيربنايي در استان خوزستان با بيان اينكه خدا را شاكرم كه شاهد حركت شتابان خوزستان به سوي قله‌هاي پيشرفت هستيم، گفت: خوزستان مي‌تواند در همه زمينه‌هاي پيشرفت در كشور در بالاترين رتبه قرار گيرد.

رئيس‌جمهور خوزستان را استان زرخيز توصيف كرد و افزود: خداوند در خوزستان، همه امكانات براي پيشرفت را قرار داده و بايد به سرعت به سويي حركت كنيم كه در اين استان هيچ‌كس نيازمند مسكن نبوده و همه شغلي شرافتمند داشته باشند در رتبه اول صنعتي كشور قرار گيرد و در زمينه كشاورزي نيز بيش از امروز پيشرفت كند و اين استان همچنانكه پرچمدار فرهنگ درمنطقه و ايران است، در عرصه آباداني و پيشرفت نيز بايد در ايران و منطقه پيشرو باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه خوزستان ظرفيت‌هاي بسياري براي توسعه كشت نيشكر و صنايع مرتبط دارد، اظهار داشت: خوزستان سرزمين شكر است و براساس گزارش‌ها، امروز به ميزان چند سال گذشته نسبت توليد تجهيزات صنايع شكر در داخل از 30 درصد داخلي و 70 درصد خارجي، به 70 درصد در داخل و 30 درصد واردات از خارج برسيم و اميدواريم به زودي به جايي برسيم هم صادركننده شكر و هم صادركننده خدمات مهندسي صنايع كشت و توليد شكر باشيم.

رئيس‌جمهور با اشاره به بهره‌برداري رسمي از بزرگترين كارخانه توليد تخته صنعتي (MDF) از باگاس نيشكر در جهان كه در حضور وي و از طريق ويدئو كنفرانس برگزار شد، تصريح كرد: با توجه به اينكه كشورمان به سرعت در حال پيشرفت بوده و در عرصه‌هاي مختلف در حال نو شدن است، نياز به اين كالا در حال افزايش است و چنانكه دست‌اندركاران اين پروژه گزارش دادند، ظرفيت توليد فعلي اين كارخانه تا هفت برابر امكان افزايش دارد و با توجه به حجم 2 ميليون و 300 هزار تني توفاله (باگاس) نيشكر كه قابليت تبديل به ورق‌هاي تخت صنعتي و كاغذ را دارد، مسئولان استان بايد در توسعه اين صنعت همت بگمارند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه از آقاي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت مي‌خواهم تا پيگير تخصيص وام ارزي براي تأسيس دو كارخانه چوب صنعتي و دو كارخانه توليد كاغذ در خوزستان باشد، خاطر نشان كرد: خوزستان با اين همه امكانات نبايد حتي يك جوان بيكار داشته باشد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي خوزستان در عرصه كشاورزي و وجود زمين و آب فراوان در اين استان، بيشترين زمينه بهره‌گيري از طرح جامع توسعه كشاورزي در خوزستان وجود دارد كه با عنايت به تخصيص بخش عمده منابع اختصاص داده شده به اين طرح در استان، قول مي‌دهم به زودي بخش دوم تسهيلات توسعه كشاورزي تخصيص يابد تا بتوان از 250 هزار هكتار زمين مستعد كشت و كار در خوزستان به بهترين نحو استفاده كرد تا حداقل 50 هزار شغل مستقيم و 20 هزار شغل غيرمستقيم در عرصه كشاورزي ايجاد شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه هر صنعت بالا دستي كه در خوزستان وجود دارد، بايد در همين استان توسعه يافته و صنايع پايين‌دستي آن به طور سلسله مراتبي ايجاد شده و گسترش يابد، گفت: به مردم استان قول مي‌دهم كه با هر همت و سرعتي كه پيشرفت استان را رقم بزند اقدام كنند و دولت با همان سرعت و با همان قوت از تلاش‌هاي آنان و مسئولان استان حمايت خواهد كرد.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: اطمينان دارم كه خوزستان با همت مردم و مسئولان و دلسوزانش در مسير پيشرفت به صورت جهشي عمل خواهد كرد و با فعال كردن همه ظرفيت‌هاي پيشرفت، الگويي براي ملت ايران و ملت‌هاي منطقه و جهان تبديل خواهد شد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه همواره بايد به دنبال يافتن پاسخ اين سوال باشيم كه علت خصومت‌هاي دشمنان با ملت ايران چيست؟ اظهار داشت: پاسخ اين سوال راه و مسير حركت ملت ايران است چرا كه دشمنان به يكباره ملتي متحد و يكپارچه را پيش‌روي خود ديدند كه با سرعت زياد و به شكل جهشي در مسير پيشرفت در عرصه هاي مختلف حركت مي‌كرد و احساس كردند كه اگر اين ملت چند سال با اين سرعت حركت كند ديگر دست آنها از دامان ملت ايران كوتاه خواهد شد. لذا تصميم گرفتند فشارهاي خود را در ممانعت از حركت رو به پيشرفت ايران متمركز كنند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دشمنان ملت ايران در انتخاب اين مسير نيز دچار اشتباه شده‌اند، افزود: ايران ملت بزرگي است كه بيش از هفت هزار سال سابقه تمدني دارد در حالي كه دشمنان اين ملت اكثراً كساني هستند كه سابقه تاريخي چنداني نداشته و با تصميماتي سياسي و با تكيه بر كشتار و تجاوز ايجاد شده‌اند.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد:‌ شايد در مقعطي و در برخي عرصه‌ها ملت ايران تحت فشار قرار بگيرد، اما يقيناً از اين مقطع عبور مي‌كند و بدخواهان اين ملت بدانند زبان زور در مقابل ايرانيان كاري از پيش نمي‌برد و من به عنوان خادم كوچك اين ملت عرض مي‌كنم كه برخورد از موضع زور در مقابل اين ملت راه به جايي نمي‌برد.

رئيس‌جمهور در ابتداي سخنان خود با اشاره به نمايش قطعه فيلمي در اين مراسم از استقبال مردم از ضريح جديد امام حسين(ع) گفت: شايد بعضي‌ها بگويند اين چه كاري است كه ضريحي كه هنوز در محل خود نصب نشده اين چنين مورد استقبال قرار گيرد اما اينها حرف‌ها و نگاه‌هاي سطحي است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: قطعاً نه ملت ايران و نه مردم خوزستان به دنبال سنگ و چوب و فلز ضريح نبودند، بلكه اين ملت نسبت به هر پديده و عاملي كه يادآور امام حسين(ع) و اهل بيت شريفش است، دلبستگي داشته و به دنبال پيام عاشورا و كربلا هستند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه استقبال از ضريح امام حسين(ع) بهانه‌اي براي تجديد ميثاق مردم و اعلام باورها، اعتقادات و آرمان‌ها و آمادگي آنها براي جانثاري در اين راه است، اظهار داشت: وقتي مردم از يكي از نشانه‌هاي مصباح‌الهدي و سفينه النجاه اينگونه با عشق و فداكاري استقبال مي‌كنند،‌شما ببينيد اگر تجلي امام حسين(ع) و وارث حسين(ع) بيايد چه مي‌كنند؛ اين حركت نشانه آمادگي مردم و تضرع آنان در برابر خدا براي برداشتن موانع و حجاب‌ها بين آنان و امام زمان است و مردم نشان دادند كه همان مؤمنين، علويان و مهدوياني هستند كه همواره پاي پرچم توحيد و عدالت ايستاده‌اند.

رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به فرا رسيدن ميلاد حضرت مسيح(ع)، خاطر نشان كرد: حضرت عيسي(ع) پيامبر عشق و رحمت خدا براي همه بشريت بود كه قدر ايشان در زمان خودش و تا به امروز شناخته نشده است و روزي قدر و ارزش واقعي ايشان شناخته مي‌شود كه همراه پرچمدار توحيد، ظهور كرده و بهانه پيوند ميلياردها قلب با امام عصر(عج) باشد.

احمدي‌نژاد ضمن تبريك ميلاد حضرت مسيح(ع) گفت: اميدوارم حضرت عيسي(ع) به زودي زود در كنار امام عصر(ع) بيايد و او را در استقرار پرچم توحيد و عدالت ياري كند.

رئيس‌جمهور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در ابتداي اين مراسم مردم خوزستان را مردمي داراي شرافت و كرامت بالا، مؤمن و عميقاً عاشق پيامبر و آل ايشان دانست و افزود: مردم خوزستان در پي قرون و اعصار پاي آرمان‌هاي بلند الهي ايستاده و مردمي صميمي و پرتلاش و دوست‌داشتني هستند كه رنج انتقال پيام رسالت و امامت به سرزمين ايران را به عهده گرفتند و در اين مسير بارها و بارها در معرض آزمايشات سخت و سنگين قرار گرفتند كه هر بار از اين آزمايشات سربلندتر از قبل بيرون آمدند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: مردم خوزستان مردمي هستند كه بهترين فرزندان و ثمره جان خود را در راه صيانت از اسلام ناب و پرچم توحيد و عدالت و امامت نثار كردند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار