وال استریت ژورنال: اوپک به دنبال کاهش یک میلیون بشکه‌ای عرضه به بازار نفت است

مقامات آگاه از بررسی طرح کاهش عرضه نفت خام از سوی کارتل نفتی اوپک پلاس خبر می‌دهند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) یکی از موفقترین کارتل‌های نفتی در جهان محسوب می‌شود که با کنترل یک سوم عرضه روزانه نفت به بازار، نقشی مهم در تنظیم قیمت طلای سیاه در بازار انرژی دارد. این در حالی است که روسیه، یکی دیگر از کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت خام جهان با نزدیکی به اوپک و تشکیل کارتل اوپک پلاس وزنه تصمیم گیری‌های این نهاد را سنگین‌تر کرده است.

بر این اساس، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد اعضای کارتل اوپک پلاس در حال حاضر به این موضوع فکر می‌کنند که میزان عرضه خود به بازار را کاهش دهند. این میزان در حدود یک میلیون بشکه در روز خواهد بود. 

این نشریه می‌افزاید: با این حال، تصمیم نهایی درباره این موضوع گرفته نشده است و این ایده با مخالفت‌های سختی مواجه شده است و اعضای کارتل اوپک پلاس در حال رایزنی و مشورت در این زمینه هستند. 

مقامات آگاه می‌گویند عربستان سعودی که پیش‌تر اقدام به کاهش داوطلبانه عرضه نفت کرده بود یکی از طرفداران کاهش بیشتر عرضه به بازار است. در سوی دیگر، نیجریه، آنگولا، و امارات متحده عربی مخالفت خود را با تغییر سهمیه خود ابراز داشته اند. 

با توجه به رخداد‌های فعلی در خاورمیانه و جنگ غزه، نگرانی‌ها پیرامون عرضه نفت خام به بازار افزایش یافته است. این در حالی است که کشور‌های صادر کننده به دنبال رسیدن به ثبات در بازار و بهایی منطقی برای طلای سیاه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار