مصطفي عثمان اسماعيل مشاور عالي رييس جمهور سودان با بهروز عليشيري معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ديدار كرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران ،عليشيري در اين ديدار حجم مبادلات اقتصادي دو كشور را ناكافي دانست وافزود: ايران و سودان فرصتهاي اقتصادي زيادي براي توسعه روابط اقتصادي و تجاري دارند و لازم است از اين ظرفيتها به خوبي استفاده شود.

وي با اشاره به سفر معاون امور بين الملل رئيس جمهور به سودان گفت: اين سفر دستاوردهاي خوبي داشته است و اجرايي كردن اين تفاهمات مي تواند به ارتقاي روابط اقتصادي دو كشور بينجامد.

تاسيس مركز تجاري دائمي ايران در سودان

معاون وزير امور اقتصاد و دارايي افزود: بخش خصوصي ايران در نظر دارد مركز تجاري دائمي در سودان تاسيس نمايد و از دولت سودان مي خواهم در اين زمينه مساعدتهاي لازم را انجام دهد و در عين حال آماده ايم مركز تجاري سودان نيز در ايران تأسيس شود.

عليشيري در ادامه با بيان اينكه ايران هيچ گونه محدوديتي براي ارتقاي روابط اقتصادي و تجاري با سودان ندارد، افزود : ايران آماده است در پروژه هاي اولويت دار و امكان سنجي شده سودان سرمايه گذاري نمايد تا ضمن تأمين محصولات مورد نياز براي آن كشور ،نسبت به صادرات به كشورهاي آفريقايي اقدام نمايد.

مصطفي عثمان اسماعيل مشاور عالي رييس جمهور سودان در اين ديدار گفت: كشور سودان به دليل دسترسي به بازار 400 ميليوني كشورهاي آفريقايي بازار مناسبي براي سرمايه گذاران ايراني است.

مشاور عالي رييس جمهور سودان با اشاره به معافيتهاي مالياتي و گمركي سودان در بخش كشاورزي ، تصريح كرد: دولت سودان از سرمايه گذاري در پروژه هاي توليد شكر، روغن آفتابگردان، استخراج نفت و گاز، كود شيميايي به دليل نياز بازار داخلي ،استقبال مي كند.

به گزارش خبرنگار ما، در پايان اين نشست مقرر شد پروژه هاي اولويت دار سودان به همراه مشوقهاي سرمايه گذاري جهت سرمايه گذاري به سازمان سرمايه گذاري ارايه تا در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد .

لازم به ذكر است در اين نشست ، سفير سودان در ايران، رييس كل بانك مركزي سودان ، وزير اقتصاد سودان و مديران سازمان سرمايه گذاري حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار