توکل:

دولت سیزدهم میراث دار برخی ناکارآمدی‌های به جا مانده از دولت قبل است

منتخب مردم شهرستان‌های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم میراث دار برخی ناکارآمدی‌های به جا مانده از دولت قبل است و بر خلاف دولت قبل که نگاه‌ها به خارج از مرز‌ها بود امروز نگاه ما به داخل و توانمندی‌های داخل است.

غلامرضا توکل شوریجه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در کنار نقش قانوگذاری، نقش نظارتی مجلس نیز مورد توجه است که باید از این ظرفیت نیز در جهت حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

او با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: بر اساس این برنامه، توسعه و محرومیت زدایی در کشور باید بر اساس عدالت و شفافیت روی دهد.

او اظهار کرد: دهه چهارم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دهه پیشرفت و عدالت است، یعنی پیشرفت همه جانبه و عدالت گسترده در تمام جامعه به نحوی که تمام مردم طعم عدالت را بچشند.

منتخب مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، استان فارس را یک ایران کوچک دانست و گفت: باید در جهت استفاده مطلوب از تمام ظرفیت‌های این استان تلاش کنیم.

توکل شوریجه افزود: دولت سیزدهم میراث دار برخی ناکارآمدی‌های به جا مانده از دولت قبل است و بر خلاف دولت قبل که نگاه‌ها به خارج از مرز‌ها بود امروز نگاه ما به داخل و توانمندی‌های داخل است و با تکیه بر همین ظرفیت‌های داخلی می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند برخی بازنگری‌ها هستیم ادامه داد: البته در حوزه‌ها شاهد اقداماتی در کشور هستیم، اما این فعالیت‌ها باید با قوت بیشتری پیش رود.

توکل شوریجه افزود: در سیاست خارجی نیز به نسبت خوب کار کردیم و ارتباطات خوبی به ویژه با کشور‌های همسایه برقرار شد، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

او گفت: مجلس دوازدهم با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف دوره‌های گذشته مجلس، در جهت پیشرفت کشور حرکت خواهد کرد.

توکل در ادامه مسائل و پروژه‌هایی که در اولویت بندی قرار دارند را در ۳ شهرستان تصریح کرد: آب شرب بهداشتی پایدار شهر خرامه، بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ریحانه النبی کوار، رها سازی به موقع آب سد درود زن، پروژه پساب شهر شیراز به سروستان، جاده‌های مواصلاتی شهرستان خرامه خاصه (محور خرامه به شیراز، محور خرامه به مرودشت و سلطان شهر به ارسنجان)، سد شهید سلیمانی کوار، استخر سرپوشیده سروستان، شهرک صنعتی خرامه، آب شرب بهداشتی پایدار در شهرستان سروستان، کارخانه گندله سازی شهرستان خرامه، کارخانه سیمان شهرستان خرامه، جاده‌های مواصلاتی شهرستان کوار خاصه (محور اکبر آباد به کوار) ناحیه صنعتی کوار، مسیر ارتباطی کوهنجان به کوار، مسیر فرعی سروستان به کوهنجان و پروژه‌های نا تمام بهداشتی و آموزشی سه شهرستان.

او افزود: دوست داریم مجلس دوازدهم مجلس کار باشد و مجلس نام و عنوان نباشد و کار میکنیم بدون وعده و وعید، با صراحت، صداقت و اقدام انقلابی و جهادی! 

توکل اظهار داشت در عزل و نصب امور اداری کشور خاصه در حوزه انتخابیه هیچ دخالتی نمی‌کنیم، اما اگر مدیری انقلابی، جهادی، اجرایی و ولایی نیست قطعا ما مقاومت میکنیم، اما مسئولی که این مولفه‌ها را دارد دستش را به گرمی می‌فشاریم.

 منتخب مردم گفت: با توجه به این که تحصیلات بنده در حوزه جامعه شناسی و بررسی مسائل اجتماعی کشور است عضویت در کمسیون اجتماعی مجلس را اولین اولویت انتخاب خود قرار داده ام تا از مسئولیت اجتماعی وزارت خانه‌ها و شرکت‌های وابسته بیشترین خدمت را از لحاظ اشتغالزایی در حوزه انتخابیه انجام دهیم.

او گفت: از بدو انتخاب ۱۲ کارگروه تخصصی مشورتی اعم از کارگروه کارافرینی. سرمایه گذاری و حمایت از تولید واشتغال، صنعت معدن و اصناف بازاریان، کشاورزی آب منابع طبیعی محیط زیست دامپروری، بهداشت درمان سلامت تامین اجتماعی، آموزش و پژوهش فناوری، رسانه فضای مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، فرهنگی هنری اجتماعی ایثارگران ورزش و جوانان، امور بانوان، عشایر و روستا و شورا و دهیارها، عمران و امور زیر بنایی و طرح ویژه و مدیریت شهری و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تشکیل داده تا به طور تخصصی این مسائل را با تیم‌های با تجربه مورد رصد قرار می‌دهیم.

توکل در ادامه با توجه به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا محور اظهار داشت: انشالله بتوانیم با کمک دیگر نمایندگان استان پهناور فارس، این استان را به خلیج فارس متصل نموده تا بتوانیم اقتصاد فارس را توسعه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی بیماری های کلیوی و عفونی مربوط به آب گل آلود و آلوده شهری است.
آخرین اخبار