سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصادي مقاومتي راهبرد اساسي براي عبور از فشار تحريم ها

يک کارشناس اقتصادي گفت: حمايت از توليدات داخلي و مديريت مصرف منابع راهکار اصلي براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي است.

طاهري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در طراحي الگوي اقتصاد مقاومتي، اقتصاددانان نقش به سزايي را در اين عرصه دارند گفت: نقطه شروع اقتصاد مقاومتي تصحيح الگوي مصرفي توسط اقتصاددانان است چرا که نيازها توليد را سمت و سو بخشيده و ميزان سرمايه گذاري ها را افزايش مي دهد.

وي افزود: نقطه شروع اقتصاد مقاومتي در صورتي که با فرهنگ اقتصادي همراه شود مي تواند شاخص هاي مصرف را در کشور رشد و توسعه دهد.

وي با اشاره به اينکه نفت و گاز در کشور بزرگترين قدرت اقتصادي و ابزار مقابله با استکبار جهاني است گفت: با توجه به اينکه نفت و گاز بزرگترين قدرت اقتصادي کشور محسوب مي شود مي توان با افزايش توليدات داخلي و استفاده از نفت و گاز به عنوان مواد اوليه کارخانه ها، محصولاتي با ارزش افزوده بالا به کشورهاي اروپايي صادر کرد.

وي اضافه کرد:‌ در الگوي واردات ضرورت ها را بايد بررسي و تا حد امکان رويکردها را به توليدات داخلي سوق دهيم.

طاهري به اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در کشور اشاره کرد و گفت: تقويت انسجام ملي، حمايت از توليدات داخلي، مديريت و مصرف صحيح منابع، مشارکت مر دم در امور اقتصادي، حمايت از بخش خصوصي و سرمايه گذاران، تبديل تهديدها به فرصت ها و حمايت از کار و حرکت جهادگونه اقتصادي از راهکارهاي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي است که انجام آنها راهبرد اصلي براي عبور از فشارهاي اقتصادي است./يعب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.