استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: دولت باید از سرمایه‌های مصرفی مالیات بگیرید چراکه گرفتن مالیات از واحدهای تولیدی و کارآفرین درست و اصولی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی داودزاده  در همایش تحلیل از کارآفرینان و تولیدکنندگان نمونه در اردبیل افزود: در استان اردبیل سرمایه‌های فیزیکی اعم از ماشین‌آلات، سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی و منابع ارزشمند نیروی انسانی به وفور یافت می‌شود که نباید در بهره‌گیری از آنها غفلت کنیم.

وی گفت: در دید اسلام و قرآن کریم توصیه شده از سرمایه‌‌های فرهنگی و اجتماعی به خوبی صیانت کرده و از آنها بهره‌ بگیریم چرا که در بهره‌برداری از منابع طبیعی و مادی باید رفتار هوشمندانه‌ای را به کار بست.

این استاد دانشگاه نگاه صرف مادی و ظاهری به اقتصاد را نگاه مخالف با اصول اسلامی بیان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یک استراتژی دقیق است که نه تنها در کوتاه مدت بلکه در نگاهی عمیق و برنامه‌ریزی شده می‌تواند باورها و نگرش‌ها را نیز اصلاح کرده و جامعه را به سمت یک پویایی واقعی سوق دهد.

وی ضرورت کاهش فاصله فروش تا مصرف را یادآور شد و گفت: هفت برابر استانداردهای جهانی دلال و واسطه‌گر فروش کالا در ایران فعالیت می‌کنند در حالی که بیشترین سود از بابت تولید محصولات صنعتی و کشاورزی به جیب این دلال‌ها می‌رود.

داودزاده با اشاره به نحوه نامناسب تغذیه‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: محصولاتی وارد ایران می‌شود که نه تنها خاصیتی ندارد بلکه به عنوان یک تغدیه شیطانی و ناسالم عمر انسان را کاهش می‌دهد./س 

برچسب ها: اردبیل ، اخذ ، مالیات ، از ، سرمایه ، های ، مصرفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.