استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شاهد یک جنگ بی‌رحمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم که در عرصه اقتصادی و با بهانه‌های مختلف که انرژی هسته‌ای یکی از آنهاست، تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی امروز در جلسه شورای اداری استان، با بیان این که نظام سلطه به هیچ وجه حاضر نیست چراغ جمهوری اسلامی روشن باشد، به سفر اخیر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: دشمن در عرصه جنگ اقتصادی، بی‌اعتمادی مردم به دولت و سست کردن پیوند مردم با حاکمیت را دنبال می‌کند؛ اما با وجود این توطئه‌ها و سختی‌هایی که بر ملت ایران تحمیل کرده استقبال کم‌نظیر مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب موجب تحیر آنان شد.

وی خاطرنشان کرد: نعمت ولایت، شالوده انقلاب اسلامی و رمز بقا و ماندگاری آن است و آن چه ما را در مقابل توطئه‌ها سر پا نگه می‌دارد وحدت و همبستگی و دلدادگی به ولایت است.

علیرضابیگی با بیان این که تمام وجود ما متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم ما عزت و دیانت خود را در جمهوری اسلامی یافته است و ما خود را مدیون این نعمت بزرگ می‌دانیم و برای حفظ و اعتلای آن سر از پا نمی‌شناسیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح ملزومات جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: برای موفقیت در این جنگ و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نیازمند آرامش و تامل و به صحنه آوردن مردم هستیم و مردم ما نشان داده‌اند که هر زمان احساس تکلیف کنند مردانه در صحنه حضور یافته و از کیان انقلاب دفاع می‌کنند.

وی اقتصاد مردمی را یکی از راهکارهای موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و تاکید کرد: در موضوع اقتصاد باید به مردم و ظرفیت‌های مردمی تکیه کنیم و هدفمندی یارانه‌ها نیز با همین نیت اجرا شد.

علیرضابیگی با بیان این که مردم ایران بعد از سال‌ها متوجه شدند که صاحب ثروتی هستند و باید آن را مدیریت کنند، افزود: هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که بنا بر عدالت و بهره‌مندی عادلانه از فرصت‌ها است و توزیع مناسب ثروت‌ها و کاهش فاصله فقیر و غنی از بدیهی‌ترین آثاری بود که اجرای این قانون می‌توانست بر جای بگذارد.

وی با اشاره به تصویب فوریت طرح توقف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در مجلس اظهار کرد: متاسفانه این اقدام نمایندگان یک خسران و زنگ خطر محسوب می‌شود چرا که هزینه زیادی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها صرف شده و مردم هم زندگی خود را بر این مبنا تنظیم کرده‌اند.

علیرضابیگی ادامه داد: استدلال مجلس برای تصویب این طرح افزایش نقدینگی و جلوگیری از تحمیل گرانی به مردم بود در حالی که با این توقف مردم از ثروت حاصل از هدفمندی یارانه‌ها محروم می‌شوند و نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را مدیریت کنند.

وی قانون هدفمندی یارانه‌ها را یک قانون درآمد _ هزینه‌ای دانست که قرار بود درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی صرف ارتقای زندگی مردم شود.

علیرضابیگی افزود: با توقف هدفمندی یارانه‌ها شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در داخل و خارج از کشور تفاوت قابل توجهی خواهد داشت که خود این موجب رشد قاچاق و خروج ثروت از کشور خواهد شد و نهایتا ما را ناچار خواهد کرد برای تامین نیاز انرژی به واردات روی بیاوریم و همین نیز موجب افزایش قیمت و تحمیل گرانی بر مردم می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی توقف هدفمندی یارانه‌ها را موجب از دست رفتن امکان مدیریت قیمت‌ها دانست و افزود: استدلال مجلس در این خصوص این بود که با وجود گرانی حاصل از افزایش قیمت ارز ناچار به این کار بودیم تا گرانی دیگری بر مردم تحمیل نشود در حالی که خود این توقف موجب می‌شود ثروت حاصل از افزایش قیمت‌ها به جای مردم به جیب افراد خاصی برود.

وی خاطرنشان کرد: البته برداشت برخی این بود که دولت با افزایش یارانه‌های نقدی قصد بهره‌برداری تبلیغاتی در انتخابات آینده را دارد و فوریت توقف مرحله دوم هدفمندی نیز با این تصور به تصویب رسید و این یک زنگ خطر است که مجلس باید به آن توجه داشته باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح اقتصادی خواسته‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانیم.#

 

برچسب ها: جنگ ، عرضه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.