جلسه اوپک و شرکایش در ماه جاری میلادی برگزار می شود

سازمان اوپک و شرکایش موسوم به اوپک پلاس قرار است درباره شرایط بازار تشکیل جلسه دهند.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) یکی از کارتل‌های مهم نفتی جهان است که با کنترل نوسانات بازار، به دنبال کنترل بهای نفت در سطح قابل قبول برای عرضه کنندگان است. رکود سنگین بازار در همه گیری کرونا باعث شد اوپک اقدام به همکاری با سایر تولید کنندگان بزرگ نفت از جمله روسیه برود و کارتل اوپک پلاس را تشکیل دهد. 

به گزارش تله تریدر، سازمان اوپک امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اعضای سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام به همراه شرکای نفتی خود قرار است جلسه‌ای را در ۳۰ نوامبر (ماه جاری میلادی) برگزار کنند. 

پیش از این قرار بود براساس برنامه ریزی‌های انجام شده گروه مشترک نظارت وزیران و نشست‌های وزیران اوپک پلاس در ۲۵ و ۲۶ نوامبر برگزار شود. 

یکی از محور‌های گفتگو‌های در این نشست، نوسانات بازار جهانی نفت و مسائل سیاسی تاثیرگذار بر این موضوع خواهد بود. با این حال، هنوز مشخص نیست اعضای اوپک پلاس قرار است اقدام به کاهش یا افزایش عرضه نفت کنند. 

از زمانی که جنگ غزه آغاز شده، بهای طلای سیاه در بازار دچار نوسانات زیادی بوده است. در ابتدا نگرانی‌ها درباره احتمال گسترش جنگ به سایر جبهه ها، باعث جهش بهای نفت خام شد، اما امروز بهای طلای سیاه به دلیل قطعی شدن توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی شاهد کاهش ۴ درصدی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار