رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه و پيشرفت مادي و معنوي را بدون تعامل و همكاري بين‌المللي غيرممكن عنوان کرد و گفت:مبناي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي همزيستي مسالمت‌آميز و عدم دشمن‌تراشي است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمع كثيري از مديران ارشد صنايع غذايي كشور، اين صنعت را نيازي استراتژيك براي كشور خواند و با اشاره به اهميت مضاعف صنعت غذا در شرايط اقتصاد مقاومتي گفت: در سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» صنايع غذايي جزو اولين بخش‌هايي است كه بايد در اولويت حمايت قرار گيرد.

 هاشمي رفسنجاني ظرفيت توليد در همه بخش‌ها در كشور را بسيار بالا خواند و با اشاره به ايجاد بنيان‌ها و امكانات گوناگون در اقتصاد كشور از ابتداي انقلاب تاكنون گفت: وجود زمينه‌هاي مستعد كشاورزي، صنعتي، راهها، سدها، برق و به‌ويژه نخبگان و كارشناسان خوبي كه در اين سالها آموزش ديده‌‌اند، اگر نتوانيم در توليد، صنعت، كشاورزي وخدمات به خودكفايي و صادرات برسيم، به انقلاب، نظام و مردم ظلم كرده‌ايم.

عضو مجلس خبرگان رهبري زمينه‌هاي قانوني و سياست‌گذاري در كشور براي حركت به سمت توليد، اشتغال و ميدان‌داري بخش خصوصي را كاملاً مستعد عنوان كرد و گفت: با وجود سند چشم‌انداز 20 ساله ابلاغ سياست‌هاي كلي در بخش توليد و صنعت و كشاورزي، اصلاح سياست هاي صدر اصل 44 قانون اساسي و تأكيدات پي‌در‌پي رهبري معظم انقلاب بر توليد داخلي و حمايت از كار و سرمايه‌گذاري داخلي، نبايد در شرايطي قرار گيريم كه سرمايه‌گذاران و كارآفرينان كشور از مشكلات و موانع گوناگون مالي، قانوني و تسهيلات و اعتبارات دست به گريبان مشكلات عديده باشند و صورت توليد كشور را با سيلي سرخ نگه دارند.

 هاشمي رفسنجاني برخورد شعاري را با اقتصاد و توليد كشور، سم مهلك اين بخش حساس و حياتي خواند و تصريح كرد: اگر سهم توليد از قانون هدفمندي يارانه‌ها به صورتي درست و واقعي در اختيار صنايع و توليدكنندگان قرار مي‌گرفت، در كنار خلاقيت و دلسوزي‌هاي كارآفرينان و سرمايه‌گذاران وفادار كشور، نيازي به روي‌آوري به اقتصاد مقاومتي نداشتيم.

 هاشمي رفسنجاني در تحليل دستاوردهاي انقلاب اسلامي به‌ويژه دوران درخشان دفاع مقدس كه با پيروزي جمهوري اسلامي ايران پايان يافت، گفت: متأسفانه امروز پس از گذشت سالها از دفاع مقدس و آرامش و امنيت كشور، كساني كه از راه دور دستي بر آتش دارند و در آن دوران يا حضور نداشتند و يا خوف حضور داشتند و در حاشيه بودند، به زبان آمده و با زير سؤال بردن دستاوردهاي حماسه‌آفريني‌هاي رزمندگان، مدعي پيدا كردن مقصران خوراندن جام زهر به حضرت امام هستند.

وي افزود: اين افراد نه شرايط دوران دفاع مقدس را مي‌دانند و نه امام را مي‌شناسند و نه مقطع جنگ را درك كرده‌اند و نه تحليل‌گران منصفي هستند و با اغراض سياسي و جناحي دوران دفاع را تحليل مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه براي بازگشت از مسير و سياست اشتباه دير نيست، وفاداري و همراهي مردم انقلابي ايران همراه با غمض عين اشتباهات را يادآور شد و گفت: انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام مراحل خود تاكنون با خواست و پشتيباني مردم، مراحل حساس را پشت سر گذاشته و در حال حاضر نيز اگر خلوص و حسن‌نيت در كنار اراده سياسي ترديدناپذير براي حركت در مسير صحيح و پيشرفت ببينند در حمايت از مسئولان دلسوز در برابر توطئه‌ها و شيطنت‌ها كوتاهي نخواهند كرد.

هاشمي رفسنجاني تعالي، توسعه و پيشرفت مادي و معنوي را بدون تعامل و همكاري بين‌المللي غيرممكن خواند و مبناي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي را همزيستي مسالمت‌آميز و عدم دشمن‌تراشي عنوان كرد و گفت: ما براساس آرمان‌ها و اصول اعتقاداتمان رژيم صهيونيستي را نامشروع مي‌دانيم، اما با هيچ كشوري سر جنگ نداريم و نيازي هم به درگيري نداريم، چرا كه اسلام و اعتقادات مكتب اهل بيت(ع) در صورت برخورد رحماني با مردم و دنيا بلاترديد راه خود را به قلوب جهانيان باز خواهد كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري به حقوق هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و زياده‌خواهي‌ها و مطامع قدرت‌هاي استكباري در اين زمينه اشاره و تصريح كرد: اعلام آمادگي براي شفاف‌سازي در انرژي هسته‌اي از يك سو موجب جلب حمايت ملت‌هاي آزاده و بي‌طرف شده و از سوي ديگر دشمنان را براي زورگويي بيشتر به جمهوري اسلامي ايران خلع سلاح خواهد كرد.

هاشمي رفسنجاني حقوق بشر را از اصول اساسي اسلام و مورد تأكيد مكتب تشيّع و ائمه معصوم(ع) خواند و گفت: بسياري از اصول منشور حقوق بشر و سازمان ملل متحد در مباني و اعتقادات اسلامي به وضوح مطرح و مورد تأكيد قرار گرفته است و با وجود اين اصول و مباني روشن نبايد عليه ملت مسلمان، متمدن و با فرهنگ ايران قطعنامه حقوق بشر به تصويب برسد.

در ابتداي اين ديدار دكتر محمدباقر نوبخت، معاون پژوهش‌هاي اقتصادي مركز تحقيقات استراتژيك، با اشاره به نامگذاري سال جاري توسط رهبر معظم انقلاب براي «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» و نيز شرايط كشور در اقتصاد مقاومتي، آمادگي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام را براي ارائه ديدگاه‌هاي كارشناسانه در جهت ارتقاي توليد داخلي اعلام كرد و گفت: مسئولين كشور در صورتي كه به قوانين مصوب مجلس در خصوص بودجه، هدفمندي يارانه‌ها و نيز ديدگاه‌هاي كارشناسان دلسوز كشور توجه مي‌كردند بسياري از موانع كنوني توليد و صنعت كشور وجود نداشت.

وي با اشاره به اينكه متأسفانه سطح خوداتكايي در توليدات كشاورزي و غذايي كشور از 75 درصد به 55 درصد تقليل يافته، ظرفيت‌هاي موجود در صنايع غذايي و كشاورزي را بسيار بالا خواند و خواستار مساعدت جدّي دولت به بخش خصوصي در شرايط اقتصاد مقاومتي شد.

همچنين سه تن از كارآفرينان و توليدكنندگان عمده صنايع غذايي كشور وضعيت اين صنعت را تشريح و نياز حياتي صنايع غذايي به حمايت جدّي دولت را يادآور شدند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار