اولین اصل اقتصاد مقاومتی خوداتكایی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛عضو هیأت مدیره شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو كشور گفت: اولین اصل اقتصاد مقاومتی خوداتكایی است كه این مهم با حمایت های همه جانبه از كشاورزان و ارائه مشوق هایی برای كشت بیش از پیش محصولات استراتژیك به ویژه گندم برای قطع وابستگی به واردات این محصول محقق خواهد شد.

'سیاوش حسین پور' گفت: تحقق اصل اقتصاد مقاومتی كه مورد تأكید مقام معظم رهبری است نیازمند خودكفایی و خوداتكایی در حوزه كشاورزی و محصولات استراتژیك به ویژه گندم است.

وی افزود: یكی از مؤلفه های رشد و پیشرفت هر كشوری، تقویت و حمایت از بخش های كشاورزی، صنعت و تولید است و در كشور ما بخش كشاورزی به ویژه محصولات استراتژیك همانند گندم و برنج نیازمند حمایت ویژه ای از سوی دولت است تا بتوان با اتكاء به افزایش میزان تولید، در این زمینه به خودكفایی رسید.

حسین پور اضافه كرد: استان گلستان با توجه به دارا بودن اقلیم مناسب آب و هوایی و دارا بودن خاك حاصلخیز یكی از معدود استان هایی است كه در بخش كشاورزی و تولید انواع محصولات از قبیل گندم، برنج، دانه های روغنی و پنبه جزء استان های برتر كشور است.

وی خاطرنشان كرد: گلستان هر ساله با سطح زیر كشت تقریبی 400 هزار هكتار از مزارع خود، تولیدكننده سوم گندم كشور است و با توجه به ساخت و راه اندازی بیش از یك میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم و انواع غلات یكی از استان های شاخص كشور در زمینه صنعت سیلوسازی است./س

 

 

برچسب ها: کشاورزی ، اقتصاد ، گلتاسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.