گفت‌وگوی سران اوپک در نشست آب‌وهوایی ریاض درباره سوخت‌های فسیلی

عربستان، امارات و عراق در نشست آب‌وهوایی ریاض درباره جایگاه سوخت‌های فسیلی در تامین انرژی جهان صحبت کردند.

اعضای اوپک امروز (یکشنبه) گفتند نفت و گاز نباید در مباحث تغییرات آب‌وهوایی مورد اتهام قرار گیرند و این صنعت نقش مهمی در انتقال منظم انرژی دارد.

به گزارش رویترز، وزرای انرژی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عراق، ۳ عضو بزرگ سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، در نشست آب‌وهوایی سازمان ملل (MENA) که در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی برگزار شده بود، گردهم آمده‌اند.

«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی در یک میزگرد گفت: «ما ۳ عضوی که در اینجا به عنوان تولیدکنندگان اصلی هیدروکربن هستیم، در قبال جهان نیز مسئولیت داریم که منابع هیدروکربنی کافی برای انتقال انرژی فراهم کنیم تا مطمئن شویم که در حال انتقال با قیمتی مسئولانه هستیم.»

امارات میزبان اجلاس آب‌وهوایی COP۲۸ خواهد بود که قرار است بین ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر در دبی برگزار شود.

این اجلاس فرصتی برای دولت‌ها است تا تلاش کنند اقدامات خود را برای مهار گرمایش جهانی تسریع کنند تا از مخرب‌ترین پیامد‌های آب‌وهوایی پس از یک سال افزایش دما، آتش‌سوزی و خشکسالی جلوگیری کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کشور‌ها در مسیر رسیدن به هدف سازمان ملل برای حفظ افزایش دمای جهانی زیر ۲ درجه سانتی‌گراد (۳.۶ درجه فارنهایت) و بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن هستند و تلاش‌ها برای محدود کردن آن به ۱.۵ درجه سانتیگراد را دنبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار