معاون هماهنگی تولید شركت توانیر گفت:با توجه به كارهای بزرگی كه در صنعت برق خوزستان انجام شده و در حال انجام است ، این صنعت به جایگاه واقعی خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛'عبدالرسول پیشتاهنگ'در نشستی با مدیران این شركت در كوی بوستان اهواز با بیان اینكه باید پروژه های مهم برای تابستان سال آینده آماده و وارد مدار شود اظهار كرد: به همین منظور باید ستاد تدابیر ویژه تشكیل شود و پروژه های اولویت دار شناسایی و در اولویت قرار گیرند.

وی گفت:كارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی توسط برق منطقه ای خوزستان انجام شده است كه در كشور بی نظیراست.

پیشاهنگ افزود : از جمله موفقیت های شركت برق منطقه ای كسب عنوان نخست بهینه سازی در سال جاری بوده كه نشان از تلاش شبانه روزی مدیران و پرسنل شركت در تحقق برنامه های تدوین شده دارد.

وی با تقدیر از مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان گفت: با توجه به مشكل نقدینگی ، این شركت شاگرد نخست نقدینگی در بین شركت های برق منطقه ای كشور است كه بیشترین نقدینگی را به دست آورده است.

معاون هماهنگی تولید شركت توانیر همچنین از ناصر سودانی ،نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس كمیسیون انرژی، تقدیر كرد و گفت: وی همواره پیگیر وضعیت صنعت برق در خوزستان هستند و كمك های خوبی می كنند.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت صنعت برق خوزستان ارائه داد و گفت: ظرفیت منصوبه شبكه انتقال وفوق توزیع 24650 مگاولت آمپر، تعداد پست انتقال وفوق توزیع 185پست و طول خطوط شبكه انتقال و فوق توزیع8320 كیلومترمدار است.

'مسعود معین پور' افزود: قدرت نصب شده نیروگاهی در استان خوزستان 11283 مگاوات است كه 3689 مگاوات آن سهم نیروگاههای حرارتی(33درصد) و 7594 مگاوات نیز مربوط به نیروگاههای برق آبی (67درصد) است.

وی با اشاره به اهمیت شبكه برق خوزستان اظهارداشت: نیروگاههای خوبی در خوزستان مصوب شده كه فقط نیروگاه خرمشهر ساخته شده و كلنگ نیروگاه بهبهان به زمین زده شده كه امیدواریم با همت دولت نیروگاههای جنوب اهواز، امیدیه، ماهشهرنیز برای تقویت و پایداری شبكه استان و با توجه به صنعتی بودن استان زودتر مراحل اجرایی آنها آغاز شود.

همچنین معاون هماهنگی تولید توانیر در سفر دو روزه خود به اهواز از نیروگاه رامین بازدید و در جریان فعالیت های نیروگاه قرار گرفت.

وی در نشستی كه در نیروگاه رامین برگزار شده بود گفت: عملكرد خوب و در مدار بودن واحدهای نیروگاه كه قلب تپنده انرژی برای مردم ، صنایع و صنعت برق كشور است، مرهون تلاش و پشتكار مدیران و پرسنل سخت كوش و خونگرمی است كه در این نیروگاه خدمت می كنند.

وی ادامه داد: ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروگاه توسط پرسنل خود نیروگاه و شركت های داخلی امتیاز بزرگی برای كشور محسوب می شود كه می توان با شناسایی شركت های توانمند و اعتماد به آنها با محوریت اقتصاد مقاومتی با تكیه بر خلاقیت و توانمندی متخصصان ایرانی نیازهای كشور را در مسیرخودكفایی و گذر از تحریم ها تامین كرد.

پیشاهنگ توان فنی- تخصصی نیروگاه رامین اهواز در صنعت برق كشور را بی نظیر دانست و گفت: تعویض و تعمیر اضطراری ترانس واحد 2 و ایرهیتر این نیروگاه در پیك گرم تابستان نمونه بارزی از تعهد، پشتكار و تخصص كاركنان این نیروگاه است.

وی بیان كرد: نیروگاه رامین همواره چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته و كاركنان این نیروگاه دارای تجارب و ایده های بزرگی هستند كه صنعت برق و سایر صنایع كشور می توانند از این پتانسیل استفاده كنند.

در این بازدید ،'محمد پورانیان' مدیرعامل نیروگاه رامین گزارشی از وضعیت واحدهای نیروگاه ارائه كرد.

نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی و با ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری كشور است.

همچنین معاون هماهنگی تولید توانیردر روز دوم سفر خود از پست 400 كیلوولت شهید هاشمی و دیسپاچینگ جنوب غرب بازدید و در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت./س
برچسب ها: جایگاه ، صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.