تخریب ساختمان و دیوارکشی‌های غیرمجاز ۳۰۰ قطعه باغ شهر در شیراز + تصاویر

با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۳۰۰ قطعه از باغ شهر‌های شمال غرب شیراز تخریب شد.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز‌های غیرمجاز شامل دیوار کشی و ساخت ساختمان در ۳۰۰ قطعه از باغ شهر‌های شمال غرب شیراز تخریب شد، اظهار کرد: این عملیات در جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

او با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: این عملیات مساحتی به میزان ۶۵ هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می‌شود و طی آن ۲۲۰ دیوار کشی غیرمجاز، ۲۵ ساختمان و اتاقک، ۲۰ مورد پی کنی، ۳۵ مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی را در بر می‌گیرد.

بحرینی با تقدیر از همکاری کامل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی، مدیریت راهداری استان و شهرستان شیراز بیان کرد: عملیات اجرا شده در این ۲ نقطه از شمال غرب شیراز زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

این مقام قضایی با اشاره به اراده دستگاه قضایی در شناسائی، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع با زمین خواری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تعرض به اراضی ملی، انفال و حریم و بستر رودخانه‌ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببان تصریح کرد: در این فرایند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضایی قرار دارد. 

دادستان مرکز استان فارس اضافه کرد: در جهت تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت المال همه مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیرقانونی زمین خواران راه را بر سودجویان ببندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
?
آخرین اخبار