هشدار اوپک درباره تبعات عدم سرمایه‌گذاری در حوزه نفت

دبیر کل اوپک امنیت انرژی را پایه رونق اقتصاد جهان برشمرد و درباره تبعات منفی عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه هشدار داد.

بازار نفت خام اکنون به دلیل شرایط جهانی شاهد رونق زیادی بوده است به طوری که طی چند روز گذشته بهای طلای سیاه بالای ۹۰ دلار به ازای هر بشکه داد و ستد می‌شود. موضوعی که باعث نگرانی درباره تلاش کشور‌های مصرف کننده برای یافتن منابع جایگزین و کاهش تقاضا برای نفت خام در میان تحلیلگران شده است. 

به گزارش تله تریدر، هیثم القیس، دبیر کل سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) امروز (دوشنبه) اعلام کرد اوپک درباره تقاضای جهانی برای طلای سیاه در بازار انرژی همچنان امیدوار است. با این حال، من درباره تبعات منفی سرمایه‌گذاری نکردن در این حوزه هشدار می‌دهم. 

وی که در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابوظبی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما شاهد آن هستیم که برخی دعوت به توقف سرمایه‌گذاری در حوزه نفت می‌کنند. ما یقین داریم که این اقدامات ضدتولید است. پایه و اساس رونق اقتصادی جهانی امنیت انرژی است.

سازمان اوپک در آخرین گزارش خود که در ماه سپتامبر منتشر کرد برآورد کرده است که میزان تقاضای جهانی برای نفت خام در سال جاری میلادی شاهد رشد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای خواهد بود. همچنین میزان تقاضا در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال پیش از آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رشد خواهد داشت. 

سازمان اوپک اکنون با روسیه، یکی از دیگر از تولید کنندگان بزرگ نفت خام در جهان همکاری کرده و کارتل نفتی اوپک پلاس را تشکیل داده که نقشی مهمی در کنترل بازار بر عهده دارد و تاکنون با کاهش عرضه داوطلبانه باعث افزایش بهای طلای سیاه به قیمتی قابل قبول برای تولیدکنندگان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار