افزایش تولید اوپک پس از تولید بیشتر در ایران و نیجریه

بر اساس یک بررسی انجام شده، تولید اوپک ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت افزایش یافته است.

یک بررسی نشان داد تولید ایران به بالاترین حد خود در سال ۲۰۱۸ یعنی ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

براساس گزارش رویترز، در همین راستا تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در سپتامبر افزایش یافت که به دلیل افزایش در ایران و نیجریه است. با این وجود عربستان سعودی و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از این سازمان بطور مداوم تولید نفت را کاهش می‌دهند.

 این بررسی نشان داد که ماه گذشته سازمان کشور‌های صادرکننده نفت ۲۷.۷۳ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) تولید کرد که ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت بیشتر بود. تولید در ماه اوت برای اولین بار از فوریه افزایش یافته بود.

 این افزایش در ماه سپتامبر به رهبری نیجریه بود که با استخراج نفت خام و ناامنی در منطقه تولیدکننده نفت خود دست و پنجه نرم می‌کرد. ایران نیز که علیرغم تحریم‌های آمریکا در حال افزایش عرضه بوده است، تولید نفت خود را به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسانده است.

بر اساس داده‌های حمل و نقل و منابع در نظرسنجی، نیجریه در ماه سپتامبر بدون هیچ گونه اختلال عمده در صادرات، افزایش قابل توجهی در صادرات داشت و تولید را ۱۱۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش داد.

این بررسی نشان داد که دومین افزایش بزرگ مربوط به ایران است که تولید را به ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رساند. بر اساس نظرسنجی رویترز و ارقام جداگانه از اوپک، این بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ است، سالی که واشنگتن دوباره تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

تحلیلگران گفته اند که به نظر می‌رسد صادرات بیشتر ایران نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا و کوتاه آمدن واشنگتن در تحریم صادرات نفت ایران باشد، زیرا دو کشور به دنبال روابط بهتر هستند.

عراق و امارات متحده عربی نیز تولید را اندکی افزایش دادند، در حالی که عرضه آنگولا بیشترین کاهش را در گروه ۵۰۰۰۰ بشکه در روز به دلیل کاهش صادرات نشان داد.

 تولید اوپک هنوز حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از مقدار مورد نظر است، عمدتاً به این دلیل که نیجریه و آنگولا ظرفیت تولید به اندازه سطح توافق شده خود را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار