اوپک: اقتصاد جهان در سال جاری شاهد رشد ۲.۹ درصدی خواهد بود

سازمان اوپک جدیدترین گزارش اقتصادی خود را درباره شرایط اقتصاد جهانی منتشر کرد.

به گزارش تله تریدر، براساس گزارش ماه دسامبر این سازمان، برآورد اوپک این است که میزان تقاضای نفت خام در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خواهد بود. با این حال، تقاضا برای طلای سیاه در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل رشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای را تجربه خواهد کرد. 

برآورد‌های اوپک نشان می‌دهد میزان تقاضا برای نفت خام در خاورمیانه، آفریقا، کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بدون تغییر باقی خواهد ماند، اما چین، کشور‌های آسیایی، و آمریکای لاتین شاهد افزایش تقاضا هستند. 

همچنین در گزارش جدید اوپک، این نهاد پیشبینی پیشین خود درباره رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را ۰.۱ درصد افزایش داده و اعلام کرد رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ نیز ۲.۶ درصد خواهد بود. 

رشد اقتصادی ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در سال جاری میلادی ۲.۴ درصد و برای سال ۲۰۲۴ یک درصد خواهد بود. منطقه یورو نیز شاهد رشد تولید ناخالص داخلی معادل ۰.۲ درصد برای سال جاری میلادی و ۰.۵ درصد برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود. 

چین، دومین اقتصاد برتر جهان نیز در سال جاری رشد ۵.۲ درصدی را تجربه خواهد کرد و برای سال آینده ۴.۸ درصد رشد برای اقتصادی این کشور قابل پیشبینی است. 

اقتصاد روسیه نیز علارغم جنگ پرهزینه اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب، در سال جاری ۲.۲ درصد رشد خواهد داشت و این میزان برای سال ۲۰۲۴، ۱.۳ درصد برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار