نواک: روسیه به تعهدات برای کاهش عرضه نفت به بازار پایبند است

معاون نخست وزیر روسیه از پایبندی کشورش به تعهداتش ذیل توافق با کارتل اوپک پلاس خبر داد.

از ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ که جنگ اوکراین آغاز و تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه وضع شد، مسکو به ناچار مجبور به تغییر رویکرد به سمت شرق و یافتن متحدان و شرکای جدید در نظام بین الملل شد. نزدیک شدن به سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) و تشکیل کارتل نفتی اوپک پلاس یکی از این موارد بود. 

به گزارش تله تریدر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر پیشین انرژی این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو به طور کامل به تعهدات خود ذیل تفاهمی که میان اعضای اوپک پلاس در هفته گذشته به منظور کاهش داوطلبانه عرضه نفت به بازار صورت گرفت پایبند است. 

وی خاطر نشان کرد: روسیه آمادگی دارد تا اقدامات بیشتری برای کاهش عرضه به بازار در سه ماه نخست سال آینده میلادی به منظور از بین بردن سفته بازی و نوسان در بازار انرژی انجام دهد. 

سفته بازی (Speculation) به انجام معاملات اقتصادی با ریسک بالا، با هدف به دست آوردن سود از نوسانات کوتاه و یا بلند مدت اطلاق می‌شود. این موضوع به ویژه در بازار نفت که یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود به وفور دیده می‌شود و کشور‌های صادر کننده نفت همواره به دنبال جلوگیری از این موضوع هستند. 

نواک تاکید دارد روسیه محدودیت در عرضه نفت به بازار را از اوایل ماه دسامبر آغاز خواهد کرد. مسکو در نظر دارد ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر از تعهدات پیشین عرضه خود به بازار را کاهش دهد که بدین ترتیب میزان عرضه روسیه به بازار نیم میلیون بشکه کاهش خواهد یافت. 

این تصمیم روسیه باعث جهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار